Byte av batteri ?
alltså om ja vill byta batteri..
är det bara att byta till ett annat 12V batteri eller måste jag ha samma Ampere på det nya som det gamla ?
Fattar noll av elektronik alltså! hatar det <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo--> <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo-->
är det bara att byta till ett annat 12V batteri eller måste jag ha samma Ampere på det nya som det gamla ?
Fattar noll av elektronik alltså! hatar det <!--emo&:wallbash:-->
David Boman
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
Japp så länge det är 12V så är det lungt. (om vi snackar normala bilbatterier och inga värsting modeller)
Kolla måtten på det gamla batteriet samt på vilken sida anslutningarna sitter bara, så det nya batteriet passar.
Ah (amperetimmar) som anges på batterierna är typ batterietslivslängd
50Ah betyder att du kan använda 1amp i 50 timmar (i teorin) innan batteriet tar slut (om man inte laddar det)
Kolla måtten på det gamla batteriet samt på vilken sida anslutningarna sitter bara, så det nya batteriet passar.
50Ah betyder att du kan använda 1amp i 50 timmar (i teorin) innan batteriet tar slut (om man inte laddar det)
<!--QuoteBegin-Freed+27 Oct 2006, 16:59:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Freed 4 27 Oct 2006, 16:59:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Japp så länge det är 12V så är det lungt. (om vi snackar normala bilbatterier och inga värsting modeller)
[right][snapback]343097[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
okej <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
för jag har ett annat batteri hemma som jag tänkte testa.. båda 12V såklart <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
Men då är det ju bara att plugga i då om det är som du säger. Det är väl bara en säkring som går i värsta fall? <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]343097[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
okej <!--emo&:)-->
för jag har ett annat batteri hemma som jag tänkte testa.. båda 12V såklart <!--emo&:P-->
Men då är det ju bara att plugga i då om det är som du säger. Det är väl bara en säkring som går i värsta fall? <!--emo&:whistling:-->
David Boman
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05