THAILAND
hur mkt deg bränner du i thailand :
om du lever lagom (ok bunglow, mat, dryck) per dag ?
om du lever bra (grymt boende, mat, dryck m m) per dag?
om du lever SJUKT KUNGLIGT (värstingboende, grymmemat, utflykter osv) per dag?
enkla frågor som "kräver" snabba svar av folk som verkligen vet!!! <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
tack
om du lever lagom (ok bunglow, mat, dryck) per dag ?
om du lever bra (grymt boende, mat, dryck m m) per dag?
om du lever SJUKT KUNGLIGT (värstingboende, grymmemat, utflykter osv) per dag?
enkla frågor som "kräver" snabba svar av folk som verkligen vet!!! <!--emo&:)-->
tack
Fredrick G.
[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
-
Mattias I
- Bil: Civic
- Namn: Mattias Ingvarsson
Jag e ner e i thailand nu. Vi e pa Koh Samui for tillfallet. Jag vill minnas att de lite finare hotellet vi hade pa Koh Tao kostade ca 100 kr/natt. Ar dock Inte saker. Kan kolla upp det. En bungalow utan AC medfor kallvatten da dem varmer upp vatten i en behallre fran AC:n. Sen maten beror mycket pa vad du ater. En cola kostar mellan 3-8 kr (15-40 bath). Sen beror det pa vad man ater. Vill man kaka Thai mat sa ar de billigare men det haller man sig matt pa i nagra timmar. Iaf jag. Flickvannen kakar ungefar for 20 kr till frukost, lunch o middag. Sa ca 80-100 kr om dagen da man koper vatten mm. Plus boende. Jag kan kaka for lite mer. Pa kvallen kakar jag for kanske 40 kr da med en ol eller 2 <!--emo&:D-->
<!--endemo-->. Ska bli kul o se vad saker o ting kostar i bangkok da vi aker dit pa fredag. Hoppas du fatt lite mer info
Mattias Ingvarsson, Kalmar
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Crx VT -91 [b]SS - 1,25,66[/b]
Del Sol Esi -93
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Crx VT -91 [b]SS - 1,25,66[/b]
Del Sol Esi -93
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
För det första spelar det EXTREMT stor roll NÄR du åker dit och VART Du åker. Det skiljer sig enormt. Jämför man Koh Phangang i juni mot Krabi över Jul nyår så är det väl kanske 400% i skillnad eller så.
Men i snitt (om man är två som delar på boendet):
För ett helt okej / bra boende och bärs varje dag samt bra mat bränner Du ca 1000 kronor i veckan.
För ett mycket bra boende och bärs varje dag samt mycket bra mat bränner Du ca 2000 kronor i veckan.
För sjukt kungligt kan Du betala i princip vad som helst. Name your poison and pay.. typ.. <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Ett tips är att kolla efter hotell i Bangkok på internet, man kan hitta sjukt lyxiga ställen för några hundralappar om dagen. Däremot brukar det inte löna sig att förboka bungalows och så ute på turistställena. Om det inte är värsta högsäsongen, typ Nyår, då det kan vara svårt att få tag på något annars.
Jag åker ner till Ao Nang i Krabi på söndag. Jag kommer få betala typ 1500 Bath för mitt boende om dagen. Alltså 300 kr i runda slängar. Vilket är absurt dyrt. Men jag har valt det för att få en bra standard nära dykcentret jag ska dyka med samt att det är högsäsong och allmänt dyrt i Krabi. Sen räknar jag väl med att bränna kanske 10 000 kr på dykning (minst två dyk om dagen i 10 dagar), mat och bira under två veckor. Vilket är sjukt mycket.
I Bangkok kommer jag betala typ 240 kr natten på ett riktigt jävla lyxhotell (har bott där förut) mitt i stan.
När det gäller utflykter spelar det såklart stor roll på vad man gör.
Dykning kostar allt ifrån 300 kr och uppåt om dagen. Men räkna med 600 kr om det ska vara bra.
Trekking, kolla på elefanter, vattenfall och sånt.. typ 100 kr om dagen.
Åka ut med lokal fiskare och fiska lite, typ 50 kr för några timmar.
Vill man så kan man pruta på allt och leva sjukt billigt om man vrider och vänder på varenda peng. Frågan är bara om man vill hålla på så för att gå runt på 500 Kr i veckan. När man bara kan glida fram helt utan "tjafs" för 1000 kr veckan.
