Hur dumma är människor

För Topics som ej är motorrelaterade
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

Var kvällens topic...
Jag och en polare satt ida o tråkade. vi visste inte vad vi skulle göra så vid halv tolvtiden så började vi blanda oboydrinkar. Vi beslutade att far på fest och göra det bästa av kvällen, dvs testa hur mycket lögner folk är beredda att svälja.
Metoder vi fann effektiva var:
Förnekelsemetoden; att blankt förneka falskheten i uttalandet, funkade i de flesta fall
Bortförklaringsmetoden; Att hävda att den man pratar mer missuppfattat hela situationen, funkade de gånger förnekelsemetoden inte fungerade.

Vi gick ut mjukt och drog på med lätta lögner, och lyckades därmed lura i folk att:
Polaren har brottats med en 4,5 meters nätpyton på en mässa
Jag hade sedan slagits med en kille för at han lät småbarna klappa skallerormar
Polaren byggde en 1,5 meter bred humidor för cigarrer, med utrustning för 12000 kr från göteborg
Jag hittade de delarna i 20 sekundmeter pratandes med en gammal sjöbuse 20 meter upp i lindens mast.
Polaren byggde ett datorstyrt terrarium till sitt ex

Därefter testade vi verkligen gränserna, och otroligt nog, svalde folk det med hull och hår.
Jag hävdade att huggormar i juli under deras parningsperiod skriker ungefär som rådjur, bara att kortare och stötigare.
Jag hävdade även att pytonormar är världens giftigaste ormart och att de kommer från yttre rymden
Polaren, att boas krymper med 60% pga brosksammandragningar under parningsperioden.
Polaren och jag förklarade att tigerödlor (vilket vi inte har en aning om vad är) äter levande mörtar och mördar dem med berått mod.
Polaren upplevde när han ”jobbade” på sjön 27 graders slagsida åt båda hållen... SAMTIDIGT
Jag hävdade att dvärg boas är mindre giftiga än vanliga boas och äter katter.

MED MERA!

Hur jag än försökte hitta på osannolikheter i världen gick det alltid att blåsa folk med att enkelt hävda att jag faktiskt sett det på discovery.

sanslöst....

Det sjuka var att när de svalt allting med hull och hår så ville de veta mera om ämnet... de kunde inte få nog med lögner.
Det fanns 2 st som vi inte kunde lura men de ställde sig istället i vårt led och hakade på alla lögner, vilket gjorde det ännulättare för oss.

Man undrar inte hur hitler lyckades... vi prövade med allt och kunde vrida och vända på folks världsbild precis som vi ville... sjukt lätt...
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
tonyt1g3r73

Dom två ni inte lyckades lura var väl dom enda som var nyktra [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /w00t2.gif[/img]
Tony Heimdahl, Göteborg-Stenungsund-Tjörn

Honda Accord Coupé -95

Skillnaden mellan teori och praktik är att i teorin är det ingen skillnad men i praktiken så är det.
Nett@n

...och du är hur gammal? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Jeanette Wallberg Sundgren
friksson
Kontakt:

kan ju vara så att de håller med bara för att de vill höra hur mkt skit någon kan hitta på. jag brukar peppa människor som uppenbart ljuger, det är ganska kul... då får man just höra såndana saker som du radar upp här...
-
john eriksson

<a href='http://www.friksson.com' target='_blank'>friksson</a>
heidi

ja det märks ju att ni inte brukar ha roligt..
Heidi Petersen
Crx -90
Skåne/småland
Krister

Vet inte vem som är dummast... den som går på en lögn eller den som försöker påtala att det är sanning... fast det är klart, vad har man annars att göra på lilla Åland... hahaha [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img][img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
ThomasHbg

Frågan är inte hur dumma människor är, utan hur mycke fritid lögnarna har som orkar hitta på nåt sånthär...
/Thomas Bergqvist NÖJDA NU????????????
Fler regler?

