Insammling till minne av Kjell Pettersson till Richard Burns

För Topics som ej är motorrelaterade
vad är lustgas?

Bild
I torsdags förra veckan så lämnade Kjell Petterson jordelivet. Han var en stark drivande kraft och en av de starka eldsjälar i början av Svenska Subaru Impreza klubbens begynnelse som bidrog till att SSi blev som den blev. Oberoende hur väl var och en av oss kände Kjell så skulle de flesta som träffade han säga att han var en av de snällaste människor man träffat samt att man har många roliga minnen.

Han var även en av av killarna som hjälpte mig och FMCS fruktansvärt mycket under de första åren som jag var ordf i FMCS. Han stöttade mycket vad gäller bankörningsarrengemangen mm. Man får minnas Kjelle för de sjukt många roliga stunderna. Hyssen och påhitten duggade tätt, oavsätt om det var på en gata i roslagen under full powerslide eller på nyår då han i fullt garv med ölen och potatisröran runt munnen brände av handgranats simulanter så rutorna skallrade flera kilometer bort.

Information om begravningen.
Det kommer att vara en borgerlig begravning på torsdagen den 5:e februari kl 13:30 i Silverdal Kapell i Sollentuna. Familjen hälsar alla välkomna till begravningshögtiden. Annonser kommer att komma i någon eller några nationella tidningar. I vår kommer sedan Kjell att ligga i minneslunden i Vallentuna.

Kjell blev 41 år gammal och sörjs av många vänner, föräldrar och sambo.

Till minne av Kjell Pettersson, för att stödja något som Kjelle hade gillat att vi gjorde och för att kunna ge Kjelles familj något de kan glädjas över så har jag och Micke Rosenlund startat en insamling. Denna insamlingen kommer att gå oavkortat till Richard Burns Foundation. Kjell hade få idoler men en av idolerna som gett honom mest glädje i både underhållning genom att köra brutalt och genom ett Tv-spel som Kjelle körde på sin PS2:a miljoner ggr och gärna delade med sig av var Richard Burns. BR gick tragiskt bort vid 34 års ålder den 25:e november 2005 pga. en hjärntumör, cancer. 2006 på Goodwood Festival of Speed startades en fond i RB: s som ska ”inspirera och supporta personer med alvarliga skador och sjukdomar”. Vill ni läsa mer så kan ni klicka på denna länken.
<a href="http://www.richardburnsfoundation.com/" target="_blank">http://www.richardburnsfoundation.com/</a>

Bild
Bild

Insamlingen kommer att gå till mitt privata konto först och när insamlingen är avslutad den 4:e december så kommer vi att skriva ett brev till Maria och Kjelles familj med en beskrivning vad vi alla har gjort tillsammans. Detta brev kommer att pressenteras för dem vid passande tid efter begravningshögtiden. Därefter kommer vi att skicka pengarna I Kjelles namn till Richard Burns Foundation.
Bild

Detta är ett sätt att visa för Kjelles kära att vi alla finns och hur omtyckt Kjelle var. Detta kommer att ge dem något att glädjas över en väldigt mörk dag. Ni behöver inte donera mycket alls, en tia eller femtilapp räcker, vill Ni donera mer får ni göra det. Vill Ni inte donera gör det inget heller. Man gör vad man känner att man vill göra. Detta handlar inte om hur mycket pengar vi får ihop utan att Vi gör det tillsammans i bilklubbarna och för att göra något bra. Jag kommer att redovisa vilka som donerat och hur mycket vi fått ihop sammanlagt men jag kommer inte att redovisa hur mycket personer en och en har donerat om inte någon har en väldigt bra anledning till att vilja veta det. Vill man inte att jag ska redovisa att ni donerat så skicka ett mail så jag vet om det så fixar jag det. Känner Ni någon osäkerhet i att donera pengar via mig så kan ni donera själva direkt med en check men då så kommer ni tyvärr inte med i brevet. Vi har SSIs, FSC, Evo clubs och HPCs välsignelse vad gäller denna tråden, det kan vara bra att veta. Folk I dessa klubbarna känner oss väl.

Insamlingen för donation till Richard Burns Foundation börjar nu och sista dag som pengarna ska vara framme är 4:e februari. Pengarna sätts in ett konto jag startat för detta, på inbetalningen skriver Du ditt för och efternamn så jag kan skriva med Ditt namn i brevet.

Handelsbanken
Kontonummer: 236 403 192
Clearingnr: 6179
Kontohavare: CHRISTIAN LANGE

Har Ni frågor kan ni maila mig på c_blue66 (a) hotmail.com eller skicka ett PM här.

Mvh Christian Lange och Mikael Rosenlund.
Christian Lange
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Jag kände inte honom personligen men jag beklagar sorgen och tänker visa mitt stöd med en hundralapp, både för Kjell och för RB som jag också såg som en skön punkt i racingvärlden och för det goda syftet med stiftelsen.
vad är lustgas?

Tack David! Det är skönt att höra att fler vill stödja RBF! Det är en bra stiftelse.

mvh C
Christian Lange
vad är lustgas?

Detta är en insamling för något riktigt bra som dessutom borde ligga biltokar varmt om hjärtat. Förutom våra tvås egna donationer så har det endast inkommit två donationer från bilklubbarnas forumsmedlemmar. Som sagt, det är för en bra sak detta.

