Fildelningen minskade direkt
-
Tommie Blomqvist
Saxat från DN.
Och vid fyratiden på eftermiddagen var mängden internettrafik 30 procent lägre än samma tid på tisdagen
- Merparten av all internettrafik är fildelning. Därför finns det ingen annan förklaring till den här kraftiga trafiknedgången än den nya Ipredlagen. Det sänder en väldigt stark signal att lagstiftningen fungerar, säger Henrik Pontén, jurist på Antipiratbyrån, till tidningen Metro.
Uppgifterna om trafikmängden kommer från Netnod, ett företag som har hand om nätknutpunkterna i Sverige.
Antipiratbyrån vill dock snabba på minskningen av fildelningen, bland annat genom att skicka informationsbrev direkt till fildelarna
Vad ska man säga, jag stängde ner mitt 2345 i tisdags.
Hur gör ni
Och vid fyratiden på eftermiddagen var mängden internettrafik 30 procent lägre än samma tid på tisdagen
- Merparten av all internettrafik är fildelning. Därför finns det ingen annan förklaring till den här kraftiga trafiknedgången än den nya Ipredlagen. Det sänder en väldigt stark signal att lagstiftningen fungerar, säger Henrik Pontén, jurist på Antipiratbyrån, till tidningen Metro.
Uppgifterna om trafikmängden kommer från Netnod, ett företag som har hand om nätknutpunkterna i Sverige.
Antipiratbyrån vill dock snabba på minskningen av fildelningen, bland annat genom att skicka informationsbrev direkt till fildelarna
Vad ska man säga, jag stängde ner mitt 2345 i tisdags.
Hur gör ni
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Jag har redan innan slutat tanka ned olagligt och försöker vara laglig istället.
Men vissa saker går bara inte låta bli... har ingen lust att hamna 1år bakåt i tiden vad gäller vissa tv-serier.
Men musik har jag köpt via iTunes sedan några månader till 100% och ungefär 50% sedan ett år typ.
Tycker personligen att finns det lagliga alternativ så skall man uppmuntra och försöka använda det så mycket det går... men finns det inget lagligt alternativ så får man söka sig till den mörka sidan.
Men vissa saker går bara inte låta bli... har ingen lust att hamna 1år bakåt i tiden vad gäller vissa tv-serier.
Men musik har jag köpt via iTunes sedan några månader till 100% och ungefär 50% sedan ett år typ.
Tycker personligen att finns det lagliga alternativ så skall man uppmuntra och försöka använda det så mycket det går... men finns det inget lagligt alternativ så får man söka sig till den mörka sidan.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Skulle säga att det är naivt att tro att detta inte bara är tillfälligt medan folk funderar på hur man skall göra nu...
Trafiken kommer nog börja öka så sakteligen, i takt med att folk lär sig hur man använder internet mer anonymt.
Trafiken kommer nog börja öka så sakteligen, i takt med att folk lär sig hur man använder internet mer anonymt.
Hörde på nyheterna att de räknar med ca 100 stämningar under året... var det inte 2,3miljoner i Sverige som fildelade???
Kör:
Kör:
Som jag ser på saken så kan dem alldrig komma åt Torrent-delning.
Det ända som går att logga och spåra är delning via DC++ och liknande system.
De ser dem direkt vad som finns på folks utdelade shares.
De har en ip och ett namn, även om det är en nick.
Det kommer att poppa upp massor med nya tjänster som erbjuder proxy-tankning, som tex. PirateBay har börjat med.
Så lycka till med att jagga skuggor.
Det ända som går att logga och spåra är delning via DC++ och liknande system.
De ser dem direkt vad som finns på folks utdelade shares.
De har en ip och ett namn, även om det är en nick.
Det kommer att poppa upp massor med nya tjänster som erbjuder proxy-tankning, som tex. PirateBay har börjat med.
Så lycka till med att jagga skuggor.
Mvh Benci_Hovanyi
Benci: Nja, sanning med modifikation. För att få fast någon som använder torrents så laddar de ned filen i sin helhet och loggar från vilka ip-adresser de tar den ifrån, vips så har de något att arbeta med.