[i]du kan ju kika själv typ <a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=52' target='_blank'>här</a>
[/i] /crew
boltis
Kontakt:

Jovisst, det kan vara kul att luras lite ibland=) Men sen diskuterade ni ju kanske ett ämne som inte är så välkänt för många. Och en del saker hade ju faktiskt kunna vara sant. Varför ifrågasätta nån som berättar? Och just dessa du nämner har kanske tagits ur ett sammanhang som gjort det lättare att blåsa de här personerna.
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket

http://www.boltis.se
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

de e bara att köra på som i filmen "Hundtricket"...
säg att de stått i "illusionerad vetenskap" så tror alla på det.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

edit: å ljuga på fyllan e ju skitroligt... allt från att man sparar på stora cykelställ hemma i vardagsrummet, till att man spelat gittar me Elvis innan han dog...
å folk tror på det.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Senast redigerad av smacke den 26 september 2004, 16:44, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
EcciBaka
Kontakt:

Krister: Första gången vi gjorde nåt sånt här och vi hittade på allt medans vi pratade och använde oss av lätt felaktiga uttalanden motparten sade. så egentligen utvecklade vi deras uttalanden åt ett helt annat håll.
Sen brukar man märka när folk uppmuntrar en att fortsätta ljuga, speciellt när man själv vet att man ljuger och endast är ute efter att se hur långt man kan gå innan de slutar tro på det. Var egentligen ett socialt experiment på personlig nivå. Fast förståss oseriöst som fan och kryddat med humor i mängder. berättade ju faktiskt för de flesta att jag bara sitter o ljuger för dem sen efteråt... man fick lite lustiga reaktioner faktiskt [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Till en början var det ju bara riktigt lätta lögner sånt som vem som helst skulle kunna svälja.

Visst det var ämnen i vissa fall som folk inte kunde så mycket om själva, men folk började lixom berätta vidare åt varandra, så det är ett ganska bra exempel hur personer kan starta falska rykten och hur mycket man egentligen ska tro på förutom det som finns i bekräftad skriven form. grovt sagt.

tony: Näe, det var en salig blanding av fulla o nyktra där.
Nettan: 19 med sinne för humor
Friksson: Det märks när en person gör det om man är medveten om vad man håller på med.
heidi: Vad gjorde du med din lördagkväll då? Nåt givande som att sitta framför datorn, tvn? Eller ja, supa skallen av sig o gå på krogen, vilket är ett perfekt exempel på acceptabelt beteende.
Thomas: det tog 5 sekunder o säga "Vi drar bara en massa rövarhistorier ikväll", "hehe, okej ska bli kul" sen hittade vi på vartefter, var inte nån organiserad scam direkt.
boltis: Jag tog sakerna i sådana sammanhang att det skulle vara lätt att blåsa personerna, självklart.
------------------------
------------------------
EcciBaka
Kontakt:

smacke: hehe just det.

Detta var egentligen ganska dumma exempel o så. men det är lätt att lura människor... eller oss ska man väl säga.. folket, organisera ett seriöst nätverk av lögner, leta upp rätt människor att säga det och rätt underlag för att folk ska tro på det. voila, du kan blåsa i folk det mesta, beroende på hur mycket arbete du lägger bakom.
------------------------
------------------------
JonteJuh

Vi lurade i några australienare att vi hade kängrus i sverige fast de var vita med lurvig päls, typ som isbjörne-kängrus.
Det var kul [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Senast redigerad av JonteJuh den 26 september 2004, 17:27, redigerad totalt 1 gånger.
Jonatan Forsberg
Härnösand
heidi

<!--QuoteBegin-EcciBaka+26 Sep 2004, 15:43:23--><div class='quotetop'>QUOTE(EcciBaka 4 26 Sep 2004, 15:43:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Krister: Första gången vi gjorde nåt sånt här och vi hittade på allt medans vi pratade och använde oss av lätt felaktiga uttalanden motparten sade. så egentligen utvecklade vi deras uttalanden åt ett helt annat håll.
Sen brukar man märka när folk uppmuntrar en att fortsätta ljuga, speciellt när man själv vet att man ljuger och endast är ute efter att se hur långt man kan gå innan de slutar tro på det. Var egentligen ett socialt experiment på personlig nivå. Fast förståss oseriöst som fan och kryddat med humor i mängder. berättade ju faktiskt för de flesta att jag bara sitter o ljuger för dem sen efteråt... man fick lite lustiga reaktioner faktiskt [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Till en början var det ju bara riktigt lätta lögner sånt som vem som helst skulle kunna svälja.

