Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Göteborgare har goaste dialekten ! ! ! ! !
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
<a href="http://www.aftonbladet.se/goteborg/article836044.ab" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/goteborg/article836044.ab</a> :thumbup:
Senast redigerad av smacke den 25 september 2007, 00:52, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
-
krister"albin"
- Bil: civic vt -91
- Namn: krister johannesson
vi är ju såå himla goa i götet.
krister johannesson
civic vt -91 renovering på g
Toyota Prius -09
i don`t believe in heaven,and i don´t believe in hell
as a place with flames were people are having eternal pain.
i believe in a place i call "beyond"
civic vt -91 renovering på g
Toyota Prius -09
i don`t believe in heaven,and i don´t believe in hell
as a place with flames were people are having eternal pain.
i believe in a place i call "beyond"
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
BAH! Åländskan var inte ens med... iof brukar inte rikssvenskar förstå vad jag säger när jag använder min riktiga dialekt hehe.
göteborskan är goast helt klart
men stockholmskan och skånskan är -oerhört- söt... om det är en liten söt tjej som pratar den ^^
men stockholmskan och skånskan är -oerhört- söt... om det är en liten söt tjej som pratar den ^^
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Vettefan om jag är så förtjust i göteborgska o då bor jag här i stan, pallar inte den riktigt "käcka" göteborgskan, speciellt inte käcka göteborgare som pratar extra käck göteborska det är fan inte gött. Rikssvenska eller mellansvenska ftw, å då är jag uppväxt på västkusten 
Per Björe-Dahl, Göteborg
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
jag sa åt en svensk en gång (min kusin)EcciBaka skrev:BAH! Åländskan var inte ens med... iof brukar inte rikssvenskar förstå vad jag säger när jag använder min riktiga dialekt hehe.
"sätt halarn i trunken!"
då fatta han ingenting
fattar ni va d betyder?
ecci fattar iaf :boxing:
David Boman
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Skånskan måste vara överlägsen, den enda dialekt som förstår alla andra dialketer utan problem. Dessutom sjukt sexigt.......
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
vi har då allt en del lustiga dialekter som kan va kluriga å förstå här uppe.. inte många här som fattar va skåningar säger 
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
visste ja la redan.
Men det får finns gränser även här på framsidan tycker jag. För mycket göteborgsdialekt låter ganska dumt.
Men det får finns gränser även här på framsidan tycker jag. För mycket göteborgsdialekt låter ganska dumt.
//Daniel Sundqvist
Nu: Accord Executive & Type-S i samma bil... typ -04:a
Volvo V70II 2,4D -08:a
Tidigare:
Accord Coupé -94:a
Toyota Carina E -92:a
Nissan Prairie -87:a
Nu: Accord Executive & Type-S i samma bil... typ -04:a
Volvo V70II 2,4D -08:a
Tidigare:
Accord Coupé -94:a
Toyota Carina E -92:a
Nissan Prairie -87:a
Nu var det ju faktiskt så att tråden gällde dialekter inte medfödda talfelM Scotte skrev:Skånskan måste vara överlägsen, den enda dialekt som förstår alla andra dialketer utan problem. Dessutom sjukt sexigt.......
Per Björe-Dahl, Göteborg
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Då måste vi vara språkbegåvade av rang här nere, beror väl på att vi träffar fler människor än ni nordbor. Vi förstår allt som oftast era talfel och betoningsfel, dvs allt som ingår i era dialekter.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Vid datumgränsen om vi ska vara petiga...dvs ska vi alla börja prata Engelska/Nåt östasiatiskt språk?Krister skrev:Framsidan my ass... säger bara en sak, vart går solen upp?![]()
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Som Göteborgare i Malmö så i början var det ibland folk som inte förstod, eller så skulle de bara göra sig lustiga. Precis som alla andra i Sverige ska göra med skåningar. Men tiden i Köpenhamn kanske raderat ut de svåra Göteborska orden.M Scotte skrev:Skånskan måste vara överlägsen, den enda dialekt som förstår alla andra dialketer utan problem. Dessutom sjukt sexigt.......
Ofta är ju inte dialekten svårt för folk att förstå utan kanske slangen som Göteborska "Knô dej" eller stockholmskans "Tjacka bulle utan deg"..
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
solen går upp i norrland, norrbotten om man ska va petigKrister skrev:Framsidan my ass... säger bara en sak, vart går solen upp?![]()
kör:
solen går upp i norrland, norrbotten om man ska va petigJay%c skrev:<!--quoteo(post=437075:date=26 Sep 2007, 15:03:43:name=Krister)--><div class='quotetop'>CITERA(Krister 4 26 Sep 2007, 15:03:43) [snapback]437075[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Framsidan my ass... säger bara en sak, vart går solen upp?![]()
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja jo precis speciellt på vintern :wallbash:
Per Björe-Dahl, Göteborg
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
M Scotte skrev:Då måste vi vara språkbegåvade av rang här nere, beror väl på att vi träffar fler människor än ni nordbor. Vi förstår allt som oftast era talfel och betoningsfel, dvs allt som ingår i era dialekter.
Vi har annat att sysselsätta oss med än att mingla med danskar. När man ska handla mat t.ex och en isbjörn kommer utanför ICA så skulle jag vilja se hur snabb en skåning är på att hala fram geväret och sätta ett snabbt och dödande skott. Då funkar det inte att börja vifta med töckena gatustridsmedel och välta bilar som ni är experter på.
Men vi är inte giriga, ni får komma till våra ensamma berg när erat turning torso står under vatten :boxing:
Näh, allvarligt så gillar jag med dialekter även om skånskan kan vara svårförstådd ibland, speciellt när det är "fackskånska" i jobbet. Men då kan värmländska också vara riktigt svårt.
Göteborska är ju såklart väldigt trevligt, speciellt ordet "okej"
Mest passande dialekten på en söt tjej? Småländska!
Norrländska hatar jag på tjejer, låter inte bra alltså. Men man förstår å andra sidan dom riktigt bra så det borgar ju för en bra relation i framtiden.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW