Själv bor man i fd. UPC så man får snällt vänta en stund till. <!--emo&:(-->
Comhem kör HDTV
<a href='http://www.comhem.se/portal/comhem/tv_hdtv' target='_blank'>http://www.comhem.se/portal/comhem/tv_hdtv</a>
<!--endemo-->
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Japp, beställde idag <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
najs:D
Senast redigerad av Elvis_EG2 den 13 december 2006, 00:15, redigerad totalt 1 gånger.
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
De får la komma till borås <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
Vill ju med ha!
MVH
Vill ju med ha!
MVH
http://www.fotoi.se
Det enda som är riktigt tråkigt är att det verkar helt ha strandat i förhandlingar med MTG för att få sända TV3 och TV6... sen vägrar Kanal5 betala för att Comhem skall sända vidare deras kanal.
Så man får fortfarande inte dessa 3 kanaler digitalt.
Så man får fortfarande inte dessa 3 kanaler digitalt.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Detta är vad jag läst på ett annat forum... någon som ringde och krävde svar på varför inte kanalerna sänds digitalt.
Jag ringde till Com Hem och var rent ut sagt skogstokig när UPC hade upphört och hade gått in under Com Hem. Jag ringde upp och begärde att få prata med en chef och undrade på vilka grunder de valde att göra skillnad på sina kunder. Vissa kunder har TV3, Kanal5 och TV6 digitalt medan andra inte har det. Exempelvis har de i grannhuset på andra sidan gatan dessa kanaler digitalt men inte jag och ändå är vi båda Com Hem-kunder. Och jag undrade varför de gjorde sån skillnad på sina kunder och om alla deras kunder inte var lika mycket värda.
Jag fick snacka med någon som heter Gunnar och det svar jag fick var att TV-frågan har minus 99 i prioritering för Com Hem för tillfället.
Det jag fick tydligt förklarat för mig var att det viktigaste för dem i dagsläget är telefonitjänsterna och ComBo med internet, för att det är där som de flesta potentiella nya kunderna finns och att det är där som krutet skulle läggas första halvåret/året efter sammanslagningen. Efter telefonin var det internetbiten som skulle lösas, där UPC-kunderna haft en modemmodell och Com Hems en helt annan och det ska fattas beslut om vilken av dessa de ska fortsätta att satsa på och oavsett vilket krävs det en utbyggnad av bredbandsnätet i hundratals fastigheter, så det var nästa steg att lösa.
TV-biten var något som han ansåg fick lösas mycket senare och som enligt honom inte alls var så viktig.
Som han förklarade det också var det inte bara att migrera in UPC:s kanaler, då det skulle strida mot något ingånget avtal och att dessa skulle komma upp till förhandling inom en femårsperiod. Tyvärr beklagade han också att Com Hem nog bränt sina broar hos MTG (läs TV3/TV6) vad gäller just dessa två kanaler eftersom Com Hem tog in dem digitalt i sitt utbud utan gällande avtal. Slutförhandlingar pågick och Com Hem fick indikationer på att ett avtal var på gång och tog in dessa kanaler i utbudet men ytterligare "komplikationer" tillstötte i förhandlingarna och Com Hem fick lov att ta bort kanalerna och sedan dess har de knappt pratat med varandra igen. MTG/Viasat var enligt honom ganska "pissed" på Com Hem och deras agerande, vilket han beklagade.
Angående Kanal5 så menade han att "pucken" ligger hos dem eftersom dessa inte vill betala en mindre summa pengar till Com Hem för att ta in den i utbudet digitalt. En avgift som alla kanaler betalar tydligen och han menade att Kanal5 inte begriper vad det handlar om att bedriva ett företag som Com Hem.
