Var går man genom med plussen till slutsteget i torpedväggen i en ctr 02??
Helst på förar sidan??
Har letat som å hittar bara två hål som går ut i fram skärmen..
Värkar vara en bökig väg..
Tacksam för snabba svar..Thomas
Plus kabel till slutsteg i CTR..
Satt i samma sits som dig för nån dag sen men det fick bli passagerar sidan för min del. Finns ett stort hål rätt så långt ner i torpedväggen som inte är allt för klyddigt. Lite under handskfacket
Om du fixar förarsidan så får du gärna säga till hur du gjorde för jag försökte i över 1 timme där
/Mvh
Om du fixar förarsidan så får du gärna säga till hur du gjorde för jag försökte i över 1 timme där
/Mvh
Senast redigerad av RobbanT den 27 juli 2006, 13:51, redigerad totalt 1 gånger.
www.sodervidinge.se
Kolla om det inte sitter en gummiplugg i torpedväggen bakom luftfilterboxen. Tror det är där de flesta brukar dra strömmen.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Jag drog min ström på passagerarsidan. Det var den som var enklast att komma åt. Sladden trillar sen ned bakom hanskfacket.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
ett litet tips och även en liten varning samtidigt.
ha alltid skydd över kabeln så den inte kan skava mot plåten i torped väggen.
tex dra den genom dom hål som redan finns och som oftast även har dom här gummi höljena monterade runt hålen.
allt för att kunna minska skavandet av en strömmkabel som kanske till slut nöter hål på och kommer i direkt kontakt med plåten..dvs:MINUS.
kan bli bra jäkla knasigt när det händer!
ha alltid skydd över kabeln så den inte kan skava mot plåten i torped väggen.
tex dra den genom dom hål som redan finns och som oftast även har dom här gummi höljena monterade runt hålen.
allt för att kunna minska skavandet av en strömmkabel som kanske till slut nöter hål på och kommer i direkt kontakt med plåten..dvs:MINUS.
kan bli bra jäkla knasigt när det händer!
-
Jante
- Bil: Mazda 3 MPS
- Namn: Thomas Hempel
har ju ett aem v2 filter på så tycker att jag borde se om det är två hål där..
Hittar inget där, men får leta mer då..
PÅ passagerar sidan då. fan med.. har dragit singnalen där nu..
Får kolla om jag hittar något där då..
Thomas Hempel
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010
http://www.garaget.org/CTR-Jante
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010
<!--QuoteBegin-Jante+27 Jul 2006, 16:10:45--><div class='quotetop'>QUOTE(Jante @ 27 Jul 2006, 16:10:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->har ju ett aem v2 filter på så tycker att jag borde se om det är två hål där..
[right][snapback]311700[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja, det kan tänkas att det bara är UK (högerstyrda) CTR som har hålet vid luftfilterboxen. Kanske är spegelvänt på våra?
[right][snapback]311700[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja, det kan tänkas att det bara är UK (högerstyrda) CTR som har hålet vid luftfilterboxen. Kanske är spegelvänt på våra?
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
-
Jante
Finns bara två små hål som det går vajer igenom.. Kablen går ej indär om man har över 6mm2..
Ingen med någon bild på var kablen går in??
Kollade på passagerarsidan innan å där jag tror ni drar in kablen sitter det en databox på insidan ju.. <!--emo&:hmm:-->
<!--endemo-->
<!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo--> <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo-->
Ingen med någon bild på var kablen går in??
Kollade på passagerarsidan innan å där jag tror ni drar in kablen sitter det en databox på insidan ju.. <!--emo&:hmm:-->
<!--emo&:wallbash:-->
Thomas Hempel
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010
-
Jante
Har dragit plusen nu.. fick gå in på höger sidan på torpedväggen å sen i mitten bak.. har ett liten störning det är när jag byter låt så kommer det ett svagt ljud från basen.. beror det på att jag har korsat signal kabeln en gång på vägen?? <!--emo&:hmm:-->
<!--endemo-->
Thomas Hempel
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010
- benghan
- Bil: Civic 5d 1.8 Sport
- Namn: Henrik Erlandsson
när vi satte sereo med allt vad det innebär i min polares CTR så fick vi borra hål själva för att få in kablen på förarsidan. så fram med slagborrmaskinen <!--emo&:punk:-->
<!--endemo-->
Henrik Erladsson
Civic 5d 1.8 Sport
Civic 5d 1.8 Sport