Coiloversleevs

För Topics som ej är motorrelaterade
Användarvisningsbild
Axzza
Bil: Honda Del Sol
Namn: Lasse Wilhelmsson

Har coiloversleevs på bilen, har kört med den i cirka ett halvår, rätt så bra sänkta och kört hyffsat hårt..
Har sedan ett tag tillbaks haft ett klonkande ljud höger fram, och fick höra att mina sleevs var skrot.
Läcker lite olja från fjäderbenen på båda fram och ljudet ska tydligen komma från när dem slår i bottnen.
Ljudet uppstår när jag svänger ut från korsningar i låg hastighet, inte alltid utan bara ibland.
Man kan framkalla ljudet om man sitter o "juckar" på gasen, så bilen hoppar till.
Väldigt svårt att förklara men hoppas ni förstår, tror ni det är sleevsen som är skrot eller något annat som låter?
Går sleevsen att laga eller bara slänga skiten?
Hittade dem på pick & pay så vet inget om dem..

Bild
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Korre
Bil: CR-V
Namn: Kourosh.E

laga sleeves? billigare att köpa nya på ebay
men släng skiten och köp hellre de billigaste coiloversen du hittar. går att hitta coilovers för 2k typ
Kourosh Entezari
0707407391
kourosh89@hotmail.com
S2000 ap1 såld
Integra type-r dc2 såld
Civic type-r ep3 såld
DelSol vti såld
crx såld
Användarvisningsbild
Axzza

Tänkte att det var så, men hade det gått att byta någon oring eller liknande o köra vidare tills man har pengar att lägga på nya coilovers så hade det varit bra...
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Användarvisningsbild
Axzza

De billigaste coilovers jag hittar i Sverige är TA Technix på blocket, går på 2500kr utan topplagringar.
Kollar man Ebay så har dem något föreställande sleevs, om det rentav inte är sleevs, iallafall ett kitt med 4 "sleevs" och både bakre o främre camberkit för cirka 1600kr.
Eftersom jag är arbetslös och framtiden för mig inte ser ljus ut ännu så funderar jag på om jag inte lika gärna ska köpa det från Ebay, antar att man kan använda dem på sina OEM fjäderben?
Iallafall i väntan på pengar så jag kan köpa riktigt coilovers som är något att ha.
Och när det gäller Oem fjäderben, tycker jag ihop det helt utan fjäder så tar det 10sec för den att tryckas upp till ändläget igen, är det acceptabelt?
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Användarvisningsbild
Robban32
Bil: Civic EK3 -99
Namn: Robert Nilsson

Om dina stötdämpare läcker så hjälper det ju inte att byta sleeves. Köp Ta technix från tyska ebay. Du har dom hemma för under 2000:-
Se bara till att du får dom med progressiva fjädrar. Dom andra är stenhårda.
Robert Nilsson #233
Användarvisningsbild
Axzza

Glömde länken i förra inlägget:
http://www.ebay.com/itm/96-00-Honda-Civ ... 31&vxp=mtr

Tänkte köpa det isåfall så jag får nya sleevs, använda dem på mina OEM fjäderben och samtidigt få med camberkit :)
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Användarvisningsbild
JDM-Junior
Bil: CW EP3
Namn: Aldin Kuric

Har du ett set fjäderben till?

Isåfall är det ju bäst o ta sleevsen från nuvarande stötdämpare o sen montera på de "nya". Det är stötdämparen som låter o inte själva sleevsen.
JDM - all day, every day
Användarvisningsbild
Axzza

Har kvar OEM, det är ju sant, tänkte mest på fräsha sleevs o camberkit, men det är nog bara jävligt bortkastade pengar, camberkit finns säkert separat. Kan man använda mina nuvarande sleevs på OEM fjäderben?
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Användarvisningsbild
JDM-Junior
Bil: CW EP3
Namn: Aldin Kuric

Onödigt o slänga pengar på det om du bara vill slippa klonkandet. Camberkit finns löst. Japp om det inte är några special så funkar det!
JDM - all day, every day
Användarvisningsbild
Axzza

Absolut, camberkittet får vänta tills pengar finns. Får isär mina oem fjäderben o lacka dem så dem blir fina, men när jag trycker dem i bottnen (utan fjädrar) så tar det cirka 10sec för dem att räta ut sig igen, är dem inte rätt dåliga då?
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Användarvisningsbild
Robban32
Bil: Civic EK3 -99
Namn: Robert Nilsson

Nädå. Ingen större fara.
Robert Nilsson #233
Användarvisningsbild
Axzza

Gött, blästra dem imorgon o ge dem lite ny lack sen byta! :)
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Skriv svar