Ödmjukast, Christian Lange
Senast redigerad av vad är lustgas? den 31 januari 2009, 00:26, redigerad totalt 1 gånger.
Christian Lange
Användarvisningsbild
David Lundin

Mina pengar bör synas på måndag iaf!
Senast redigerad av David Lundin den 31 januari 2009, 00:51, redigerad totalt 1 gånger.
vad är lustgas?

Tack David!

mvh C
Christian Lange
adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Jag tror många tvekar för att det ska betalas in på ditt privata konto, har ni en fond så borde det rimligtvis vara ett konto öppnat till fonden som man kan sätta in på.
Det är så många skojare i farten så många tvekar pga det. Nu säger jag inte att du försöker lura folk men jag reagerade direkt när man ska sätta in pengar på ett privatkonto till en fond.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
vad är lustgas?

adio skrev:Jag tror många tvekar för att det ska betalas in på ditt privata konto, har ni en fond så borde det rimligtvis vara ett konto öppnat till fonden som man kan sätta in på.
Det är så många skojare i farten så många tvekar pga det. Nu säger jag inte att du försöker lura folk men jag reagerade direkt när man ska sätta in pengar på ett privatkonto till en fond.

Förstår vad du menar. Hoppades att alla de som träffat mig IRL på banträffarna, jag höll i FMCS banträffar i många år, och kanske de som känner Micke Rosenlund tog sig mod till men det verkar inte så i detta fallet. Nu är detta den lösningen vi kunde komma med denna gången och det är bara ett litet projekt som avslutas på kort tid, insammlingen varar i mindre än 2 veckor så det var det det fick bli. Begravningen är på torsdag, på onsdag så skrivs brevet klart och förseglas med checken till stiftelsen.

mvh C
Christian Lange
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Been thanked: 1 time

Min far var stor inom motorsportsvärlden när han levde dog i Cancer 37 år, minns begravningen med att det var så många "bil kompisar till pappa" som var där, var endast 8 år gammal men minns det så väl än idag 14 år senare. Så alla ni som kännde honom på något sätt, gå dit. Stödet är något enormt stort för anhöriga.

Tycker detta är en fantastisk bra initiativ, kommer donera XXXXsumma pengar.

Tänker på anhöriga,

Vänliga hälsningar,
Erik Regnell
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
vad är lustgas?

Tack Erik! Precis det du beskriver är det som kommer att ske på torsdag. Kjelle var en väldigt omtyckt person som kände många och berörde många. Vi ska göra torsdagen till en fin dag som man själv, Maria och Kjelles familj kan minnas med försök till glädje iallafall.

Är det någon som har skrivit RBF på sin donation så får den personen gärna höra av sig till mig så jag kan få namn på den donationen. Vill man vara anonym så får man gärna berätta det med så vi inte behöver leta efter vem det är som satt in de pengarna.

Tack alla som stödjer och tack på förhand till de som kommer stödja detta!

med vänliga hälsningar Christian Lange
Christian Lange
Användarvisningsbild
David Lundin

100kr som kom in idag? Isåfall är det nog jag... vet att jag skrev RBF, men måste skrivit det som meddelande istället för kommentar (det var för att jag själv skulle veta vart de gick).
Kristian

Som jag har förstått det så har denna insamlingen ledningens fulla stöd, det ger ju om inte annat en liten "garanti" för att det inte är en skojare som är i farten.
Kristian, Hondalös.
vad är lustgas?

Kristian skrev:Som jag har förstått det så har denna insamlingen ledningens fulla stöd, det ger ju om inte annat en liten "garanti" för att det inte är en skojare som är i farten.
Ja både eran nuvarande och även det förra styrelsen har rätt bra koll på vem jag är för en snubbe. ;)

mvh C
Christian Lange
vad är lustgas?

Jag har en donation som jag inte har ett namn till, det står bara "Överf Internet".

Den kom fram sent i går, 2009-02-02 så den borde ha satts in i går eller under helgen. Det personen för gärna höra av sig till min och berätta vad för namn som ska stå men även om man inte vill ha med namnet så får man gärna berätta det så jag inte behöver leta vidare på vems donation det är.

Tack så jätte mycket för att ni gör att detta blir en bra sak att ge till Maria på torsdag. Hon kommer uppskatta detta oerhört! Det gör jag och Micke oxå! Vi är rörda!

mvh C
Christian Lange
vad är lustgas?

Igår så lämnade vi över detta brev till Maria som tyckte att det var en underbar gåva med fonden. Hon sade att det är något som Kjell hade gillat mycket och det tror vi som sagt me. Måste tacka er alla som donerade till detta, det var flera som ville bidra till RBF på begravningen så vi kommer att vidarebefodra de donationera till RBF me i Kjelles namn.

Tack alla!

Här är brevet:

Vi har anordnat en insamling för att stödja något som vi tror att Kjell hade gillat.
I Kjells namn har vi alla gjort en gemensam donation på 4280kr till Richard Burns Foundation.
Richard Burns var en av Kjells stora idoler som gett honom glädje i både underhållning genom att köra brutalt och genom ett tv-spel.
Tyvärr gick Richard Burns bort i cancer den 25:e november 2005.
2006 på Goodwood Festival of Speed startades en fond i Richard Burns namn som ska ”inspirera och supporta personer med allvarliga skador och sjukdomar”.

I denna stund av mörker hoppas vi att detta kan skänka en strimma av ljus och hopp.

Bild

Mikael Rosenlund
Christian Lange
Lizzie Söderlund
Jesper Julin
Helena Lindström
Perra R34
Lars Linder
Tommy Jernberg
Subaru Micke
Jan-Erik Sjödin
Mats Nordkvist