Men det skall bli intressant att se vad som händer med första fallet som tas upp med hjälp av Ipred.
Men det skall bli intressant att se vad som händer med första fallet som tas upp med hjälp av Ipred.
Kör:
Kör:
Nja, grejjen med torrents är att en fil laddas ner från flera/många källor samtidigtKrister skrev:Benci: Nja, sanning med modifikation. För att få fast någon som använder torrents så laddar de ned filen i sin helhet och loggar från vilka ip-adresser de tar den ifrån, vips så har de något att arbeta med.
och det kommer i praktiken vara omöjligt att säga att en fil kommer från en person.
Mvh Benci_Hovanyi
-
Ejan
- Bil: Ford Fiesta 2010
- Namn: Erik Leander
självklart kommer jag inte sluta ladda ner...alla är ju så satans paranoida för denna lag..chansen är inte stor att man åker dit,är nog rätt större chans att vinna högvinst på triss...vill man vara säker så skaffar man en VPN-tjänst...men det är kul och läsa om alla som ska sluta ladda ner och tror att det är internetsundergång 
men visst är det en vidrig lag, och det ska bli som krister sa intressant och se hur första fallet kommer gå.
men visst är det en vidrig lag, och det ska bli som krister sa intressant och se hur första fallet kommer gå.
Senast redigerad av Ejan den 2 april 2009, 11:00, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
<a href="http://www.skanskadagbladet.se/article/ ... R/30308549" target="_blank">http://www.skanskadagbladet.se/article/ ... 0308549</a>
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
LinusE skrev:<a href="http://www.skanskadagbladet.se/article/ ... R/30308549" target="_blank">http://www.skanskadagbladet.se/article/ ... 0308549</a>
aprilskämt så det sjunger om det
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
-
krollan
- Bil: del sol vti-t
- Namn: Kristofer Andersson
Sedan just med serier är lite roligt vad jag har förstått det som,de stora kanalerna har lagt ner med stämningar då de insåg att det var inte lönt iom att de i regel lägger ut avsnitten som streaming direkt efter att de har visats.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Nja, grejjen med torrents är att en fil laddas ner från flera/många källor samtidigtbenci skrev:<!--quoteo(post=538574:date=2 Apr 2009, 09:48:47:name=Krister)--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 2 Apr 2009, 09:48:47) <a href="index.php?act=findpost&pid=538574"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Benci: Nja, sanning med modifikation. För att få fast någon som använder torrents så laddar de ned filen i sin helhet och loggar från vilka ip-adresser de tar den ifrån, vips så har de något att arbeta med.
och det kommer i praktiken vara omöjligt att säga att en fil kommer från en person.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det är olagligt att dela ut hela eller DELAR av upphovsrättskyddat material. Det spelar alltså ingen roll att det bara är delar av filen.
Tycker det är vidrigt att hobbypoliser ska kunna få information som inte ens polisen har rätt till. För att polisen ska kunna få ett ip-nummer så ska brottet kunna leda till fängelse och vid vanlig fildelning.
Jag kommer inte sluta, det går inte att stoppa utan de måste tänka till lite och vända det till sin och allmänhetens fördel. tex att alla serier och filmer släpps samtidigt överallt och att man kan tex streama film/serier via nätet som man får betala en rimlig summa för. Det är bättre att tjäna lite än inget alls men de är så jävla trångsynta och ska köra på sitt gamla skit att man måste köpa en skiva för överpris när det mesta är ren skit.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
-
Tommie Blomqvist
Så länge det inte är mera en enstaka procent av skivans försäljningsvärde som går till artist/grupp så tycker jag inte att det är värt att betala 200kr för en skiva.
Eller hutlösa 80för en singel.
Dom har inte hängt med i utvecklingen, dom stackars skivbolagen.
Det finns inte en chans att 2,3miljoner människor kan bötfällas eller dras inför rätten.
Dvs så länge alla fortsätter så är det en omöjlighet att göra något åt detta.
Sen kan man nog räkna med att det blir något liknande som radiotjänst, dom springer runt en massa och småhotar med brev och personligt överlämnade tror jag dom kommer bli.