När jag ringde och snackade med någon Johan på Kanal5, mycket trevlig man förövrigt, så förklarade han sakligt att det är Com Hem det beror på att kanalen inte sänds digitalt. Han menade att Kanal5 inte betalar något till andra operatörer, som Canal Digital, Telia, Fasttv och Bredbandsbolaget och något man heller inte gjorde till UPC för att ha kanalen i sitt utbud. Då menade han att Com Hem kunde gå med på samma villkor eftersom de övriga operatörerna gör det och så länge dem inte gör det, så blir det heller ingen digital signal till Com Hem. Han beklagade förstås att tittarna kom i kläm men han hoppades samtidigt på förståelse att man inte kan betala för något som andra tar emot gratis. Han menade att om du skänker bort 100 kronor till en vän, då ska du inte behöva betala 50 kronor för att få skänka bort hundringen.
Så det känns som om parterna skyller på varandra likt småbarn i en sandlåda och läget känns ganska låst.
Jag ringde till Com Hem och var rent ut sagt skogstokig när UPC hade upphört och hade gått in under Com Hem. Jag ringde upp och begärde att få prata med en chef och undrade på vilka grunder de valde att göra skillnad på sina kunder. Vissa kunder har TV3, Kanal5 och TV6 digitalt medan andra inte har det. Exempelvis har de i grannhuset på andra sidan gatan dessa kanaler digitalt men inte jag och ändå är vi båda Com Hem-kunder. Och jag undrade varför de gjorde sån skillnad på sina kunder och om alla deras kunder inte var lika mycket värda.
Jag fick snacka med någon som heter Gunnar och det svar jag fick var att TV-frågan har minus 99 i prioritering för Com Hem för tillfället.
Det jag fick tydligt förklarat för mig var att det viktigaste för dem i dagsläget är telefonitjänsterna och ComBo med internet, för att det är där som de flesta potentiella nya kunderna finns och att det är där som krutet skulle läggas första halvåret/året efter sammanslagningen. Efter telefonin var det internetbiten som skulle lösas, där UPC-kunderna haft en modemmodell och Com Hems en helt annan och det ska fattas beslut om vilken av dessa de ska fortsätta att satsa på och oavsett vilket krävs det en utbyggnad av bredbandsnätet i hundratals fastigheter, så det var nästa steg att lösa.
TV-biten var något som han ansåg fick lösas mycket senare och som enligt honom inte alls var så viktig.
Som han förklarade det också var det inte bara att migrera in UPC:s kanaler, då det skulle strida mot något ingånget avtal och att dessa skulle komma upp till förhandling inom en femårsperiod. Tyvärr beklagade han också att Com Hem nog bränt sina broar hos MTG (läs TV3/TV6) vad gäller just dessa två kanaler eftersom Com Hem tog in dem digitalt i sitt utbud utan gällande avtal. Slutförhandlingar pågick och Com Hem fick indikationer på att ett avtal var på gång och tog in dessa kanaler i utbudet men ytterligare "komplikationer" tillstötte i förhandlingarna och Com Hem fick lov att ta bort kanalerna och sedan dess har de knappt pratat med varandra igen. MTG/Viasat var enligt honom ganska "pissed" på Com Hem och deras agerande, vilket han beklagade.
Angående Kanal5 så menade han att "pucken" ligger hos dem eftersom dessa inte vill betala en mindre summa pengar till Com Hem för att ta in den i utbudet digitalt. En avgift som alla kanaler betalar tydligen och han menade att Kanal5 inte begriper vad det handlar om att bedriva ett företag som Com Hem.
När jag ringde och snackade med någon Johan på Kanal5, mycket trevlig man förövrigt, så förklarade han sakligt att det är Com Hem det beror på att kanalen inte sänds digitalt. Han menade att Kanal5 inte betalar något till andra operatörer, som Canal Digital, Telia, Fasttv och Bredbandsbolaget och något man heller inte gjorde till UPC för att ha kanalen i sitt utbud. Då menade han att Com Hem kunde gå med på samma villkor eftersom de övriga operatörerna gör det och så länge dem inte gör det, så blir det heller ingen digital signal till Com Hem. Han beklagade förstås att tittarna kom i kläm men han hoppades samtidigt på förståelse att man inte kan betala för något som andra tar emot gratis. Han menade att om du skänker bort 100 kronor till en vän, då ska du inte behöva betala 50 kronor för att få skänka bort hundringen.
