Vilket lim till plastdelar...
-
Anonymous
Någon som vet vilket lim som är bäst för att sätta fast en plastskärmbreddare på karossen!?
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Vi har nåt som heter Ecopur på jobbet, satte fast läppen på min stötfångare med den och shit vad bra det sitter. Kanske finns på byggvaruhus eller nåt??? Annars finns det säkert nåt annat som någon tipsar om snart [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
LIMMA fast på karossen? Kan det bli bra? Har den så pass bra passform med? Plasta och spackla hade jag gjort...
Senast redigerad av Fresa den 31 mars 2005, 22:14, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Har för mig att det finns ett lim som ska heta något i stil med PL400 som man ska kunna limma fast elefanter i taket med i stort sett.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH
Japp använd pl400 eller sikaflex till det sen om du ska ha det insmält i formen är det glasfiber o polyester som gäller efter det polyester spackel med glasfiber i och sist finspackel.
Jag körde med pl400 för att det kostar en 4 del av sikan.
Sikaflex är lite mer flexibelt efter full härdning än pl 400 annars fäster dom ungefär lika bra.
Pl400 köper du på närmaste byggvaruhus eller järnaffär.
Och jag snackar av erfarenhet [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Jag körde med pl400 för att det kostar en 4 del av sikan.
Sikaflex är lite mer flexibelt efter full härdning än pl 400 annars fäster dom ungefär lika bra.
Pl400 köper du på närmaste byggvaruhus eller järnaffär.
Och jag snackar av erfarenhet [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<span style='color:red'>Björn "BMTech" Magnusson</span>
<span style='color:blue'>Robbans Däck 0457 41140
BMTech 0708 46 86 24</span>
-----------------------------------------------------------------------
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>
<span style='color:blue'>Robbans Däck 0457 41140
BMTech 0708 46 86 24</span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>
-
Anonymous
Så här ser det som ska limmas ut:

Matrialet är väl inte riktigt plast, tror de kallas uretan (stavning?) Tror ni att PL400 funkar till detta?
/Micke & Sandra

Matrialet är väl inte riktigt plast, tror de kallas uretan (stavning?) Tror ni att PL400 funkar till detta?
/Micke & Sandra
har limmat med uretan och sikaflex en gång i tiden, det satt som ***** och fick skära loss delarna sen
edit: det satt bra på fingrarna också så använd handskar [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
edit: det satt bra på fingrarna också så använd handskar [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Senast redigerad av Patrik_S den 1 april 2005, 17:54, redigerad totalt 1 gånger.
Prelude Si 2.0 -89
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->
medlem nr 1132<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->
medlem nr 1132<!--colorc--></span><!--/colorc-->
PL400 [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--QuoteBegin-Welle+1 Apr 2005, 16:25:02--><div class='quotetop'>QUOTE(Welle 4 1 Apr 2005, 16:25:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Så här ser det som ska limmas ut:

/Micke & Sandra
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=120931"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vill inte vara sånn.. men ser ju äckligt ut med skarvarna där då det är limmat..
plasta & spackla röstar jag på.. brukar inte vara helt grym passform på sånt där

/Micke & Sandra
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=120931"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vill inte vara sånn.. men ser ju äckligt ut med skarvarna där då det är limmat..
plasta & spackla röstar jag på.. brukar inte vara helt grym passform på sånt där
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-ironm+2 Apr 2005, 17:15:22--><div class='quotetop'>QUOTE(ironm 4 2 Apr 2005, 17:15:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Welle+1 Apr 2005, 16:25:02--><div class='quotetop'>QUOTE(Welle 4 1 Apr 2005, 16:25:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Så här ser det som ska limmas ut:

/Micke & Sandra
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=121352"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag håller med fullständigt, det där ser otroligt oproffsigt ut... Iofs förstår ja om man inte vill lacka om hela bilen, för det lär man ju behöva göra om man plastar o spacklar

/Micke & Sandra
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=121352"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag håller med fullständigt, det där ser otroligt oproffsigt ut... Iofs förstår ja om man inte vill lacka om hela bilen, för det lär man ju behöva göra om man plastar o spacklar
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
-
Anonymous
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag håller med fullständigt, det där ser otroligt oproffsigt ut... Iofs förstår ja om man inte vill lacka om hela bilen, för det lär man ju behöva göra om man plastar o spacklar<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
De är ju de...men en ny lack kanske kommer när pengar finns och då ska de spacklas.
/Micke & Sandra
De är ju de...men en ny lack kanske kommer när pengar finns och då ska de spacklas.
/Micke & Sandra