Tänkte tvätta rent bromsarna då de ser för jävliga ut, samtidigt tänkte ja färga dem röda (: någon som har ett bra tips på tvättmedel/alu borste för skrubba dem samt var man kan köpa färg som håller
Vid grovt rostanfall kör du stålborste en stund och sen ett sandpapper, är det riktigt jävligt kan det underlätta om du har någon puts eller sliptrissa till typ en skruvdragare eller liknande.
Sen räcker det, till motsats av vad alla säger, med helt vanlig sprayfärg!
Hört sådär om biltema lack.. Själv kört på 2 komp, tror att det var foliatec eller vad det heter... Finns lite överallt. Ser fortfarande fint ut iaf för mig.
Jag har köpt värsta sortens färg som skulle klara 600 grader (om jag minns rätt), speciellt anpassad för bromsok.
Tre varv på Gotland ring så kokade färgen och det ser ut som skit igen.
Min erfarenhet är att ingenting man kan köpa på eftermarknaden beträffande bromsoksfärg klarar jobbet när man börjar använda bromsarna.
Finns ingen färg som klarar bankörning, period, inte ens det som sitter från fabrik.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Jag lämnade mina på min 300:a till pulverlack. Hade precis fixat bromsarna på vardags bilen med trissa och färg osv. Kostade mig närmare 400 i material. Och ville INTE göra om det. Dom blästrade och pulverlackade dem för 400:-
Kommer aldrig mer stå å slipa med stålborste i massa timmar igen!!
Blästrade och målade en uppsättning ok till Accorden för några år sedan, har funkat klockrent på bana. Har kört en-timmes pass utan att färgen påverkas synligt. Enda problemet är att färgen inte är 2-komp, så där fälgen har slagit i oken vid hjulbyte har färgen till slut lossnat. Auto-K bromsoksfärg (röd) tror jag minsann det var. Jag antar att bromsok som lackas har en temperaturgräns där färgen skadas men det beror på bilen och hur den körs om man uppnår den temperaturen. Har även kört Preluden på bana med original-ok i originalfärg utan problem.