Komposit, komponent, ska köpa stereo o fattar int
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
Min reciever har pajjat, den overloadar så fort jag lägger på digitalljud för att kolla film. så det är säkert nåt med avkodaren eller så som pajjat för så länge jag kör på analogt ljud så kan jag spela hur högt som helst. trots att det kommer från en digital källa. lurt..
Nå iaf så har en polare erbjudit en <a href="http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=3220" target="_blank">sån härn</a> för 1400 kr till mej, den verkar riktigt bra. Den har ingen HDMI men den har komponent in och ut, det betyder att jag kan köra 720p genom den? tänkte på typ xboxen... den har komposit in med... är komposit ljud o komponent bild lr?
oh... fattar inte :S skulle vilja kunna köra 720p från datorn med men den har bara s-video och VGA utgångar... då går det itne vA?
Nå iaf så har en polare erbjudit en <a href="http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=3220" target="_blank">sån härn</a> för 1400 kr till mej, den verkar riktigt bra. Den har ingen HDMI men den har komponent in och ut, det betyder att jag kan köra 720p genom den? tänkte på typ xboxen... den har komposit in med... är komposit ljud o komponent bild lr?
oh... fattar inte :S skulle vilja kunna köra 720p från datorn med men den har bara s-video och VGA utgångar... då går det itne vA?
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
Det beror lite på hur du vill köra din xbox eller liknande.
Jag gillar att köra allt genom receivern och använda den som en video/ljudväxel för att slippa dra fler sladdar till min projektor.
Jag har både Xbox360 och en Humax HD box kopplat via komponent till min receiver, och sedan från receivern har jag komponent upp till projjen.
Både komposit och komponent är video varav komposit är den sämre av dem.
Att du vill köra 720p från datorn ska nog inte vara några problem, men du kan inte gå igenom receivern för att göra kabeldragningen enklare utan du får gå direkt från datorn till tv/bildskärmen. Ljudet däremot drar du in i receivern.
Jag gillar att köra allt genom receivern och använda den som en video/ljudväxel för att slippa dra fler sladdar till min projektor.
Jag har både Xbox360 och en Humax HD box kopplat via komponent till min receiver, och sedan från receivern har jag komponent upp till projjen.
Både komposit och komponent är video varav komposit är den sämre av dem.
Att du vill köra 720p från datorn ska nog inte vara några problem, men du kan inte gå igenom receivern för att göra kabeldragningen enklare utan du får gå direkt från datorn till tv/bildskärmen. Ljudet däremot drar du in i receivern.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Ska du köra 720p från datorn måste du använda vga utgången, det måste då givetvis finnas en motsvarande ingång på din tv... :thumbup:
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
-
EcciBaka
- Kontakt:
jag försökte ställa in 720p men det såg knas ut... o då kör jag från vga till vga jo :S
men den verkar väl helt prisvärd då änna.
men den verkar väl helt prisvärd då änna.
------------------------
------------------------
------------------------
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Kör samma upplösning som tv är specad för, tex 1280X720..då borde det bli bra
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Ecci, jag hade exakt samma problem med min reciever och var på väg att köpa en ny men sen visade det sig att en kabel till en av bakre högtalarna hade hasat ur klämman lite grann bak på recievern och låg och glappade óch låg emot "chassit". Så jag drog om alla kablar igen och viola så funkade det klockers igen.
Problemet uppstod bara vid digitalt ljud som från dvd via coax eller den där ljuskabeln som jag inte kommer på vad den heter.
Testa detta om du inte gjort det så kanske du slipper denna extra utgift
Problemet uppstod bara vid digitalt ljud som från dvd via coax eller den där ljuskabeln som jag inte kommer på vad den heter.
Testa detta om du inte gjort det så kanske du slipper denna extra utgift
[b]Medlem #1535[/b]
-
EcciBaka
- Kontakt:
wriid: var bland de första grejer jag kollade. alla kablar sitter som de ska bakpå.. farsan hade vart in där när jag var på jobb o reppat lite i grejjerna när han installerade en termostat på elementet. efter det som det inte funka. har dock inte kollat kontakten bak på vänster fram. kan va där det sitter.
Men priset på den nya verkar ganska bra ändå och JVCn jag har så har för få ingångar optisk och analoga ändå. men det är ju bra om min funkar sen ändå, kan man ju få en slant för den iaf
edit: Jag kan köra ljud från digital källa så länge jag kör ut den analogt från stereon.
Men priset på den nya verkar ganska bra ändå och JVCn jag har så har för få ingångar optisk och analoga ändå. men det är ju bra om min funkar sen ändå, kan man ju få en slant för den iaf
edit: Jag kan köra ljud från digital källa så länge jag kör ut den analogt från stereon.
Senast redigerad av EcciBaka den 11 augusti 2007, 16:56, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------
------------------------
------------------------
-
EcciBaka
- Kontakt:
sitter o försöker köra högre upplösning på tvn nu men så fort jag sätter högre än 1024x768 så blir skärmen grön... fattar inte
------------------------
------------------------
------------------------
Jag har för mig att det är "bara" media center utav xp och Sedan också Vista utav Windows versionerna som klarar att köra 1280x720 eller 1980x1020
Vanliga xp pro och home klarar bara att köra de vanliga upplösningarna så som 1024x768 eller om man har en full hd tv så 1280x1024 (ev med 1680x1050 om drivisen / grafik kortet klarar att ge det ut.)
Har själv dock en för gammal laptop som tv dator så jag har inte kunnat testa detta fullt ut då drivisen till den inte ens stöder wide formaten.
Vanliga xp pro och home klarar bara att köra de vanliga upplösningarna så som 1024x768 eller om man har en full hd tv så 1280x1024 (ev med 1680x1050 om drivisen / grafik kortet klarar att ge det ut.)
Har själv dock en för gammal laptop som tv dator så jag har inte kunnat testa detta fullt ut då drivisen till den inte ens stöder wide formaten.
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
-
EcciBaka
- Kontakt:
det verkar vara som du säger gail, för i mediacenter kan jag bara köra 1024x768 eller 1280x768 så det blir att se fel ut. det suger för jag har inte komponent eller så på min laptop. går det att få ordning på det på nåt sätt?
------------------------
------------------------
------------------------