Hur var din Honda Sommar?
Min Hondasommar har varit dålig faktiskt.. Den bil jag tänkte dra på olika banträffar med rasade växellådan på,så blev ståendes.. Fick tag på en Civic Esi men den blev jävligt slö efter ett tag.. trasiga ventiltätningar var boven där.. Hann dock precis innan sommaren tagit slut få tag på en CRX som jag nu uppgraderat lite och hunnit med En banträff med. Det är inget jag ångrar,för fy tusan så kul det var.
Men problem.. det kan jag lova att jag haft.. Både vintertid och sommartid.. fyfan.
Det som borde ha gjorts var att jag skulle betalt in medlemsavgiften och sen åkt med på Nästan varje träff som varit.. Är väldigt arg för just att det inte blev av,men nästa sommar.. då lär vi ses, vare sig ni ser fram emot det eller ej.
Men problem.. det kan jag lova att jag haft.. Både vintertid och sommartid.. fyfan.
Det som borde ha gjorts var att jag skulle betalt in medlemsavgiften och sen åkt med på Nästan varje träff som varit.. Är väldigt arg för just att det inte blev av,men nästa sommar.. då lär vi ses, vare sig ni ser fram emot det eller ej.
-
NeMoo
- Bil: Civic ek3
- Namn: Robert Rodinsson
Tja som alla husägare vet så.... *poff* vaddå sommar?? redan förbi....
Ludret ställdes aldrig på och har rullat in och ut ur garaget för att ge plats åt husprojekt...
Ja just det jobbat har man gjort och snickrat...
ingen träff
inga race
inge bus
all work and no play..
Ludret ställdes aldrig på och har rullat in och ut ur garaget för att ge plats åt husprojekt...
Ja just det jobbat har man gjort och snickrat...
ingen träff
inga race
inge bus
all work and no play..
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
-
Lars P

- Bil: EK4 K20
- Namn: Lars Palmgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Har varit en bra Honda sommar. Lite för lite körningar pga jobb men EK´n har funkat felfritt och fått lika mycket stryk som vanligt när jag väl hunnit köra.
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
- Patte

- Bil: Honda NSX
- Namn: Patrik Skold
- Has thanked: 21 times
Varit en bra Hondasommar. Tyvärr går den alltid så fruktansvärt fort (känns det som) Finns väl vissa funderingar på vad som borde gjorts mer av så här i efterhand....
Patrik Sköld
-
krollan
- Bil: del sol vti-t
- Namn: Kristofer Andersson
Den har varit helt ok. Många fina soldagar med mycket körning utan tak men varenda gång jag skulle på banträff så har det inträffat något,antingen jobb eller som sist ras av oljetrycket, så har börjat tröttna rejält så får se om man lagar möget och säljer bilen.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Been thanked: 1 time
Läste först inte tråden noga... så läste jag det som om din bil går alltid tyvärr så fruktansvärtPatte skrev:Varit en bra Hondasommar. Tyvärr går den alltid så fruktansvärt fort (känns det som) Finns väl vissa funderingar på vad som borde gjorts mer av så här i efterhand....
fort... men det är inget fel i det att en NSX går fort
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
- Patte