Men i snitt (om man är två som delar på boendet):
För ett helt okej / bra boende och bärs varje dag samt bra mat bränner Du ca 1000 kronor i veckan.
För ett mycket bra boende och bärs varje dag samt mycket bra mat bränner Du ca 2000 kronor i veckan.
För sjukt kungligt kan Du betala i princip vad som helst. Name your poison and pay.. typ.. <!--emo&;)-->
Ett tips är att kolla efter hotell i Bangkok på internet, man kan hitta sjukt lyxiga ställen för några hundralappar om dagen. Däremot brukar det inte löna sig att förboka bungalows och så ute på turistställena. Om det inte är värsta högsäsongen, typ Nyår, då det kan vara svårt att få tag på något annars.
Jag åker ner till Ao Nang i Krabi på söndag. Jag kommer få betala typ 1500 Bath för mitt boende om dagen. Alltså 300 kr i runda slängar. Vilket är absurt dyrt. Men jag har valt det för att få en bra standard nära dykcentret jag ska dyka med samt att det är högsäsong och allmänt dyrt i Krabi. Sen räknar jag väl med att bränna kanske 10 000 kr på dykning (minst två dyk om dagen i 10 dagar), mat och bira under två veckor. Vilket är sjukt mycket.
I Bangkok kommer jag betala typ 240 kr natten på ett riktigt jävla lyxhotell (har bott där förut) mitt i stan.
När det gäller utflykter spelar det såklart stor roll på vad man gör.
Dykning kostar allt ifrån 300 kr och uppåt om dagen. Men räkna med 600 kr om det ska vara bra.
Trekking, kolla på elefanter, vattenfall och sånt.. typ 100 kr om dagen.
Åka ut med lokal fiskare och fiska lite, typ 50 kr för några timmar.
Vill man så kan man pruta på allt och leva sjukt billigt om man vrider och vänder på varenda peng. Frågan är bara om man vill hålla på så för att gå runt på 500 Kr i veckan. När man bara kan glida fram helt utan "tjafs" för 1000 kr veckan.
Senast redigerad av MagnusL den 10 januari 2007, 09:17, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
<!--QuoteBegin-MagnusL+10 Jan 2007, 09:54:49--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 10 Jan 2007, 09:54:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->... minst två dyk om dagen i 10 dagar, ...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->Fan vad äcklig du är! <!--emo&:prop:-->
<!--endemo-->
Skall till Phuket igen i mars, men jag får bara dyka ca 2 gånger/resa,
mao 4 dyk, för man vill inte vara ifrån sina barn för mycket heller. <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Alla som åker till Thailand och har dykcert, missa inte Similian Islands! <!--emo&:wub:-->
<!--endemo-->
Sorry för OT.
-------------------
Har vart i Thail. 2 ggr/ efter tsunamin och bor man i halvpension, så gör man av med ca 500:- / pers./ dag men då ingår inte några "katoey" för de pengarna. <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Skall till Phuket igen i mars, men jag får bara dyka ca 2 gånger/resa,
mao 4 dyk, för man vill inte vara ifrån sina barn för mycket heller. <!--emo&;)-->
Alla som åker till Thailand och har dykcert, missa inte Similian Islands! <!--emo&:wub:-->
Sorry för OT.
-------------------
Har vart i Thail. 2 ggr/ efter tsunamin och bor man i halvpension, så gör man av med ca 500:- / pers./ dag men då ingår inte några "katoey" för de pengarna. <!--emo&:D-->
Senast redigerad av benci den 10 januari 2007, 11:21, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh Benci_Hovanyi
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
<!--QuoteBegin-wain3+10 Jan 2007, 06:52:57--><div class='quotetop'>QUOTE(wain3 4 10 Jan 2007, 06:52:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag e ner e i thailand nu. Vi e pa Koh Samui for tillfallet. Jag vill minnas att de lite finare hotellet vi hade pa Koh Tao kostade ca 100 kr/natt. Ar dock Inte saker. Kan kolla upp det. En bungalow utan AC medfor kallvatten da dem varmer upp vatten i en behallre fran AC:n. Sen maten beror mycket pa vad du ater. En cola kostar mellan 3-8 kr (15-40 bath). Sen beror det pa vad man ater. Vill man kaka Thai mat sa ar de billigare men det haller man sig matt pa i nagra timmar. Iaf jag. Flickvannen kakar ungefar for 20 kr till frukost, lunch o middag. Sa ca 80-100 kr om dagen da man koper vatten mm. Plus boende. Jag kan kaka for lite mer. Pa kvallen kakar jag for kanske 40 kr da med en ol eller 2 <!--emo&:D-->
<!--endemo-->. Ska bli kul o se vad saker o ting kostar i bangkok da vi aker dit pa fredag. Hoppas du fatt lite mer info
[right][snapback]363851[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Är det fint och bra på Koh Samui?
