Var med om något spännande idag, var ute på Kullaberg idag med min flickvän och civicen. Jäkligt roliga vägar att pressa bilen på. Lite svårt att förklara området för folk som inte känner till det, men det är ett naturreservat iallafall, just där vi var är i närheten av Lars Vilks lilla projekt "Nimis".
Med bil kan man bara komma en bra bit ifrån Nimis, resten får man gå. Dock finns det en grusväg som går några ytterligare hundra meter närmare men som inte är till för allmänheten.
Hur som helst stod vi på den "vanliga" parkeringen, och skulle precis köra därifrån när plötsligt två svarta BMW X5or kommer förbi ifrån den här lilla grusvägen i ganska hög fart. Helt svarta med tonade rutor.
Blev jäkligt nyfiken och drog på vad jag kunde efter dem och var ganska snart ikapp dem så när dem kom ner till den "stora" vägen så stannade den främre X5an vid stoppskylten, men den som låg bakom bara fortsatte rakt ut förbi stoppskylten och fortsatte i väldigt hög fart. Visserligen ganska fri sikt åt båda hållen vid stoppskylten men ändå...
Jag fortsatte ligga så nära jag kunde och fick bägge bilarnas reg. nummer, medans vi körde slog min flickvän upp dem i transportstyrelsens app och vi fick fram att bilarna stod på Polismyndigheten Skåne, Malmö.
Väldigt kort därpå vek den första bilen av på en väldigt liten väg, in mot ett litet kvarter fortfarande i rätt hög fart och den andra fortsatte en liten bit fram och svängde senare av i samma riktning, där lät jag dem vara eftersom det hela verkade väääldigt skumt.
Vad kan dessa nissar ha haft för sig tror ni? Efter lite googlingar verkar det som det är pikten som brukar dessa bilarna.
Varför befinner dem sig på ett så konstigt ställe? Och riskerar rätt mycket för att köra ifrån allmänheten?
Mystisk påträffelse av polisen idag?
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag tror att du har svaret redan i din egen text... Lars Vilks.
Hotbilden mot honom är väl fortsatt stor, och har tydligen ökat (källa Veckans brott).
Hotbilden mot honom är väl fortsatt stor, och har tydligen ökat (källa Veckans brott).
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016