Dilemma: XBOX360 eller PS3?
Det är så att min Xbox360 har fått "ring of death". Tänkte att sure, då var det min tur och de har ju ökat garantin till 3år... men vart genast lite mer nedstämd när jag ser att den är 3år och 2 månader... sen jag köpte den alltså... så den extra garantin gäller inte längre.
Så då är frågan, skall jag sälja ratten, kontrollerna, spelen för att köpa en PS3 istället då den har Blueray?
Jag använder Xboxen mest för att streama film från Macbooken men spelar också lite grann på den... favoritspelen är GTA:IV och RainbowSix... samt Forza men det är nog det enda Xbox-only spelet.
Så då är frågan, skall jag sälja ratten, kontrollerna, spelen för att köpa en PS3 istället då den har Blueray?
Jag använder Xboxen mest för att streama film från Macbooken men spelar också lite grann på den... favoritspelen är GTA:IV och RainbowSix... samt Forza men det är nog det enda Xbox-only spelet.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- JDM-Junior
- Bil: CW EP3
- Namn: Aldin Kuric
X360 ftw! De har fixat felen som gjorde att det blev red ring of death på dem nya 360.
JDM - all day, every day
Jo, jag vet det.
Men frågan är om man inte skall byta helt då istället för att köpa en ny X360... vill ju gärna ha Blueray också.
Har HDDVDspelaren till X360 och ett gäng filmer men det blev ju döfött.
Men frågan är om man inte skall byta helt då istället för att köpa en ny X360... vill ju gärna ha Blueray också.
Har HDDVDspelaren till X360 och ett gäng filmer men det blev ju döfött.
Kör:
Kör:
Bluray-spelaren på PS3an är riktigt bra. Samt dom uppdaterar även spelaren då och då med ny firmware, så du behöver inte oroa dig för att få en tråkig spelare som snabbt blir utbytbar av en vanlig stationär. Jag har själv en ps3a och är störtnöjd.
Jag säger PS3, sitter och väntar på FF nu som snart kommer ut hoppas vi på!
Stefan Karlsson
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
skulle väl säga PS3 jag med, bluray, sjysstare grafik, snyggare box, skulle köpa en själv, men väntar på den dag tjejen flyttar in, för då kommer det en PS3 på köpet 
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
-
Ejan
- Bil: Ford Fiesta 2010
- Namn: Erik Leander
om jag skulle välja så hade jag kört på Xbox igen pga att jag gillar spelen bättre till boxen så som exklusiva titlar som Forza osv sen känner jag inget behov av en blurayspelare..skulle jag nångång vilja ha en sån så köper jag en standalone
EDIT: du vet att microsoft kan reparera din Xbox för 800:- även om garantin har gått ut ?
EDIT: du vet att microsoft kan reparera din Xbox för 800:- även om garantin har gått ut ?
Senast redigerad av Ejan den 28 maj 2009, 18:18, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Har haft båda, sålde ps3 och behöll 360.
1. Grafiken skiljde faktis ingeting. Jag lirade GTA IV på båda jag tror färgerna var lite starkare på Ps3:an men de gick o förstärka i spel menyerna på xbox.
2. 360 går att chippa, bara de e värt att köpa skiten
3. Roligare spel samt större urval till xbox.
Kan säkert komma på fler men orkar inte.
1. Grafiken skiljde faktis ingeting. Jag lirade GTA IV på båda jag tror färgerna var lite starkare på Ps3:an men de gick o förstärka i spel menyerna på xbox.
2. 360 går att chippa, bara de e värt att köpa skiten
3. Roligare spel samt större urval till xbox.
Kan säkert komma på fler men orkar inte.
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
jag är dock pro ps3, det lustiga med att microsoft hade "löst problemen" med falcon-edition den som äntligen kom med HDMI är att den inte heller höll måttet och rasade i en jävla fart.
