Ta bort inredning.
Har precis installerat en aktiv bas i min CTR. Är inte speciellt ljudintresserad och tyckte att en sådan räcker gott och väl för mitt ljud-behov.
Eftersom jag inte kan ett skit om kabeldragning eller liknande fick jag hjälp av en polare att koppla alla kablar rätt.
Dra kabel genom torpedväggen samt allt sånt gick skitbra. Problemet nu är att dölja kablarna i bilen!
Snyggast är helt enkelt att gömma dom inne i de plastlister som går längs dörrsidan.
På ena sidan lyckades jag trycka in kabeln under listen så att det blev bra, men på den andra var kablarna för tjocka så där gick det inte.
Hur gör man på enklast sätt för att ta bort plastlisterna så att man inte skadar något, jag vågar inte ta i och vet inte åt vilket håll man ska dra.
Någon som gjort detta och har tips?
Eftersom jag inte kan ett skit om kabeldragning eller liknande fick jag hjälp av en polare att koppla alla kablar rätt.
Dra kabel genom torpedväggen samt allt sånt gick skitbra. Problemet nu är att dölja kablarna i bilen!
Snyggast är helt enkelt att gömma dom inne i de plastlister som går längs dörrsidan.
På ena sidan lyckades jag trycka in kabeln under listen så att det blev bra, men på den andra var kablarna för tjocka så där gick det inte.
Hur gör man på enklast sätt för att ta bort plastlisterna så att man inte skadar något, jag vågar inte ta i och vet inte åt vilket håll man ska dra.
Någon som gjort detta och har tips?
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Lyft upp trösklarna lite bara och tryck in kablarna under, det är det lättaste sättet. Om man gör så kan det vara svårt att gömma pluskabeln helt just vid främre säkerhetsbältet men du kanske kommer på något. Det är enkelt och du gör det på en kvart... ,)
[b]<span style='color:orange'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='font-family:Optima'>Peter Köster
HR-V -02</span></span></span>[/b]
HR-V -02</span></span></span>[/b]