Så det känns som om parterna skyller på varandra likt småbarn i en sandlåda och läget känns ganska låst.
Kör:
Kör:
Angående Kanal5 så håller jag med honom. Det är precis det här som Comhem vill göra. De vill att Kanal5 ska betala Comhem för sedan ta betalt av sina kunder för denna kanalen.
Det man brukar göra är att TV-bolagen betalar kanalbolagen en summa per abonnent som brukar kanalen.
Sedan finns det ju de kanaler som kräver dyra krypteringskostnader och andra som är helt gratis att sända.
Tror inte Comhem kommer få möjlighet att sända TV3 eller TV6 digitalt framöver, då får det hända något stort.
Någon som vet om man kan köpa HDTV boxen och koppla på sitt abonnemang och få kanalerna?
Det man brukar göra är att TV-bolagen betalar kanalbolagen en summa per abonnent som brukar kanalen.
Sedan finns det ju de kanaler som kräver dyra krypteringskostnader och andra som är helt gratis att sända.
Tror inte Comhem kommer få möjlighet att sända TV3 eller TV6 digitalt framöver, då får det hända något stort.
Någon som vet om man kan köpa HDTV boxen och koppla på sitt abonnemang och få kanalerna?
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>
Charly: Kanal5 betalar inte till Viasat/Canal Digital/Tele2Vision/Boxer... så varför skall de betala till Comhem?
Angående att köpa HDTVboxen och koppla till dit abb så kommer du då att se SVT-HD som jag förstått... den sänds okrypterat.
Om inte annat är det inte helt fel att få ut alla kanalerna via HDMI till tv´n. Ja, alla förutom just 3/5/6 då då.
Angående att köpa HDTVboxen och koppla till dit abb så kommer du då att se SVT-HD som jag förstått... den sänds okrypterat.
Om inte annat är det inte helt fel att få ut alla kanalerna via HDMI till tv´n. Ja, alla förutom just 3/5/6 då då.
Senast redigerad av Krister den 13 december 2006, 10:30, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Kör:
Är inte riktigt med i turerna men ...
Ligger det inte i tv-kanalernas intressse att så många som möjligt ser deras sändningar?
Fler tittare ger mer pengar för reklamen.
Fö har jag Com Hem (Internet, TV, Digital-TV, Telefoni), Com Bo.
Ligger det inte i tv-kanalernas intressse att så många som möjligt ser deras sändningar?
Fler tittare ger mer pengar för reklamen.
Fö har jag Com Hem (Internet, TV, Digital-TV, Telefoni), Com Bo.
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Visst är det det... men Comhem anser att eftersom de är störst på att vidareskicka tv-signaler i kabel i Sverige så tycker de att kanalbolagen skall betala till de OCH att vi konsumenter skall betala till de. Med andra ord skall de kunna ta betalt två gånger för samma kanal.... alla parter blir butt-fucked medans Carlyle Group cashar hem storkovan.
Kör:
Kör:
<a href='http://www.comhem.se/press/hdtv_061212.pdf' target='_blank'>http://www.comhem.se/press/hdtv_061212.pdf</a>
I deras pressmeddelande nämns priserna längst ned.
I deras pressmeddelande nämns priserna längst ned.
Kör:
Kör:
Kolla upp det nuvarande programutbudet innan ni slår ill bara....
SVT HD sänder i princip bara julkalendern .... (+ repriser på fotbolls VM övrig tid)
Canal+ HD sänder 3 fjuttiga filmer per dag
DiscoveryHD sänder 27/7 men med rätt begränsat utbud tycker jag
VoomHD sänder 24/7 mode, lite sport osv, inget vidare....