Jag skiter i att den kostar mer då den inte har stått på verkstad i tyskland en sekund och det värdesätter jag, dvs kvalité, samma anledning till att jag köper japanska bilar.. jag vill slippa all skit.
Då spelar det ingen roll att man kan bränna spelen på små dvd-skivor.
Gran Turismo, Killzone2, Infamous, Little Big Planet,Metal Gear Solid, BluraySpelare, grymt duktig uppskalare på DVD till 720P eller 1080P, bättre ljud än Xbox, bättre bild än xbox som har en sämre version av hdmi, stöd för DLNA utan att du måste ha en microsoftmjukvara i andra änden - detta med filmer i 1080P med DTS-ljud.
öppna gränsnitt som inte är nedlåsta (typiskt microsoft) vilket innebär att du kan använda vilken mus,tangentbord,headset du vill via blåtand.
Vidare så kan du byta disk till vilken 2.5" SATA du vill också, upp till 300Gig idag om jag inte minns fel.
Skillnaderna är inte milsvida mellan konsollerna men jag anser Ps3 vara en mer "förfinad" konsoll, den är inte perfekt.. du kan få problem med den också, bl.a med bluray-spelaren på vissa exemplar. Men det är inte alls lika förekommande som på Xbox360.
Sämsta dealen låter som en reparation av xboxen... 800kr... då skulle jag hellre köpt en helt ny istället, de gamla är ju tickande bomber.
edit: playstationbloggen för europa kom precis upp: <a href="http://blog.eu.playstation.com/2009/05/ ... oreupdate/" target="_blank">http://blog.eu.playstation.com/2009/05/ ... update/</a>
Jag skiter i att den kostar mer då den inte har stått på verkstad i tyskland en sekund och det värdesätter jag, dvs kvalité, samma anledning till att jag köper japanska bilar.. jag vill slippa all skit.
Då spelar det ingen roll att man kan bränna spelen på små dvd-skivor.
Gran Turismo, Killzone2, Infamous, Little Big Planet,Metal Gear Solid, BluraySpelare, grymt duktig uppskalare på DVD till 720P eller 1080P, bättre ljud än Xbox, bättre bild än xbox som har en sämre version av hdmi, stöd för DLNA utan att du måste ha en microsoftmjukvara i andra änden - detta med filmer i 1080P med DTS-ljud.
öppna gränsnitt som inte är nedlåsta (typiskt microsoft) vilket innebär att du kan använda vilken mus,tangentbord,headset du vill via blåtand.
Vidare så kan du byta disk till vilken 2.5" SATA du vill också, upp till 300Gig idag om jag inte minns fel.
Skillnaderna är inte milsvida mellan konsollerna men jag anser Ps3 vara en mer "förfinad" konsoll, den är inte perfekt.. du kan få problem med den också, bl.a med bluray-spelaren på vissa exemplar. Men det är inte alls lika förekommande som på Xbox360.
Sämsta dealen låter som en reparation av xboxen... 800kr... då skulle jag hellre köpt en helt ny istället, de gamla är ju tickande bomber.
edit: playstationbloggen för europa kom precis upp: <a href="http://blog.eu.playstation.com/2009/05/ ... oreupdate/" target="_blank">http://blog.eu.playstation.com/2009/05/ ... update/</a>
Senast redigerad av Charly den 28 maj 2009, 19:51, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem 427
-
PhR34k

- Kontakt:
Ditt argument håller inte,
du nämde 5 spel, de är i stort sett de enda spelen som är speciella och ens värda att nämna. Bättre ljud än xbox? På vilket sätt då?
Och större hårddisk till vilken nytta?
Och av 3 xbox jag haft med har jag aldrig behövt pröjsa nåt, de har faktis haft bästa servicen jag nånsin varit med om.
Ringde till microsoft de maila över fraktsedel som jag skulle klistra på xboxen.