Jag och polarn ska ner om två veckor och vi funderar på att åka till just Koh Samui..
[right][snapback]363851[/snapback][/right]
Är det fint och bra på Koh Samui?
Jag och polarn ska ner om två veckor och vi funderar på att åka till just Koh Samui..
Jag var på Koh Samui för ca 3 år sedan och då bodde jag och tjejen jag var tillsammans med då på Lamai Beach och det var väl inte det bästa. Chaweng Beach skulle vara så mycket bättre fick vi höra efterår.
Annars har jag bara hört gott om Samui, nära till andra goda öar iaf om man vill resa lite.
Annars har jag bara hört gott om Samui, nära till andra goda öar iaf om man vill resa lite.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-Bergan+10 Jan 2007, 12:03:16--><div class='quotetop'>QUOTE(Bergan 4 10 Jan 2007, 12:03:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag var på Koh Samui för ca 3 år sedan och då bodde jag och tjejen jag var tillsammans med då på Lamai Beach och det var väl inte det bästa. Chaweng Beach skulle vara så mycket bättre fick vi höra efterår.
[right][snapback]363888[/snapback][/right]
Jag har varit på Big Budha Beach på slutet av 80'-talet.
Helt sagolikt, som ett paradis! <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Sen åkte man moppe ner till Lamai Beach för att festa. <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
-----------------------------------
Efter att ha prata med frun så är kostnaden något reviderat:
ca 500:- / pers./ dag
[right][snapback]363888[/snapback][/right]
Jag har varit på Big Budha Beach på slutet av 80'-talet.
Helt sagolikt, som ett paradis! <!--emo&:thumbup:-->
Sen åkte man moppe ner till Lamai Beach för att festa. <!--emo&;)-->
-----------------------------------
Efter att ha prata med frun så är kostnaden något reviderat:
Mvh Benci_Hovanyi
jag får inte åka med mina vänner för min flickvän, men polarna brände 30k på 2 veckor....dom slösade ganska friskt sa dom <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
-
MagnusL
<!--QuoteBegin-benci+10 Jan 2007, 11:24:47--><div class='quotetop'>QUOTE(benci 4 10 Jan 2007, 11:24:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Efter att ha prata med frun så är kostnaden något reviderat:
[right][snapback]363890[/snapback][/right]
Hmm.. låter vääääldigt mycket. Då ska det vara extremt lyxigt och bra.
Jag vet ett ställe på Koh phangan som kostar 2500 kr i veckan. Då får man en egen trerums bungalow mitt på en klippa ovanför havet, 10 m till stranden och egen bubbelpool.
Dela det på två så blir det typ 180 spänn om dan i boende. Lägg till 200 kr om dan så äter du som en KUNG!
[right][snapback]363890[/snapback][/right]
Hmm.. låter vääääldigt mycket. Då ska det vara extremt lyxigt och bra.
Jag vet ett ställe på Koh phangan som kostar 2500 kr i veckan. Då får man en egen trerums bungalow mitt på en klippa ovanför havet, 10 m till stranden och egen bubbelpool.
Dela det på två så blir det typ 180 spänn om dan i boende. Lägg till 200 kr om dan så äter du som en KUNG!
2008 wrx sti
2008 wrx sti
<!--QuoteBegin-MagnusL+10 Jan 2007, 13:30:58--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 10 Jan 2007, 13:30:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hmm.. låter vääääldigt mycket. Då ska det vara extremt lyxigt och bra.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
I dessa 500:-/dag/pers finns inte boendet och frukosten inräknat utan:
- lunch
- middag
- öl
- nöjje (utflykter, dykning, rida på elefant, båtturer mm)
- shopping
Men har man rest så långt så är det dumt att inte åka runt och se och göra saker.
På 2 veckor brukar vi, 2 vuxna o 2 barn, göra av med ca 20.000:- utöver boendet.
- lunch
- middag
- öl
- shopping
Men har man rest så långt så är det dumt att inte åka runt och se och göra saker.
På 2 veckor brukar vi, 2 vuxna o 2 barn, göra av med ca 20.000:- utöver boendet.
Mvh Benci_Hovanyi
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
me kan man klara sig på 10.000kr/pers på 3v om man lever lite snålt?