Det lär ju förhoppningsvis bli bättre utbud men jag skulle vänta 6 månader eller så så ...
Iofs så är ju en box med HDMI ett stort +, vet inte om den kan skala upp Comhems övriga digitala kanaler till 720p eller 1080i (har inte sett någon info om det) men om det är så så kan ju bara boxen vara värd en titt faktiskt.
SVT HD sänder i princip bara julkalendern .... (+ repriser på fotbolls VM övrig tid)
Canal+ HD sänder 3 fjuttiga filmer per dag
DiscoveryHD sänder 27/7 men med rätt begränsat utbud tycker jag
VoomHD sänder 24/7 mode, lite sport osv, inget vidare....
Det lär ju förhoppningsvis bli bättre utbud men jag skulle vänta 6 månader eller så så ...
Iofs så är ju en box med HDMI ett stort +, vet inte om den kan skala upp Comhems övriga digitala kanaler till 720p eller 1080i (har inte sett någon info om det) men om det är så så kan ju bara boxen vara värd en titt faktiskt.
[b]Anders N[/b]
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Linköping medlem #827<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#98FB98--><span style="color:#98FB98"><!--/coloro-->In the end it's always a matter of more accelerator and less brake" - Frank Gardner<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://srxtt.swipeout.net" target="_blank">http://srxtt.swipeout.net</a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[b]------ I Garaget just nu------[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Accord 2.4 Tourer EXE -03
<!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->Honda VTR-1000 -00 <!--colorc--></span><!--/colorc-->*Tha bike*
Yamaha SRX-6 -86 *drömbågen*
<!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->MZ Skorpion Sport 660 -95<!--colorc--></span><!--/colorc--> *One piston is enough*
Polaris 6x6 Big Boss *Tar sig fram*
<!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->Fiddy 125cc<!--colorc--></span><!--/colorc--> *leksak*
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Linköping medlem #827<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#98FB98--><span style="color:#98FB98"><!--/coloro-->In the end it's always a matter of more accelerator and less brake" - Frank Gardner<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://srxtt.swipeout.net" target="_blank">http://srxtt.swipeout.net</a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[b]------ I Garaget just nu------[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->Honda VTR-1000 -00 <!--colorc--></span><!--/colorc-->*Tha bike*
<!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->MZ Skorpion Sport 660 -95<!--colorc--></span><!--/colorc--> *One piston is enough*
<!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->Fiddy 125cc<!--colorc--></span><!--/colorc--> *leksak*
Skeeter: Gillar man sport (fotboll/Hockey) lär man inte bli missnöjd i alla fall...
<a href='http://www.canaldigital.se/templates/ge ... _9048.aspx' target='_blank'>http://www.canaldigital.se/templates/ge ... 48.aspx</a>
"Elitserien, Allsvenskan och Premier League i HD redan nästa år
190 matcher visas på CANAL+ HD genom Canal Digital
Årets nyårskaramell är här. För nästa år smäller det när 190 matcher från Elitserien, Allsvenskan och Premier League kommer att sändas i HD-format under 2007."
<a href='http://www.canaldigital.se/templates/ge ... _9048.aspx' target='_blank'>http://www.canaldigital.se/templates/ge ... 48.aspx</a>
"Elitserien, Allsvenskan och Premier League i HD redan nästa år
190 matcher visas på CANAL+ HD genom Canal Digital
Årets nyårskaramell är här. För nästa år smäller det när 190 matcher från Elitserien, Allsvenskan och Premier League kommer att sändas i HD-format under 2007."
Kör:
Kör:
Och sen vad gäller uppskalningen så antingen skalar boxen upp det eller så skalar tvn upp det... hade den inte gjort det så skulle man bara se tv i en liten bild i mitten av tvn...