Dagen efter kom dhl o hämta paketet, 2 dagar senare hade de skickat tillbaks en helt ny till dörren med DHL. Så har de varit alla 3 ggr.
Men visst är man ute efter mer media maskin än spel maskin så kör på en ps3, men ska du ha hardcore spel så är de xbox alla tiders!
du nämde 5 spel, de är i stort sett de enda spelen som är speciella och ens värda att nämna. Bättre ljud än xbox? På vilket sätt då?
Och större hårddisk till vilken nytta?
Och av 3 xbox jag haft med har jag aldrig behövt pröjsa nåt, de har faktis haft bästa servicen jag nånsin varit med om.
Ringde till microsoft de maila över fraktsedel som jag skulle klistra på xboxen.
Dagen efter kom dhl o hämta paketet, 2 dagar senare hade de skickat tillbaks en helt ny till dörren med DHL. Så har de varit alla 3 ggr.
Men visst är man ute efter mer media maskin än spel maskin så kör på en ps3, men ska du ha hardcore spel så är de xbox alla tiders!
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
Det är det som är felet Rustem, vad gjorde du när ditt xbox var på service?
Det ska INTE gå sönder, spelar ingen roll om de så skickar en strippa under tiden som underhållning.
5 spel för jag orkade inte nämna fler, det finns över 100-talet spel.
Större disk är till nytta för mig då jag har en del musik, film, framförallt spel (de nerladdningsbara spelen får vara större på ps3 än xbox360) och annat jox på disken.
Ljud : mer plats för högupplöst ljud-musik i och med 50GB plats istället för 8.5.
Bättre ljud då ps3 hade hdmi från början.
Självklart handlar det till sist om att spel portats från xbox till ps3 ibland och då har fått samma kvalité på ljud.
Det ska INTE gå sönder, spelar ingen roll om de så skickar en strippa under tiden som underhållning.
5 spel för jag orkade inte nämna fler, det finns över 100-talet spel.
Större disk är till nytta för mig då jag har en del musik, film, framförallt spel (de nerladdningsbara spelen får vara större på ps3 än xbox360) och annat jox på disken.
Ljud : mer plats för högupplöst ljud-musik i och med 50GB plats istället för 8.5.
Bättre ljud då ps3 hade hdmi från början.
Självklart handlar det till sist om att spel portats från xbox till ps3 ibland och då har fått samma kvalité på ljud.
Medlem 427
-
PhR34k

- Kontakt:
Du kan kalla mig Rulle 
Förvisso saker o ting ska inte gå sönder, men vi lever inte i en perfekt värld. Och då uppskattar jag hur ett företag går tillväga för att fixa sina problem. Jag har ingen aning om hur Sony sköter service så det kan jag inte svara på.
Det finns väl drygt 100 spel vet inte exakt hur många men de finns väl typ 1000 spel till xbox 360, och jag står fortfarande med att ps3:an inte har bättre grafik på spelen än 360, inte när jag lirade GTA IV vet inte om de har utvecklad grafiken mera sen dess.
Sen streamar jag all musik till xboxen då jag även om jag haft stor hårddisk i xboxen hade jag velat ha musiken i datorn än i xboxen.
Ljud så kan jag inte all teknisk info men xbox har alltid haft optisk utgång vilket är en digital utgång som tex hdmi har så kvaliten på ljudet kan inte vara sämre?
Förvisso saker o ting ska inte gå sönder, men vi lever inte i en perfekt värld. Och då uppskattar jag hur ett företag går tillväga för att fixa sina problem. Jag har ingen aning om hur Sony sköter service så det kan jag inte svara på.
Det finns väl drygt 100 spel vet inte exakt hur många men de finns väl typ 1000 spel till xbox 360, och jag står fortfarande med att ps3:an inte har bättre grafik på spelen än 360, inte när jag lirade GTA IV vet inte om de har utvecklad grafiken mera sen dess.