Det finns inte en chans att 2,3miljoner människor kan bötfällas eller dras inför rätten.
Sen kan man nog räkna med att det blir något liknande som radiotjänst, dom springer runt en massa och småhotar med brev och personligt överlämnade tror jag dom kommer bli.
[b] Cybertuner[/b]
- Arson
- Bil: Civic FK2 2016
- Namn: Mattias Aronsson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Har precis investerat i en HTPC till plasman, så givetvis vill man ju utnyttja den till fullo, med andra ord så kommer jag fortsätta ösa hem HD-material 
//Mattias Aronsson
benci skrev:Nja, grejjen med torrents är att en fil laddas ner från flera/många källor samtidigt
Jag kan tekniken mycket väl men även lagen kring den... och precis som Yobaman påpekar här nedan som jag quotat så behöver de inte bevisa att du delat ut hela filen utan delar av den räcker, alltså är det inte säkert med Torrents sedan ett tag heller. Problemet de haft är att de inte fått ta ut personuppgifterna bakom de som delat ut sagda fil, där kommer Ipredlagen in, den ändrar detta.
Ipred gäller även polisen, dvs att även de får ut personuppgifter från fildelarna numera.Yobaman skrev:Det är olagligt att dela ut hela eller DELAR av upphovsrättskyddat material. Det spelar alltså ingen roll att det bara är delar av filen.
Tycker det är vidrigt att hobbypoliser ska kunna få information som inte ens polisen har rätt till. För att polisen ska kunna få ett ip-nummer så ska brottet kunna leda till fängelse och vid vanlig fildelning.
Jag kommer inte sluta, det går inte att stoppa utan de måste tänka till lite och vända det till sin och allmänhetens fördel. tex att alla serier och filmer släpps samtidigt överallt och att man kan tex streama film/serier via nätet som man får betala en rimlig summa för. Det är bättre att tjäna lite än inget alls men de är så jävla trångsynta och ska köra på sitt gamla skit att man måste köpa en skiva för överpris när det mesta är ren skit.
Förstår hur du tänker och jag håller med.Tommie Blomqvist skrev:Så länge det inte är mera en enstaka procent av skivans försäljningsvärde som går till artist/grupp så tycker jag inte att det är värt att betala 200kr för en skiva.
Men man måste ge de lagliga alternativen en chans, jag betalar runt 90:- för en hel skiva via iTunes.
Kör:
Kör:
Försöker du påstå att du inte hade fildelat annars?Arson skrev:Har precis investerat i en HTPC till plasman, så givetvis vill man ju utnyttja den till fullo, med andra ord så kommer jag fortsätta ösa hem HD-material
Köpt en bluerayspelare...
Kör:
Kör:
Tror faktiskt att ett av det största hindren som mediaindustrin har är regionsindelningen... folk accepterar det inte idag och de kommer inte göra det framöver heller.
Kör:
Kör:
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
körde också spotify tills det blev restricted. där for det alternativet för mej.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Vet du varför dom regionsindelar musiken?Krister skrev:Tror faktiskt att ett av det största hindren som mediaindustrin har är regionsindelningen... folk accepterar det inte idag och de kommer inte göra det framöver heller.
Idén är ju helt sjuk
Spotify är absolut ett av dom bästa musik tjänsterna som finns men som charly skrev så när dom börja banna låtar då kan dom dra åt &%"¤%#%"
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Jimmy: Nope, visste jag det hade jag kanske haft förståelse för det, men för mig finns det ingen anledning.
Men det jag misstänker som skälet bakom är för att det finns olika "rättighetsinnehavare" på olika märken för olika artister... det kan vara Sony i USA, EMI i England och nåt tredje i Sverige som ligger bakom en och samma artist.
Det är i alla fall så det ligger till på filmsidan, ett bolag köper in rättigheterna för att distribuera en film och då bestämmer de när den går upp på bio, hyrvideo, betaltv och sist på "vanlig" tv.
Detta måste ändras och det snabbt för att det ens skall finnas nån möjlighet för industrin att bekämpa piratkopiering.
