ljudet hackar
En liten nöt och knäcka, kanske.
Det är som så att när jag spelar upp ljud (oavsett format) börjar det hacka i ljudet. Det låter precis som när det hackar när man har en sliten CD skiva i stereon. Fast filerna finns på själva datorn. Själva problemet uppkommer ca 15 min (alltid) efter att jag startat datorn ( den ynka kvarten funkar allt som det skall).
Kan tillägga att datorn är ny (integrerat ljudkort). Högtalarna är i princip också nya (om det ens har med saken att göra).
Tror ni att det kan vara nåt som spökar i hårdvaran eller mjukvaran?
Tack på förhand.
Det är som så att när jag spelar upp ljud (oavsett format) börjar det hacka i ljudet. Det låter precis som när det hackar när man har en sliten CD skiva i stereon. Fast filerna finns på själva datorn. Själva problemet uppkommer ca 15 min (alltid) efter att jag startat datorn ( den ynka kvarten funkar allt som det skall).
Kan tillägga att datorn är ny (integrerat ljudkort). Högtalarna är i princip också nya (om det ens har med saken att göra).
Tror ni att det kan vara nåt som spökar i hårdvaran eller mjukvaran?
Tack på förhand.
Ahmed "Batchkov"
- insigma
- Bil: FK2R 2016
- Namn: FredrikLidmark
Kolla om de sitter kylning på nordbryggan. vet att vissa moderkort har haft problem med kylningen där vilket har lett till hackande ljud och liknande efter ett tag. kolla även efter någon uppgradering till ljudet/chippet mjukvarumässigt.
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
precis
kör något fläkt program typ speedfan och kolla tempen på din dator.
Det är inte så att du tex kör xp utan sp1 eller vista med någon konstig drivrutin ?
kör något fläkt program typ speedfan och kolla tempen på din dator.
Det är inte så att du tex kör xp utan sp1 eller vista med någon konstig drivrutin ?
Dennis Gullberg
Team Helsingborg
Civic EG Lsi 92 Grå *såld*
Civic EG Lsi 95 Röd *skrot*
Civic EG Lsi 92 Röd *såld*
Del Sol Vti 92 Röd *såld*
Team Helsingborg
Civic EG Lsi 92 Grå *såld*
Civic EG Lsi 95 Röd *skrot*
Civic EG Lsi 92 Röd *såld*
Del Sol Vti 92 Röd *såld*
Följande värden ploppade upp i SpeedFan- rutan:
Temp1: 43 C
Temp2: 35 C
Temp3: 25 C
HDO: 26 C
Temp1: 40 C
Core: 33 C
Vad det säger vet jag faktiskt inget om (förutom en massa temperaturer förstås) men Dennies verkar kunna detta
Temp1: 43 C
Temp2: 35 C
Temp3: 25 C
HDO: 26 C
Temp1: 40 C
Core: 33 C
Vad det säger vet jag faktiskt inget om (förutom en massa temperaturer förstås) men Dennies verkar kunna detta
Ahmed "Batchkov"
ECS Elitegroup C51GM-M nForce 410. Vet inte riktigt vad det är för chip i den. Men det verkar som om den bästa lösningen är ifall jag installerar ett annat ljudkort och testar. Då kanske det händer grejer 
By the way, det där programmet som mäter tempet säger att Temp 1 är på 48 grader. Är inte det ganska kasst för datorn? Eller den tåler det kanske?
By the way, det där programmet som mäter tempet säger att Temp 1 är på 48 grader. Är inte det ganska kasst för datorn? Eller den tåler det kanske?
Ahmed "Batchkov"
- insigma
- Bil: FK2R 2016
- Namn: FredrikLidmark
Då är det ett Nvidia chip. gå in på http://www.nvidia.com och dra ner de nyaste driversena till ditt mobo
Civic FK2 Type-R -2016 #2616