Kör:
Kör:
Har märkt, när det gäller uppskalning, att om jag skickar in 576p (från DVD'n via HDMI) till min TV som stödjer 480i/576p/720p/1080i i 50 resp 60Hz så blir bildkvaliteten betydligt sämre än om jag låter DVD'n skala upp till t.ex. 720p/1080i direkt. TV'n har en native upplösning på 1280*720
Detsamma gäller DVD film på XBOX via komponent, högupplöst material t.ex spel som stödjer 720p blir naturligtvis alltd bra men det är ju som förväntat.
TV'n (Sony KDF-50E2010) gör annars ett bra jobb på att skala upp t.ex TV signalen men från just DVD (Sony DVP NS-76) eller XBOX blir det stor skillnad.
Utbudet förbättras säkert snabbt i takt med att kunderna strömmar till, själv så tänker jag nog teckna mig ändå rätt snabbt, HDMI gör säkert underverk även på övriga digitala SD kanaler...
Detsamma gäller DVD film på XBOX via komponent, högupplöst material t.ex spel som stödjer 720p blir naturligtvis alltd bra men det är ju som förväntat.
TV'n (Sony KDF-50E2010) gör annars ett bra jobb på att skala upp t.ex TV signalen men från just DVD (Sony DVP NS-76) eller XBOX blir det stor skillnad.
Utbudet förbättras säkert snabbt i takt med att kunderna strömmar till, själv så tänker jag nog teckna mig ändå rätt snabbt, HDMI gör säkert underverk även på övriga digitala SD kanaler...
Senast redigerad av Skeeter den 13 december 2006, 15:58, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Anders N[/b]
Hade det inte varit för att dels 3/5/6 saknas och dels att vi har börjat kolla annan lya så hade jag också slagit till... man vill ju ha HD till sina tv-apparater liksom.
Kör:
Kör:
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
fattar inte hur detta skit land kan ha det så svårt med HDTV, i usa funkar det ju hur bra som helst å dom har snart/redan 30 kanaler med HD, pissigt jäkla land detta är
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Jimmy: Jo... vi är ett riktigt pissigt land... fan att inte allt är som USA... usch o fy... jag tycker också att vår marknad på 9miljoner människor skall kunna jämföra sig med 300miljoner.
Jämför med andra länder som ligger i snarlik storlek som oss istället... då kommer du se att Sverige ligger ganska långt fram teknikmässigt.
Jämför med andra länder som ligger i snarlik storlek som oss istället... då kommer du se att Sverige ligger ganska långt fram teknikmässigt.
Kör:
Kör:
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-Jimmy+14 Dec 2006, 02:40:18--><div class='quotetop'>QUOTE(Jimmy @ 14 Dec 2006, 02:40:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->fattar inte hur detta skit land kan ha det så svårt med HDTV, i usa funkar det ju hur bra som helst å dom har snart/redan 30 kanaler med HD, pissigt jäkla land detta är
[right][snapback]356978[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jimmy, my man. Lyft blicken. Det finns inte pengar till att bara rulla ut HDTV "över en natt" i detta land. Vi är för få invånare.
[right][snapback]356978[/snapback][/right]
Jimmy, my man. Lyft blicken. Det finns inte pengar till att bara rulla ut HDTV "över en natt" i detta land. Vi är för få invånare.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Angelicus: Då läste du gamla nyheter... <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
QDTV är något de kommer testa snart i Japan och betyder ungefär 4ggr så hög upplösning som "full HDTV".
Men det kommer dröja ett bra tag tills vi får se det som standard... mycket bra tag...
QDTV är något de kommer testa snart i Japan och betyder ungefär 4ggr så hög upplösning som "full HDTV".
Men det kommer dröja ett bra tag tills vi får se det som standard... mycket bra tag...
Kör:
Kör:
Lite oroväckande...
<a href='http://www.idg.se/2.1085/1.88289' target='_blank'>http://www.idg.se/2.1085/1.88289</a>
Ser ut som att Comhem återigen kommer fastna i sina jävla förhandlingar. Vad jag avskyr företag med för stort ego!