Men det jag misstänker som skälet bakom är för att det finns olika "rättighetsinnehavare" på olika märken för olika artister... det kan vara Sony i USA, EMI i England och nåt tredje i Sverige som ligger bakom en och samma artist.
Det är i alla fall så det ligger till på filmsidan, ett bolag köper in rättigheterna för att distribuera en film och då bestämmer de när den går upp på bio, hyrvideo, betaltv och sist på "vanlig" tv.
Detta måste ändras och det snabbt för att det ens skall finnas nån möjlighet för industrin att bekämpa piratkopiering.
Kör:
Kör:
- David Lundin
Det är nog som Krister säger att olika samma artister har olika utgivare i olika delar världen, framgår på en del skivor om man kollar lite av copyright texterna.
Inget Spotify kan styra tyvärr, men man kan ju hoppas att de skriver fler avtal med rättighetsinnehavarna så de påverkade artisterna dyker upp igen.
Inget Spotify kan styra tyvärr, men man kan ju hoppas att de skriver fler avtal med rättighetsinnehavarna så de påverkade artisterna dyker upp igen.
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
Skall fixa en router till ( har för få platser ändå i dagsläget ) å sätta nätverket öppet.. (för info gå in här.. <a href="http://ipredia.se/wiki/Huvudsida" target="_blank">http://ipredia.se</a> )
de var ett fall i danmark där bolagen fick på taffsen då de inte kunde bevisa VEM som tankat upp/ner då användarens nätverk var oskyddat...
har väldigt svårt att tro att det skulle kunna bli något annat här i sverige.. kan du inte bevisa vem som utfört "brottet" så kan man ju inte åtala någon..
och ang att det gått ner 30% eller 50% som de sa i nyheterna.. skulle vara intressant att få se statistiken på det.. vet att det finns på nätet då det länkades dit då Piratebays server togs ner av polisen )
Det skulle kunna vara så att folk passat på å toktankat innan den 1 april och då blir statistiken lite missvisande om man bara kollar någon dag / vecka tillbaka.. ..
Det kan ju vara så att kollar man några veckor tillbaka i tiden så har det inte varit någon större förändring alls...
de var ett fall i danmark där bolagen fick på taffsen då de inte kunde bevisa VEM som tankat upp/ner då användarens nätverk var oskyddat...
har väldigt svårt att tro att det skulle kunna bli något annat här i sverige.. kan du inte bevisa vem som utfört "brottet" så kan man ju inte åtala någon..
och ang att det gått ner 30% eller 50% som de sa i nyheterna.. skulle vara intressant att få se statistiken på det.. vet att det finns på nätet då det länkades dit då Piratebays server togs ner av polisen )
Det skulle kunna vara så att folk passat på å toktankat innan den 1 april och då blir statistiken lite missvisande om man bara kollar någon dag / vecka tillbaka.. ..
Det kan ju vara så att kollar man några veckor tillbaka i tiden så har det inte varit någon större förändring alls...
Senast redigerad av smacke den 3 april 2009, 16:38, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
- smacke
- Kontakt:
ja hittade hemsidan tillslut.. 
Kollar man de senaste veckorna ser det ut som det minskat drastiskt....
Men kollar man längre tillbaka så ser man att vi är på samma nivå som för ca: 1 år sedan.. å då fildelade väll inga ??

all statistik.. <a href="http://stats.autonomica.se/mrtg/sums/All.html" target="_blank">http://stats.autonomica.se/mrtg/sums/All.html</a>
sedan påstår PirateBay att belastningen för dom minskat med ca: 3.5% sedan förra veckan.. ( <a href="http://www.e24.se/branscher/internettek ... 226621.e24" target="_blank">http://www.e24.se/branscher/internettek ... 621.e24</a> )
Kollar man de senaste veckorna ser det ut som det minskat drastiskt....
Men kollar man längre tillbaka så ser man att vi är på samma nivå som för ca: 1 år sedan.. å då fildelade väll inga ??