Sen streamar jag all musik till xboxen då jag även om jag haft stor hårddisk i xboxen hade jag velat ha musiken i datorn än i xboxen.
Ljud så kan jag inte all teknisk info men xbox har alltid haft optisk utgång vilket är en digital utgång som tex hdmi har så kvaliten på ljudet kan inte vara sämre?
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
-
beathacker
Det med att dem ska ha fixa ROD på den nya xboxen är skitsnack är inne på min 3dje Elite konsoll o har den öppet så att den får luft o kan vässnas så mycket så möjligt ..
Men ändå så fortsätter jag lira mest pga av liven o gears of war samt att alla kompisar har 360
Kör på ps3 om du inte lirar mycket online tycker jag tystare o stabilare
Men ändå så fortsätter jag lira mest pga av liven o gears of war samt att alla kompisar har 360
Kör på ps3 om du inte lirar mycket online tycker jag tystare o stabilare
Linus Holmgren
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
XBOX360 + en stationär Bluray (som du sparat in efter att du "säkerhetskopierat" 3-4 spel).
Har du dessutom väl haft 360 så kommer du hata playstation-kontrollerna
Senast redigerad av Joakim Olsson den 28 maj 2009, 20:54, redigerad totalt 1 gånger.
Utan att starta ett krig här nu, men en sak jag funderar över är hur man kan spela online med piratkopierade spel med xbox360, går det bra?
Har för mig att microsoft är rätt duktiga på att perm-banna din box om de upptäcker att du gör det, anledningen att jag undrar är att då tar liksom de två starkaste argumenten för xbox ut varandra.
(Online - "kopiera")
Jag har kört online sen dag 1 på mitt ps3 och vet ju iofs inte bättre, men jag har "vänner", trådlöst headset (blåtandssnäcka) och allt annat man kan begära.
Har för mig att microsoft är rätt duktiga på att perm-banna din box om de upptäcker att du gör det, anledningen att jag undrar är att då tar liksom de två starkaste argumenten för xbox ut varandra.
(Online - "kopiera")
Jag har kört online sen dag 1 på mitt ps3 och vet ju iofs inte bättre, men jag har "vänner", trådlöst headset (blåtandssnäcka) och allt annat man kan begära.
Medlem 427
-
PhR34k

- Kontakt:
Det går med alla säkerhets grejer nuförtiden, men jag vet inte då jag blivit bannad 
Men säga vad man vill, tills ps3 inte hackas så kommer jag lira xbox
Men säga vad man vill, tills ps3 inte hackas så kommer jag lira xbox
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
Jo, känner mycket väl till det.stiivN skrev:Bluray-spelaren på PS3an är riktigt bra. Samt dom uppdaterar även spelaren då och då med ny firmware, så du behöver inte oroa dig för att få en tråkig spelare som snabbt blir utbytbar av en vanlig stationär. Jag har själv en ps3a och är störtnöjd.
Sjysstare grafik är snicksnack. Det handlar om att spelhusen vill ha ut spelen till alla konsoller samtidigt så de skiter i fördelarna.EcciBaka skrev:skulle väl säga PS3 jag med, bluray, sjysstare grafik, snyggare box, skulle köpa en själv, men väntar på den dag tjejen flyttar in, för då kommer det en PS3 på köpet
PS3 har exklusiva titlar som Grand Turismo och Metal Gear Solid t.ex.Ejan skrev:om jag skulle välja så hade jag kört på Xbox igen pga att jag gillar spelen bättre till boxen så som exklusiva titlar som Forza osv sen känner jag inget behov av en blurayspelare..skulle jag nångång vilja ha en sån så köper jag en standalone
32" har jag och den är alldeles för liten ändå... blir 50" innan sommaren är slut.Jiimmiie skrev:En ps3a med klok 32" hd tv och Logitec ratt och Gran Turismo 5 och du är fast !
