Presentation av mig, en ny användare.

För Topics som ej är motorrelaterade
OLW
Bil: BMW 318d -08
Namn: Olle Wikblom

Hej

Jag har efter några års suktande äntligen skaffat mig en Honda. Det blev en CTR FN2 från -07. Jag har från det att Honda släppte den nya modellen var fast vid att det någon gång ska bli en sådan.

Jag är en snart 30 årig kille i säkerhetsbranchen som har ett stort bilintresse. Intresset står mest till att putsa, kolla på rally, crusing mm och inte så mycket skruvande. Bor gör jag i den lilla orten Storvik i Gästrikland. Vi har kanske 2500 invånare och numer så har vi faktiskt 2 CTR FN2 på orten. Min svarta och en röd ett kvarter från mig.

Jag har under bilkarriären ägt 2 Saabar (rätt fina bilar men maskinellt helt värdelösa), en Volvo (144 som hade orginal-lack och trimmad motor, hur kul som helst), en Audi (bekväm men ingen raket) och 2 Peugeot 206. En GTI och en RC. Båda dom bilarna var riktigt bra och enligt mig riktigt fina. RC:n som var sänkt var sjukt rolig att köra, men endast på helt släta vägar. Den var så extremt hård att jag tillslut försökte att inte köra på dom vita sträcken i vägen för dom kändes så mycket.

Jag började redan i vintras att fundera på att återigen byta bil. Jag funderade då på bla Opel Astra OPC, Mazda 3 MPS och då såklart FN2. Jag var väll inte så jätte aktiv i letandet men åkte runt på hos handlarna här i trakten. Det fanns ju aldrig någon av modellerna jag ville ha inne hos handlarna men jag provkörde mer snikna modeller av bilarna. När jag provkörde Hondan föll jag direkt för inredningen. Hur trevlig som helst.

När sommaren kom och jag fick min 206 RC såld tog det dock fart i letandet. Tittade på 2 objekt innan jag hittade min pärla i Solna. En -07 som sagt som hade gått 2200 mil. Fin i lacken, inredning såg nästan ny ut och en uppsättning snygga fälgar.

Har nu ägt bilen i 11 dagar och är hur nöjd som helst. Bilen går minst lika bra som RCn i kurvorna, den är snabbare rakt fram, är hur snygg som helst och har den skönaste växellåda jag har använt.
Jag slänger med lite bilder på bilen här.

Bild

Bild

Bild
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Hej o välkommen! Kul att du oxå funnit Honda! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Hammerin
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Grattis till en fin bil.

Välkommen hit till forumet, om du löser medlemskapet snarast så kan du vara med på årets sista bankörning med HPC, 5/9 på Kinnekulle ring.

Medlemskap 300kr = fri bankörning.

Välkommen.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Hej och välkommen...
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3

Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Användarvisningsbild
Aker
Bil: Honda NSX 3.0
Namn: Fredrik Aker
Kontakt:

Hej och välkommen, grattis till nyförvärvet och du KOMMER bli riktigt nöjd :) kanske även ännu mer nöjd om du hoppar på Hammerin´s erbjudande för du får du verkligen se vad Honda går för ;)
Honda is the shit....not the actual shit but the essencs in shit!
Användarvisningsbild
Blitzwing
Styrelsen
Bil: FK7 1,5T Sport plus
Namn: Robin Persson
Has thanked: 69 times
Been thanked: 53 times

Hej och välkommen! FN2 is the shit :D
Robin Persson |
OLW
Bil: BMW 318d -08
Namn: Olle Wikblom

Tackar tackar. Jag är tyvär redan uppbokad med en flytt den helgen annars skulle det varit kul. Har faktiskt aldrig provat köra på bana än. Kommer nog ändå en inbetalning när helst lönen dyker upp.

ps. Jag blir bara mer och mer nöjd för varje dag som går. Helt underbar bil.
Skriv svar