all statistik.. <a href="http://stats.autonomica.se/mrtg/sums/All.html" target="_blank">http://stats.autonomica.se/mrtg/sums/All.html</a>
sedan påstår PirateBay att belastningen för dom minskat med ca: 3.5% sedan förra veckan.. ( <a href="http://www.e24.se/branscher/internettek ... 226621.e24" target="_blank">http://www.e24.se/branscher/internettek ... 621.e24</a> )
Senast redigerad av smacke den 4 april 2009, 02:14, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
- David Lundin
Skaffar man en vettig trådlös router eller liknande så kan man skapa ett fint regelverk så dina egna prylar är säkra, samtidigt som du stryper hastigheten till internet. Dvs, vem som helst kan utnyttja din internetuppkoppling, dina egna prylar är helt säkra, och det blir sunkig hastighet så inte dina egna nerladdningar påverkas.
Det funkar förstås endast om du KRYPTERAT din disk, för de lär skaffa husrannsakan, och hittar de det de letar efter på din hårddisk blir det nog svårt att bortförklara att "någon annan har gjort det på ditt öppna nät".
Det funkar förstås endast om du KRYPTERAT din disk, för de lär skaffa husrannsakan, och hittar de det de letar efter på din hårddisk blir det nog svårt att bortförklara att "någon annan har gjort det på ditt öppna nät".
- smacke
- Kontakt:
eller så krypterar man trafiken... kan de inte se vad man skickar upp å ner, lär de inte få domstolsbeslut till husransakan..
men om ja fattat rätt så är nackdelen att krypteringen halverar din fart... men de kan man ju leva med..
<a href="http://www.anonymous-p2p.org/index.html" target="_blank">http://www.anonymous-p2p.org/index.html</a>
men om ja fattat rätt så är nackdelen att krypteringen halverar din fart... men de kan man ju leva med..
<a href="http://www.anonymous-p2p.org/index.html" target="_blank">http://www.anonymous-p2p.org/index.html</a>
SMacke #364
- David Lundin
Njae, vetifan hur det skulle funka med krypterad trafik i praktiken. Ok om du använder VPN (då din ipadress döljs) men då måste du betala för det och det blir dyrt att få en VPN som inte begränsar hastigheten. För vad hjälper det om du har krypterat trafiken när de kan se vad du hämtar i andra änden? Att kryptera trafiken fungerar fint ifall din ISP t ex stryper torrentrafik men jag tror inte det kommer hjälpa dig mot antipirataktivister.
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Grejen är att de inte är ute efter vanliga nerladdare än så länge iaf, de vill åt personerna som slänger ut grejerna på nätet.. Grupperna. För i deras lilla värld så tror de att de kommer komma åt alla grupper i världen och få slut på alla fildelning.
Samt om man öppnar trådlösa nätverket finns det ju risk att ännu fler börjar ladda ner eller ladda upp filmer på ditt abonnemang och då kanske de uppmärksammar dig.
Dessutom är de där statistikerna blaj. För det första de dagarna ipred inträffade var de första riktigt fina dagarna med 15c sen så har det inte heller funnits nån vettig film o ladda ner på ett tag
Spotify är okej, men bilen då? Eller mobilen? Det är begränsat.
Itunes 10kr för 1 låt? 90kr för en skiva? Nja jag tror inte det.
Det enda sättet är att man kanske skulle få betala typ 3-500kr extra för bredbandet i månaden så får man fortsätta att ladda ner fritt som man gör nu! Det skulle jag gladligen betala!
Samt om man öppnar trådlösa nätverket finns det ju risk att ännu fler börjar ladda ner eller ladda upp filmer på ditt abonnemang och då kanske de uppmärksammar dig.
Dessutom är de där statistikerna blaj. För det första de dagarna ipred inträffade var de första riktigt fina dagarna med 15c sen så har det inte heller funnits nån vettig film o ladda ner på ett tag
Spotify är okej, men bilen då? Eller mobilen? Det är begränsat.
Itunes 10kr för 1 låt? 90kr för en skiva? Nja jag tror inte det.
Det enda sättet är att man kanske skulle få betala typ 3-500kr extra för bredbandet i månaden så får man fortsätta att ladda ner fritt som man gör nu! Det skulle jag gladligen betala!
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8