Då den nya bilen begåvats med en stor stereo (hela mittkonsolen)[attachmentid=23238] så kan jag inte byta ut den till eftermarknads stereo. Och stereon som e monterad saknar lågnivå utgång <!--emo&:wallbash:--><!--endemo--> så man måste använda sig av högnivå istället <!--emo&:hmm:--><!--endemo--> .
Nu undrar jag om någon provat det? Hur blir ljudkvaliten? Vad ska man tänka på?
Usch är min enda kommentar! Högnivå är inget man använder för att driva slutsteg om man är det minsta intresserad av välljud.
Jag säger bara kasta ut skiten och montera in en dubbel-DIN-enhet, eller kasta ut skiten och bygg din egen mittkonsoll och montera in en vanlig DIN-enhetmed tre lågnivåutgångar. Då har du bra förutsättningar att kunna få lyssna på något som låter OK.
Det bästa du kan göra med den som sitter där idag är att låta den vara kvar och använda högnivåutgångarna för att driva högtalare (bas lär du få glömma).
tror att det ska finnas en omvandlare från hög till låg, kolla med din lokala handlare typ BRC eller BRL dom vet hur man löser problemet
Daniel "<!--coloro:#00FFFF--><span style="color:#00FFFF"><!--/coloro-->Lillen<!--colorc--></span><!--/colorc-->" Nilsson #985
Skåne-Malmö-Anderslöv
Den är alltid på 0709-11 40 46
<!--coloro:#2E8B57--><span style="color:#2E8B57"><!--/coloro-->Kör: Honda S2000(R2000) snart till salu<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->medlemsregistret@hondaklubben.com<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#00FFFF--><span style="color:#00FFFF"><!--/coloro-->För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen<!--colorc--></span><!--/colorc-->
de finns högnivå omvanliare på många ställen att få tag påmen de e ju ingen bra lösning om du ska ha flera steg sen. men därför har rockford fosgate gjort en prossessor där du kan gå in med högnivå o få ut den i lågnivå. denna hater 3 sixty. nackdelen är att den programeras av en palmbok.
stefan "steve" stiffe" trucken" basnisse"larsson
prelude 92:a la luna projekt
Tanken e att det ska bli mer stuff i basen, annars e jag hel nöjd med original ljudet.
Tack för tipsen får se var det slutar <!--emo&:D--><!--endemo-->