Senast redigerad av Malkolm den 10 januari 2007, 13:37, redigerad totalt 1 gånger.
<!--QuoteBegin-malkolm666+10 Jan 2007, 14:37:26--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 10 Jan 2007, 14:37:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->me kan man klara sig på 10.000kr/pers på 3v om man lever lite snålt?
[right][snapback]363929[/snapback][/right]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det skulle jag tro, fast det beror på hur många "katoey" du konsumerar om dagen.
[right][snapback]363929[/snapback][/right]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det skulle jag tro, fast det beror på hur många "katoey" du konsumerar om dagen.
Mvh Benci_Hovanyi
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-malkolm666+10 Jan 2007, 13:49:16--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 4 10 Jan 2007, 13:49:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vad är det för något?
[right][snapback]363933[/snapback][/right]
här har du en bild på en "katoey" <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
<a href='http://www.2bangkok.com/2bangkok/thaime ... t/ad05.jpg' target='_blank'>http://www.2bangkok.com/2bangkok/thaime ... d05.jpg</a>
[right][snapback]363933[/snapback][/right]
här har du en bild på en "katoey" <!--emo&:D-->
<a href='http://www.2bangkok.com/2bangkok/thaime ... t/ad05.jpg' target='_blank'>http://www.2bangkok.com/2bangkok/thaime ... d05.jpg</a>
SMacke #364
-
MagnusL
<!--QuoteBegin-malkolm666+10 Jan 2007, 13:37:26--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 4 10 Jan 2007, 13:37:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->me kan man klara sig på 10.000kr/pers på 3v om man lever lite snålt?
[right][snapback]363929[/snapback][/right]
Jaaa lungt.. Det är som att fråga om man kan varva en k20 till 6000 varv.. <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Sist jag var nere länge så var jag nere i 7 veckor. Jag dök ca 15 dyk (var där med tjejen). Köpte en smoking och en kostym och en massa annat krafs. Var i Bangkok 1 vecka med Sigthseeing och allt sånt, Hua hin 1,5 vecka och resten på Koh phangan. Jag gjorde av med totalt 20 tusen. Då bodde jag och tjejen ganska enkelt iofs och åt mest thaimat.
Jaaa lungt.. Det är som att fråga om man kan varva en k20 till 6000 varv.. <!--emo&;)-->
Sist jag var nere länge så var jag nere i 7 veckor. Jag dök ca 15 dyk (var där med tjejen). Köpte en smoking och en kostym och en massa annat krafs. Var i Bangkok 1 vecka med Sigthseeing och allt sånt, Hua hin 1,5 vecka och resten på Koh phangan. Jag gjorde av med totalt 20 tusen. Då bodde jag och tjejen ganska enkelt iofs och åt mest thaimat.
Senast redigerad av MagnusL den 10 januari 2007, 14:29, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
MagnusL
<!--QuoteBegin-benci+10 Jan 2007, 12:55:42--><div class='quotetop'>QUOTE(benci 4 10 Jan 2007, 12:55:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-MagnusL+10 Jan 2007, 13:30:58--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 10 Jan 2007, 13:30:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hmm.. låter vääääldigt mycket. Då ska det vara extremt lyxigt och bra.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
- lunch
- middag
- öl
- shopping
[right][snapback]363916[/snapback][/right]
Ja.. Jag kan fatta det om ni åker typ till Phuket. Rider elefant två ggr i veckan och bara äter på svennecharterrestauranger. Annars får jag verkligen inte ihop kalkylen. Om ni inte toooookshoppar såklart. <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
- lunch
- middag
- öl
- shopping
[right][snapback]363916[/snapback][/right]
Ja.. Jag kan fatta det om ni åker typ till Phuket. Rider elefant två ggr i veckan och bara äter på svennecharterrestauranger. Annars får jag verkligen inte ihop kalkylen. Om ni inte toooookshoppar såklart. <!--emo&:)-->
2008 wrx sti
2008 wrx sti
- .:Gurra:.
- Bil: Vti HB -92
- Namn: Gustav Karlsson
<!--QuoteBegin-malkolm666+10 Jan 2007, 13:37:26--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 10 Jan 2007, 13:37:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->me kan man klara sig på 10.000kr/pers på 3v om man lever lite snålt?
Klarar dig lar du gora.
Inte roligt att bohova tanka pa hur mycke pengar man har kvar hela tiden och bekymmra sig for att dom inte racker sa se till att ha tillrackligt sa man kan leva gott nar man anda har akt sa langt .