- Bil: Honda NSX
- Namn: Patrik Skold
- Has thanked: 21 times
Jag menade att sommaren går så fruktansvärt fortAndreas79 skrev:Läste först inte tråden noga... så läste jag det som om din bil går alltid tyvärr så fruktansvärtPatte skrev:Varit en bra Hondasommar. Tyvärr går den alltid så fruktansvärt fort (känns det som) Finns väl vissa funderingar på vad som borde gjorts mer av så här i efterhand....
fort... men det är inget fel i det att en NSX går fort= ) :p
Patrik Sköld
- Cess
- Bil: rollerblades:(
- Namn: Ceasar Göksu
Min Honda sommar var för lite åkandet,grymt besviken på alla jävla klåpar bilträffar i sthlm..hann med 4 "street" race.
Missade även alla lunda träffar och alla banträffar PGA att jävla mekonomen har öppet just på lördagar.så ja har jobbat varannan lördag och varje gång det har vart någon sorts event så har jag missat det pga att ja måste vara på jobbet..fast än det knappt fanns en kotte där.
Bilen har skapat lite problem.hade ingen värme i bilen i 1 vecka..visade sig vara vajern.
sen har det gått GALANT och så glad jag har vart varje helg ja vart uppe i sthlm och kört bilen.
tills för 1 månad sen då ja skulle på kurs...då mitt i trafiken på väg till gärdet i sthlm sköt jag en kolvring..kul..blocket är repigt får se om det går att borra up den.
Just nu är bilen i delar,motor drivlina demonterad.och där står den och skiner varje morgon ja kommer och parkerar min bil rakt framför s2000..
Blir så sugen på att köra den.GALET
Hade hoppas på mer bankörning och eventuellt ett utlands tripp med hondan men nej nej..de längsta ja kom ,var till mantorp..
Sen så har jag knappt kört bilen!!!!!kört ca 70-80mil.tråkigt värre..
Denna vinter kommer vara jobbig
Kul att läsa hur ni har haft det med eran honda sommar varit FYLL PÅ och prata ut !:D
Missade även alla lunda träffar och alla banträffar PGA att jävla mekonomen har öppet just på lördagar.så ja har jobbat varannan lördag och varje gång det har vart någon sorts event så har jag missat det pga att ja måste vara på jobbet..fast än det knappt fanns en kotte där.
Bilen har skapat lite problem.hade ingen värme i bilen i 1 vecka..visade sig vara vajern.
sen har det gått GALANT och så glad jag har vart varje helg ja vart uppe i sthlm och kört bilen.
tills för 1 månad sen då ja skulle på kurs...då mitt i trafiken på väg till gärdet i sthlm sköt jag en kolvring..kul..blocket är repigt får se om det går att borra up den.
Just nu är bilen i delar,motor drivlina demonterad.och där står den och skiner varje morgon ja kommer och parkerar min bil rakt framför s2000..
Blir så sugen på att köra den.GALET
Hade hoppas på mer bankörning och eventuellt ett utlands tripp med hondan men nej nej..de längsta ja kom ,var till mantorp..
Sen så har jag knappt kört bilen!!!!!kört ca 70-80mil.tråkigt värre..
Denna vinter kommer vara jobbig
Kul att läsa hur ni har haft det med eran honda sommar varit FYLL PÅ och prata ut !:D
Honda S2000 Expert
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
efter jag inte blev klar till mantorp så orkade jag inte riktigt ta tag i bil skrället...
så lite lite körning för min del kan man nog säga..
blev väl en 30 mil inkörning, 10 mil mappning
14 mil till sturup, 4 hela pass körning, sedan 14 mil hem.
helgen därpå blev det 25 mil till kullen, 2.5 pass, sedan gick det sönder, 25 mil hem i typ 60...
nu står bilen riven, helt tömd och redo för en 10-12 meter rör till
så lite lite körning för min del kan man nog säga..
blev väl en 30 mil inkörning, 10 mil mappning
14 mil till sturup, 4 hela pass körning, sedan 14 mil hem.
helgen därpå blev det 25 mil till kullen, 2.5 pass, sedan gick det sönder, 25 mil hem i typ 60...
nu står bilen riven, helt tömd och redo för en 10-12 meter rör till
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
- Chrille79

- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 24 times
Kass. Bilen bes inför Vallåkra träffen. Fick ner slag på några små saker. Men körde den helgen. In i garaget igen, mecka rätt på några av grejerna.
Å där står bilen nu å lär står där tills nästa år. Så 2 bra dagar med Accorden blev det i år.
Var iof på Mantorp i pundar civicen. Å det var iof ok trots bilen
Å där står bilen nu å lär står där tills nästa år. Så 2 bra dagar med Accorden blev det i år.
Var iof på Mantorp i pundar civicen. Å det var iof ok trots bilen
Gammal räv...
- Arson
- Bil: Civic FK2 2016
- Namn: Mattias Aronsson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Vad gäller bilträffar och evenemang har den varit katastrofal. Enda jag åkt på var Gatebil Mantorp, 2-3 Brostugor och några andra mindre träffar. Inte ett endaste street race åkte jag på i somras. Att jämföra med 2009 när jag hade Evon så var fasen i mig varenda lördag bokad med diverse race och biltrevligheter.
Däremot har jag njutit som fasen av solen med toppen nedfälld så fort vädret tillåtit! Har även givit mig själv tid att planlöst glida runt bland okända marker i Stockholms inner och ytterdelar, bara för att njuta av kärran
Vad gäller bilen i sig har den fungerat felfritt och enda som kostat på är försäkring, bensin och service. Underbar bil!
Däremot har jag njutit som fasen av solen med toppen nedfälld så fort vädret tillåtit! Har även givit mig själv tid att planlöst glida runt bland okända marker i Stockholms inner och ytterdelar, bara för att njuta av kärran
Vad gäller bilen i sig har den fungerat felfritt och enda som kostat på är försäkring, bensin och service. Underbar bil!
//Mattias Aronsson