Jag piratkopierar inte spel.Joakim Olsson skrev:XBOX360 + en stationär Bluray (som du sparat in efter att du "säkerhetskopierat" 3-4 spel).
Sen vill jag inte lägga ut 800:- för att laga den jag har.
Och det känns knasigt att lägga ut 3000:- för att få samma sak jag haft fram tills idag...
Sen har ju faktiskt PS3 ett skjutaspel... Time Crisis.
Kör:
Kör:
klart du ska ha ps3
enda rätta
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Mmm... jag vet... men undrar fan om det inte är värt det! 
Lutar riktigt starkt åt en PS3...
Fast frugan undrade om jag inte kunde åsidosätta en spelkonsoll och större TV för en sjysst semester istället... vi pratar om några dagar på lyxhotell LasVegas (Wynn, vi var på Bellagio sist).
Lutar riktigt starkt åt en PS3...
Fast frugan undrade om jag inte kunde åsidosätta en spelkonsoll och större TV för en sjysst semester istället... vi pratar om några dagar på lyxhotell LasVegas (Wynn, vi var på Bellagio sist).
Kör:
Kör:
true, konsollen kan du köpa i höst istället krister... både ps3 och 360 lär vara några kronor billigare i höst.
edit: det går fulla rykten om en ps3-slim till höst... dvs mindre plats tagen och lite fräschare design.
edit: det går fulla rykten om en ps3-slim till höst... dvs mindre plats tagen och lite fräschare design.
Senast redigerad av Charly den 29 maj 2009, 00:10, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem 427
Har också läst de ryktena och det ligger ju i linje med hur Sony jobbar. Vi får se hur det blir.
Kör:
Kör:
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Jag har 360 elite som jag är väldigt nöjd med. Jag kollar aldrig på film via xbox eller så utan kör allt via pc. Forza är inte ens i närheten så bra som Gran turismo är och det är den enda anledningen till att jag skulle köpa Ps3 men annars går den bort. För någon som kör mkt media på den är nog ps3 mer lämplig men allt blir dyrare. Spel kostar mkt, film kostar mycket om man jämför med alla som kör gratisalternativet med flashad xbox och tankade filmer.
Ska tilläggas att Logitech inte har licens från microsoft att göra rattar osv till 360 och de fungerar inte med 360 så det enda alternativet där är en sketen xbox ratt som inte går att jämföra med Logitechs värstingar. Det är nackdel med bilspel, dåligt utbud på såna också till 360 men med andra spel så finns det mkt att välja på till xbox. Skönare handkontroll är ett +.
Ska tilläggas att Logitech inte har licens från microsoft att göra rattar osv till 360 och de fungerar inte med 360 så det enda alternativet där är en sketen xbox ratt som inte går att jämföra med Logitechs värstingar. Det är nackdel med bilspel, dåligt utbud på såna också till 360 men med andra spel så finns det mkt att välja på till xbox. Skönare handkontroll är ett +.
Senast redigerad av Yobaman den 29 maj 2009, 12:07, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Yobaman: Visst kostar film mycket om man jämför med nedtankat som är gratis... men jag jämför inte så, visst, jag laddar också ned men jag köper också film och försöker bli mer o mer laglydig vad gäller mitt mediabehov. Men serier och de filmer jag tankar ned streamas till xboxen.
Att flasha en konsoll tänker jag inte göra, finner inte behov för det.
Jag har ms-ratten och den funkar väl men lämnar en hel del att önska också.
Nej, det kommer nog bli en PS3 men förmodligen inte förräns i höst... nu är det sommar och då är jag ute på vägarna och kör hoj istället.
Att flasha en konsoll tänker jag inte göra, finner inte behov för det.
Jag har ms-ratten och den funkar väl men lämnar en hel del att önska också.
Nej, det kommer nog bli en PS3 men förmodligen inte förräns i höst... nu är det sommar och då är jag ute på vägarna och kör hoj istället.