Under resan ner hit sa va ja 2 veckor i Thailand och Malaysia. Landa i Bangkok och tog oss ner till Koh Tao (Chaweng Beach), sen ner till KL. Vi brande ca 16000:-under dessa veckor pa 2 pers och da bodde vi ganska bra, egen bungalov me 2 rum o AC o lite sant, 50 meter till stranden. Festade en hel del. Sa man kan bo billigare men dumt att snala nar det anda ar sa billigt dar nere.
Klarar dig lar du gora.
Inte roligt att bohova tanka pa hur mycke pengar man har kvar hela tiden och bekymmra sig for att dom inte racker sa se till att ha tillrackligt sa man kan leva gott nar man anda har akt sa langt .
Under resan ner hit sa va ja 2 veckor i Thailand och Malaysia. Landa i Bangkok och tog oss ner till Koh Tao (Chaweng Beach), sen ner till KL. Vi brande ca 16000:-under dessa veckor pa 2 pers och da bodde vi ganska bra, egen bungalov me 2 rum o AC o lite sant, 50 meter till stranden. Festade en hel del. Sa man kan bo billigare men dumt att snala nar det anda ar sa billigt dar nere.
-
MagnusL
<!--QuoteBegin-Fredrick+11 Jan 2007, 15:29:39--><div class='quotetop'>QUOTE(Fredrick 4 11 Jan 2007, 15:29:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->tack allihop för dom bra svaren.
även om vissa verkar tycka det är svindyrt och vissa tycker är sjukt billigt..
[right][snapback]364306[/snapback][/right]
Japp men det stämmer.
I västa turistgettona, typ stora delar av Phuket, Krabi och Koh Samui är det svindyrt. Men drar man till Koh Phangan, Södra delarna av Koh Lanta, Trang eller liknande är det svinbilligt. Sen handlar det om att alltid pruta. Om Du frågar vad en bungalow kostar och nån säger 1000 Bath. Säg 600 / natt om vi stannar tre nätter. Osv. Prutar man inte är det ju dyrt. <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
även om vissa verkar tycka det är svindyrt och vissa tycker är sjukt billigt..
[right][snapback]364306[/snapback][/right]
Japp men det stämmer.
I västa turistgettona, typ stora delar av Phuket, Krabi och Koh Samui är det svindyrt. Men drar man till Koh Phangan, Södra delarna av Koh Lanta, Trang eller liknande är det svinbilligt. Sen handlar det om att alltid pruta. Om Du frågar vad en bungalow kostar och nån säger 1000 Bath. Säg 600 / natt om vi stannar tre nätter. Osv. Prutar man inte är det ju dyrt. <!--emo&:)-->
Senast redigerad av MagnusL den 11 januari 2007, 15:44, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
Branten
- Bil: CTR EP3
- Namn: Erik Brantås
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
på 14 dagar i thailand så gjorde jag och dåvarande flickvän av med ca 7-8000kr tillsammans.... då flög vi mellan phuket och koh samui, åkte på båtutflykt, shoppade och hade trevligt.
visst vi bodde i bungalow som inte låg PÅ stranden, men vem fan saknar fötter att gå 200m? kostade 80kr per natt o då prutade vi inte.
I phuket bodde vi på ett litet hotell som nån norrman ägde med sin thailändska fru för 500baht (100kr) per natt med AC och kylskåp o kabel o varmvatten o bla bla bla. det var iofs 3 månader efter flodvågen så rummet skulle egentligen kosta 800baht per natt.
ät thaimat, den är god och billig, och ska man va helt ärlig så är det inte många prisvärda ställen med vanlig mat då de inte är experter på att tillaga den. ungefär som att be lokalkrogen att göra en wok här hemma i sverige. det går, men du har smakat bättre.
slappa o ha d skönt, önskar att jag hade kapitalet o dra ner igen snart!
visst vi bodde i bungalow som inte låg PÅ stranden, men vem fan saknar fötter att gå 200m? kostade 80kr per natt o då prutade vi inte.
I phuket bodde vi på ett litet hotell som nån norrman ägde med sin thailändska fru för 500baht (100kr) per natt med AC och kylskåp o kabel o varmvatten o bla bla bla. det var iofs 3 månader efter flodvågen så rummet skulle egentligen kosta 800baht per natt.
