RES ALDRIG MED TRAVELPRATNER!!!

För Topics som ej är motorrelaterade
Elvis_EG2
Namn: Elvis

boka aldrig resa med dem!!!!!

Jag har bokat en resa i juli till kroatien, betalade dessutom deras "avbokningsskydd" , som man antar att de täcker om man skulle beöva boka av resan pga vissa anledningar.

Det hände mig, jag är tvungen att jobba över sommarn, och jag maila dem att ja måste avboka min resa,

deras svar är att, man måste vara sjuk och skicka in sjukintyg från doktor för att få tillbaka sina pengar.. HELT JÄVLA SJUKT!!

detta handlar om 1900kr, inte så mkt kan ni tycka, men det är de för en student.

Vad fan ska man göra?! Falsk marknadsförning är ju lätt förnamnet på detta...

De tar dessutom 50kr om man ska ringa dem för att klaga? fan va sjukt...

jag betalade för avbokningskydd, inte sjukförsäkring!!!
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

många flygbolags avbokningskydd gäller vid sjukdom tex, det är det som står finstilt som man knappt hittar men sånt ska man läsa igenom för det är inte alltid som de låter, avbokningskydd låter precis som de ska vara i ditt fall men så är inte fallen alltid, kolla upp vad deras avbokningsskydd gäller och står det inget om sjukintyg så är det bara ringa igen.

jag hade hittat på nått fult och bokad tid hos läkaren, hitta på nått skräp, nackdelen är bara moraliskt fel med tanke på folk behöver hjälp och du utnyttjar systemet när du e frisk för att få tillbaka dina pengar medans sjuka folk behöver gå före dig, men jaja nu ska vi inte köra rätt o fel jag hade kört en fuling men jag kan inte skriva sånt här då blir det säkert liv. Men det är jag de.. bara ett litet intyg ju...
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Elvis_EG2
Namn: Elvis

står precis så som du säger, gäller endast vid sjuk intyg..

helt sjukt, sen har dem en annan avboknings skydd FRI , där dem inte behöver veta anledningen?? WTF vilket lurendrejeri, dem kör ju med falsk marknadsförining?
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Om det inte står i avtalet att du måste uppfylla kriterierna med sjukintyg för att nyttja avbokningsskyddet så kan du klämma åt dem, men om det står är det ditt ansvar att ta reda på vad du köper/skriver på.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
xzbatt

Jag tror att det är väldigt svårt att få en läkare att fylla i ett falskt intyg åt dej också. Det kan han få fan för i framtiden och varför skulle han vilja offra sej själv för din skull.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
AddeZ
Bil: Civic Ek3 -97
Namn: Adnan Zeljkovic

Faktum är att så är fallet med alla flygbolag och charter bolag vilket du får reda på om du frågar när du bokar (Vad omfattar avbeställningsskyddet?) Samtidigt får du också ett rakt svar precis som du fått reda på. Dessutom verkar det som att du bokat över nätet, varför det är helt meningslöst att köpa avbeställningsskydd då ditt kreditkort om du betalat med ett har denna tjänsten i ditt avtal om kreditkortet. (Visa kort tex)

Så det är inte travelpartners fel :P Dom har givit dig informationen, upp till dig om du vill läsa avtalet (Folk tenderar dock att endast trycka "jag accepterar" för att gå vidare). Tipset är väl egentligen, prova sälj biljetten vid sidan om möjligt för att inte förlora hela summan i onödan!

Har själv bokat och erlagt "handpenning" @ 1000kr som jag blir av med om jag skiter i det. Dock ska resterande betalas senast 6e juni :P Tror inte jag skiter i att åka till KOS haha. Lycka till!
Adnan Zeljkovic
Skriv svar