Kör:
Kör:
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Det verkar ju inte som att du spelar allt för mycket och då passar ps3 bättre då 360 är mer för just spel medan ps3 har mer inriktning på media iom blu-ray.
Ms ratten fungerar som sagt men är ingenting jämfört med Logitech G25 som piskar det mesta. Jag blev lite ledsen när jag läste att G25 inte lirar på xbox. Microsoft vill ju sälja sina egna produkter istället för att släppa lite på tyglarna och låta andra bolag tillverka tillbehör, det är ju ett bra sätt att tjäna stålar.
Helt rätt, kör hojen medans du kan och kör en ps3 sen.
Ms ratten fungerar som sagt men är ingenting jämfört med Logitech G25 som piskar det mesta. Jag blev lite ledsen när jag läste att G25 inte lirar på xbox. Microsoft vill ju sälja sina egna produkter istället för att släppa lite på tyglarna och låta andra bolag tillverka tillbehör, det är ju ett bra sätt att tjäna stålar.
Helt rätt, kör hojen medans du kan och kör en ps3 sen.
Senast redigerad av Yobaman den 29 maj 2009, 15:00, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
- JDM-Junior
- Bil: CW EP3
- Namn: Aldin Kuric
XBOX Live är en stor anledning till varför man ska köpa 360 om man köper den för att lira. Sjukt stort skillnad när det gäller handkontrollerna också, PS3's handkontroll väger typ 1 gram och du får 0 känsla när du spelar, 360's handkontroll är bättre formad för händerna + att man får mer känsla när man spelar. PS3 är mer av en mediamaskin medan 360 är en gamer-maskin.
JDM - all day, every day
JDM-Junior: Jag har Live Gold idag och använder det typ aldrig... sitter inte och spelar massor utan det är skoj att dra fram ett spel nån gång ibland.
Kör:
Kör:
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Förstår inte alla som föredrar XBox-kontrollern! PS3 (och PS2) kontrollern är överlägsen i mina ögon (händer).
Kör bara PC själv men har förstås flera polare med både XBox och Playstation (alla generationer typ) och föredrar helt klart PS3-kontrollern.
Kör bara PC själv men har förstås flera polare med både XBox och Playstation (alla generationer typ) och föredrar helt klart PS3-kontrollern.
kan hålla med om att den första ps3-kontrollen vägde 1gram... tyckte det inte först men jag passade på att beställa 2 vita dualshock3-kontroller från japan när dollarn var låg.. den lilla extra vikten (+ vibrationen då) gör att spelkänslan blir klart bättre.
Dock så anser jag att det där med att xbox-kontrollen samt xbox live är bättre och ... är det någon som prövat PSN, är en självuppfyllande sanning, men det blir inte mer sant ju fler som säger det.. det känns bara som att folk fyller i vad andra har sagt.
Bäst kontroller tyckte jag att min gamla dreamcast hade, och psn hade en del övrigt att önska i början men har blivit i princip lika bra.
För casual gaming utan att spela online så är nog det nästan dött lopp mellan 360 och ps3... jag tycker man ska ta för/nackdelar mellan konsollerna, exv hd.. kostnad... trådlöst.. känsla i kontroll (som är en smakfråga) etc etc och väga det mot varandra.
Dock så anser jag att det där med att xbox-kontrollen samt xbox live är bättre och ... är det någon som prövat PSN, är en självuppfyllande sanning, men det blir inte mer sant ju fler som säger det.. det känns bara som att folk fyller i vad andra har sagt.
Bäst kontroller tyckte jag att min gamla dreamcast hade, och psn hade en del övrigt att önska i början men har blivit i princip lika bra.
För casual gaming utan att spela online så är nog det nästan dött lopp mellan 360 och ps3... jag tycker man ska ta för/nackdelar mellan konsollerna, exv hd.. kostnad... trådlöst.. känsla i kontroll (som är en smakfråga) etc etc och väga det mot varandra.
Medlem 427