<a href='http://www.idg.se/2.1085/1.88289' target='_blank'>http://www.idg.se/2.1085/1.88289</a>
Ser ut som att Comhem återigen kommer fastna i sina jävla förhandlingar. Vad jag avskyr företag med för stort ego!
Kör:
Kör:
Jag tror inte att Com Hem inte vill sitta och titta på när Canal Digital visar den mest attraktiva sporten i HD. Detta är det de mest lönsamma kunderna vill se.
Jag tror att HD kommer att växa ktaftigt nästa år särskillt under hösten.
Jag tror att HD kommer att växa ktaftigt nästa år särskillt under hösten.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
Japps... och nu är Viasat på gång också... <a href='http://www.idg.se/2.1085/1.88375' target='_blank'>http://www.idg.se/2.1085/1.88375</a>
Sen det med Canal+ och Canal Digital... jag har svårt att se att Comhem inte skulle visa allt som visas på Canal+HD.
Sen det med Canal+ och Canal Digital... jag har svårt att se att Comhem inte skulle visa allt som visas på Canal+HD.
Kör:
Kör:
<!--QuoteBegin-Skeeter+13 Dec 2006, 15:04:18--><div class='quotetop'>QUOTE(Skeeter @ 13 Dec 2006, 15:04:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Iofs så är ju en box med HDMI ett stort +, vet inte om den kan skala upp Comhems övriga digitala kanaler till 720p eller 1080i (har inte sett någon info om det) men om det är så så kan ju bara boxen vara värd en titt faktiskt.
[right][snapback]356752[/snapback][/right]
Detta är nu bekräftat att den gör, boxen skalar upp alla kanaler... (förutom 3/5/6 såklart)
[right][snapback]356752[/snapback][/right]
Detta är nu bekräftat att den gör, boxen skalar upp alla kanaler... (förutom 3/5/6 såklart)
Kör:
Kör:
<!--QuoteBegin-Krister+14 Dec 2006, 11:43:45--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 14 Dec 2006, 11:43:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ser ut som att Comhem återigen kommer fastna i sina jävla förhandlingar. Vad jag avskyr företag med för stort ego!
[right][snapback]357020[/snapback][/right]
Ligger man på 43% i rörelseresultat i senaste bokslutet har man råd med ett stort ego... trist men så är det nog.
Beställde HDTV boxen igår när uppskalningsfrågan var löst, leverans i januari tyvärr eftersom jag inte har comhem idag och de prioriterar befintliga kunder, och det kan jag iofs acceptera... särskilt som jag fick "låna" en vanlig SD box mycket billigt medan jag väntar. Kundservice var förvånansvärt serviceminded när jag beställde.
Ligger man på 43% i rörelseresultat i senaste bokslutet har man råd med ett stort ego... trist men så är det nog.
Beställde HDTV boxen igår när uppskalningsfrågan var löst, leverans i januari tyvärr eftersom jag inte har comhem idag och de prioriterar befintliga kunder, och det kan jag iofs acceptera... särskilt som jag fick "låna" en vanlig SD box mycket billigt medan jag väntar. Kundservice var förvånansvärt serviceminded när jag beställde.
[b]Anders N[/b]
[OT]
Hmmm apropå det, är det någon som behöver en digitalbox för Comhem så har jag en samsung hemma... har inte använt den på ett år.
[/OT]
Hmmm apropå det, är det någon som behöver en digitalbox för Comhem så har jag en samsung hemma... har inte använt den på ett år.
[/OT]
Kör:
Kör:
<!--QuoteBegin-Krister+14 Dec 2006, 11:43:45--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 14 Dec 2006, 11:43:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Lite oroväckande...
Ja fyfan.. stort ego är riktigt irriterande!
Ja fyfan.. stort ego är riktigt irriterande!
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]