Info från annat land om bil..
Jag har ju en importerad bil från tyskland med "Fahrzeugbrief" kvar, där det står namn på människan som köpte den å massa annat som jag inte förstår..
Det står alltså säkert det tyska reg. numret nånstans, men vet inte var (för jag kan inte så mkt tyska)
Frågan är då: Kan jag få tag på tysk info om denna bil med hjälp av mitt "Fahrzeugbrief" ?
MVH Linus
Det står alltså säkert det tyska reg. numret nånstans, men vet inte var (för jag kan inte så mkt tyska)
Frågan är då: Kan jag få tag på tysk info om denna bil med hjälp av mitt "Fahrzeugbrief" ?
MVH Linus
Linus Bylund
Hmmm.. va? <!--emo&:prop:-->
<!--endemo-->
Jag ska inte importera en bil utan jag vill hitta tysk information om den bilen jag äger, t.ex tyska ägare och så..=)
Tack iaf <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Jag ska inte importera en bil utan jag vill hitta tysk information om den bilen jag äger, t.ex tyska ägare och så..=)
Tack iaf <!--emo&:thumbup:-->
Linus Bylund
Oj! <!--emo&:oops:-->
<!--endemo-->
Läste inte texten så noggrant! Hmm trötthet kanske.....
Ja, du kan få info med hjälp av pappret och bilens gamla reg nr men då krävs det av dig att du ringer till tyska bilprovningen "TÛV" tror jag det heter. Då måste du prata tyska sååå kanske det inte var en sån bra idé.....
Ha nån du känner som kan tyska att ringa i ditt ställe!
Läste inte texten så noggrant! Hmm trötthet kanske.....
Ja, du kan få info med hjälp av pappret och bilens gamla reg nr men då krävs det av dig att du ringer till tyska bilprovningen "TÛV" tror jag det heter. Då måste du prata tyska sååå kanske det inte var en sån bra idé.....
Ha nån du känner som kan tyska att ringa i ditt ställe!
]
Tyska bilar har mig veterligen inte ett regnummer som följer bilen utan det följer med ägarna. Tror det är så iaf. Så det är väl chassinummret du kan söka på i så fall.
Henrik Mårdh #248
Göteborg
Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*
Tack till
SCRAM
Göteborg
Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*