hatthylla Prelude -92

Diskussioner om styling och stereo.
twin

som det låter ska jag byta högtalare och undrar om någon har bra koll på hur jag smidigast tar bort hatthyllan, gärna med bild som visar...
Gustav Lennartsson
andno

Tar bort hatthyllan?? Det går bärande balkar där!
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998

Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
twin

så här då. Ta bort den tunna skivan uppe på hatt hyllan så att man kan byta ut högtalarna som sitter där bak
Gustav Lennartsson
daniel 301

högtalarna sitter skruvade från baksidan, alltså innifrån bagaget så det blir till att ligga där och skruva. skivan behöver du inte ta bort. tänk på att inte köpa för djupa högtalare, då tar dom i stagen som sitter i kryss under hatthyllan.
Daniel Olsson
sölvesborg.

innan: civic 1,5 vei -95 *såld*
renault 19 chamade -92 *skrotad*
prelude 2,2 vtec 4ws -93 *såld sedan smälld :( *
Accord v6 coupe -98 *kvaddad*

nu: volvo V40 t4 -98
elgruppen firmabil (vw caddy -06)
[LD]

daniel 301 skrev:högtalarna sitter skruvade från baksidan, alltså innifrån bagaget så det blir till att ligga där och skruva. skivan behöver du inte ta bort. tänk på att inte köpa för djupa högtalare, då tar dom i stagen som sitter i kryss under hatthyllan.
Kan flagga för ett annat större problem. Bytte precis ut mina högtalare bak, dom e ju 15 år gammla och låter därefter. Hur som helst, du behöver nog inte vara så rätt för att dom ska ta i dom pinnarna som sitter under hyllan, snarare bör du se upp så du får i högtalaren uppifrån. Det är inte många cm tillgodo mellan rutan och hatthyllan. Antar att du inte vill lyfta ut bakrutan för att få i nya högtalare.

Så om det är någon som vill köpa ett par billiga 3-vägs 8" av mig så skicka ett pm. märke GAS, drygt ett år gammla, kostade 799 när jag köpte dom, men ska inte ha mycket för dom nu.
Patric Andersson
ekish

daniel 301 skrev:högtalarna sitter skruvade från baksidan, alltså innifrån bagaget så det blir till att ligga där och skruva. skivan behöver du inte ta bort. tänk på att inte köpa för djupa högtalare, då tar dom i stagen som sitter i kryss under hatthyllan.
Jag fick inte plats med högtalare och stagen, de ligger nu under min säng så jag köra manuell baklucka :whistling:
Andreas Ekström
1993 Honda Prelude 2.2 Vtec 4WS BB1
VPM.se
Skriv svar