Visst det var ämnen i vissa fall som folk inte kunde så mycket om själva, men folk började lixom berätta vidare åt varandra, så det är ett ganska bra exempel hur personer kan starta falska rykten och hur mycket man egentligen ska tro på förutom det som finns i bekräftad skriven form. grovt sagt.

tony: Näe, det var en salig blanding av fulla o nyktra där.
Nettan: 19 med sinne för humor
Friksson: Det märks när en person gör det om man är medveten om vad man håller på med.
heidi: Vad gjorde du med din lördagkväll då? Nåt givande som att sitta framför datorn, tvn? Eller ja, supa skallen av sig o gå på krogen, vilket är ett perfekt exempel på acceptabelt beteende.
Thomas: det tog 5 sekunder o säga "Vi drar bara en massa rövarhistorier ikväll", "hehe, okej ska bli kul" sen hittade vi på vartefter, var inte nån organiserad scam direkt.
boltis: Jag tog sakerna i sådana sammanhang att det skulle vara lätt att blåsa personerna, självklart.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ja du tror det va.. då har du lite fel.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... nnoyed.gif[/img]
Heidi Petersen
Crx -90
Skåne/småland
Krister

Eccibacka: Måste säga det att de du ljugit för kommer förr eller senare upptäcka detta och då ligger din trovärdighet i botten och körd för alltid. Så resonerar i alla fall jag när det kommer till folk som ljuger. Även om det bara är en skoj fyllegrej eller så... står man och medvetet försöker mata en med lögner förtjänar man inte luften man andas.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
tonyt1g3r73

<!--QuoteBegin-EcciBaka+26 Sep 2004, 15:47:23--><div class='quotetop'>QUOTE(EcciBaka 4 26 Sep 2004, 15:47:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->smacke: hehe just det.

Detta var egentligen ganska dumma exempel o så. men det är lätt att lura människor... eller oss ska man väl säga.. folket, organisera ett seriöst nätverk av lögner, leta upp rätt människor att säga det och rätt underlag för att folk ska tro på det. voila, du kan blåsa i folk det mesta, beroende på hur mycket arbete du lägger bakom.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ett utmärkt exempel är en amerikansk valkampanj. Andra länders också iofs men i amerika är det extremt.
Tony Heimdahl, Göteborg-Stenungsund-Tjörn

Honda Accord Coupé -95

Skillnaden mellan teori och praktik är att i teorin är det ingen skillnad men i praktiken så är det.
EcciBaka
Kontakt:

Krister: Därför jag berättade för större delen av berörda efteråt. Visst förstår jag att man är ett svin om man medvetet matar lögner till andra, men detta var ändå rätt harmlösa lögner, mest rätt knasiga saker. Och de jag berättade för att jag bara sitter o luras så inte en enda blev sur, alla skrattade o slog sig för pannan. en tjej tyckte det var lite pinsamt men skrattade ändå. Jag tycker det varit värre om vi lurat i folk saker som hade skadat dem eller andra eller försatt dem i rejält pinsamma eller farliga situationer. Vi ljög inte om andra personer eller skapade rykten om saker andra gjort. Nu var det ändå harmlösa lögner om oss själva och världen i allmänhet inte om nån specifick person förutom en själv.
Normalt är jag bland de ärligaste personer som finns, jag håller mej alltid till sanningen och försöker vara ärlig så långt jag vet, för att ljuga håller inte i längden. du måste ha förbannat bra minne, så sanningen är lättast att hålla vid. Samt att det är sjysstast att göra det och onödigt i allmänhet att göra annat, finns ju vita lögner med, men de är väldigt sällsynta i min värld ändå. Nå skitsamma jag tyckte det va askul, ingen kom till skada och de flesta fick reda på det direkt.

heidi: Va inte så negativ då. Till skillnad från de flesta i min ålder hittar jag på kul saker och är kreativ. -> jag har rätt sällan tråkigt. Dock är mina nöjen inte speciellt konventionella, dricker väldigt sällan alkohol, tycker inte om att gå på krogen eller på fester, detta var då ett undantag.

tony: Så kan man se det med. eller att andra länder har bättre upplagda lögner och scenerier. vilket som. Eller att en sida lägger ut lögner för att skada den andra sidan. utstuderade planer kan komma från vilket håll som helst för att få oss att tro de saker vi tror på idag. För de lögnerna är riktade mot oss. Det är sen upp till oss att välja vad vi anser mest trovärdigt. Det kanske ÄR extremt i amerika, eller så är det nån som vill få oss att tro det.
------------------------
------------------------
Skriv svar