ät thaimat, den är god och billig, och ska man va helt ärlig så är det inte många prisvärda ställen med vanlig mat då de inte är experter på att tillaga den. ungefär som att be lokalkrogen att göra en wok här hemma i sverige. det går, men du har smakat bättre.
slappa o ha d skönt, önskar att jag hade kapitalet o dra ner igen snart!
Medlem första gången 2001. Aldrig lyckats skaka av mig Hondaintresset.
Kör: EP3 K24 -05, Porsche Boxster S -05
Hondahistorik:
CRX -88
CRX -89
Civic EG6 -92
Kör: EP3 K24 -05, Porsche Boxster S -05
Hondahistorik:
CRX -88
CRX -89
Civic EG6 -92
-
MagnusL
<!--QuoteBegin-Branten+11 Jan 2007, 16:08:02--><div class='quotetop'>QUOTE(Branten @ 11 Jan 2007, 16:08:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->på 14 dagar i thailand så gjorde jag och dåvarande flickvän av med ca 7-8000kr tillsammans.... då flög vi mellan phuket och koh samui, åkte på båtutflykt, shoppade och hade trevligt.
[right][snapback]364322[/snapback][/right]
Då är man nere på under 2k i veckan per person. Det är där man ligger i normala fall.
[right][snapback]364322[/snapback][/right]
Då är man nere på under 2k i veckan per person. Det är där man ligger i normala fall.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Förlåt om jag blir lite OT,
men kunde inte låta bli att leta upp mina gamla reseanteckningar från 1989,
då jag reste i Thailand första gången.
- I Bangkok bodde jag på "Khao San Road" (centralt) i ett litet spartanskt rum för 50 Baht/natt.
- På "Koh Samui" sov jag en liten enkel bungalow på "Big Buddha Beach" för 30 Baht/natt.
- levde på ca 250-300 baht/dag i Bangkok
- Citat från mina minnesanteckningar:
<!--QuoteBegin--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag vet inte hur jag kan ha en sådan tur, men det verkar som jag hittade det billigaste stället på ön.
Bor i en liten hydda med enbart palmblad på taket och 10 meter från stranden för endast 30 bhat.
Stranden är mjuk sand, fullt med kokospalmer, vattnet är perfekt, lugnt och varmt.
Maten är billig och bra.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ooh, gamla goda tider! <!--emo&:crybaby:-->
<!--endemo-->
men kunde inte låta bli att leta upp mina gamla reseanteckningar från 1989,
då jag reste i Thailand första gången.
- I Bangkok bodde jag på "Khao San Road" (centralt) i ett litet spartanskt rum för 50 Baht/natt.
- På "Koh Samui" sov jag en liten enkel bungalow på "Big Buddha Beach" för 30 Baht/natt.
- levde på ca 250-300 baht/dag i Bangkok
- Citat från mina minnesanteckningar:
<!--QuoteBegin--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag vet inte hur jag kan ha en sådan tur, men det verkar som jag hittade det billigaste stället på ön.
Bor i en liten hydda med enbart palmblad på taket och 10 meter från stranden för endast 30 bhat.
Stranden är mjuk sand, fullt med kokospalmer, vattnet är perfekt, lugnt och varmt.
Maten är billig och bra.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ooh, gamla goda tider! <!--emo&:crybaby:-->
Senast redigerad av benci den 11 januari 2007, 20:18, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh Benci_Hovanyi
hrm var typ 3 år sedan jag var i thailand, men jag slösade 23.000kr på 3½månad, det var matm boende, shop o nöje. jag slösade inte allt för mkt då jag visste att jag skulle vara där ett tag, men att räkna att leva "gott" där med helt ok ställe att bo på, schysst käk och dricka, ej inräknat shopping då det är helt baserat på person i fråga, så kan man nog räkna med 300kr/dag för att vara på säkra sidan.
Dejan Vasiljevic
[b]CREW <span style='color:red'>Red</span>rum Performance[/b]
Södra Förstadsgatan 96
21420 Malmö
040-926658
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><a href="http://www.redrumperformance.se" target="_blank">www.<span style='color:red'>red</span>rumperformance.se</a></span>
<span style='font-size:12pt;line-height:100%'>Titta under [b]Företagsforum[/b] för erbjudande !</span>
[b]CREW <span style='color:red'>Red</span>rum Performance[/b]
Södra Förstadsgatan 96
21420 Malmö
040-926658
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><a href="http://www.redrumperformance.se" target="_blank">www.<span style='color:red'>red</span>rumperformance.se</a></span>
<span style='font-size:12pt;line-height:100%'>Titta under [b]Företagsforum[/b] för erbjudande !</span>