Köpa bilstereo via nätet?
Är ute efter en stereo till min bil nu då jag kört utan i ett halvår.
Och då jag inte är ute efter någon värsting så har man ju kikat runt lite på nätet efter enheter under 2000:-.
Och då kommer frågan om det går att köpa en stereo från vilken del av världen som helst?
Ska använda både radio och CD/MP3 och då antar jag att det borde räcka att den kan tar emot stationer i AM/FM banden för att det ska funka alltså?
Har hittat en del schyssta priser på stereos borta i staterna så om det är någon som vet om dessa fungerar här hemma?
Annars borde väl apparater som säljs i Europa fungera felfritt?
Och då jag inte är ute efter någon värsting så har man ju kikat runt lite på nätet efter enheter under 2000:-.
Och då kommer frågan om det går att köpa en stereo från vilken del av världen som helst?
Ska använda både radio och CD/MP3 och då antar jag att det borde räcka att den kan tar emot stationer i AM/FM banden för att det ska funka alltså?
Har hittat en del schyssta priser på stereos borta i staterna så om det är någon som vet om dessa fungerar här hemma?
Annars borde väl apparater som säljs i Europa fungera felfritt?
Benny Edström, Motala
Civic 1,5 HB -88
Civic 1,5 HB -88
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Jag måste bara "förvarna", på cd/mp3-spelare och dylikt så fungerar inte radion till 100% här i sverige, i.o.m. att i USA använder dom en annan frekvensgång på FM bandet. Här har vi ju kanaler på jämna och ojämna steg ex. 106,2 Match. I USA har man bara ojämna nummer dvs. man kan inte ta in 106.2 o liknande då USA stereo har 106.1/106.3 dvs. bara ojämna efter.
Благодаря мутра!
dessutom är ju elektronik billigt i sverige sen vi gick med i eu..
Det blir knappast billigare att ta hem från us.
En rekommendation är att köp en vettig enhet som har ett märke istället för mumbojumbo som kan allt.
Det kommer du alldrig att ångra.
OCh me den snabb titt på http://www.mds.se så finns det ju flera märken att välja på där under 2000:-
pioneer eller clarion hade varit mitt val.
Gillar visserligen kenwood men den ser för billig ut i den prisklassen.
Det blir knappast billigare att ta hem från us.
En rekommendation är att köp en vettig enhet som har ett märke istället för mumbojumbo som kan allt.
Det kommer du alldrig att ångra.
OCh me den snabb titt på http://www.mds.se så finns det ju flera märken att välja på där under 2000:-
pioneer eller clarion hade varit mitt val.
Gillar visserligen kenwood men den ser för billig ut i den prisklassen.
<span style='color:red'>Björn "BMTech" Magnusson</span>
<span style='color:blue'>Robbans Däck 0457 41140
BMTech 0708 46 86 24</span>
-----------------------------------------------------------------------
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>
Som clabbe sa, dom har bara ojämna nummer på radiokanalen. Sen finns det ingen RDS i USA heller så den funktionen blir du också av med. Annars är den samma, fast garantiärenden blir ett helvete. Så köp i Sweden!Eller någonstans i EU [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Stefan Karlsson
- Chrille79

- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 24 times
http://www.Netonnet.se köpte jag ifrån.
Mycket bra priser, snabb leverans mm. Rekomenderas! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Mycket bra priser, snabb leverans mm. Rekomenderas! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Gammal räv...
ja dom är bra MDS var bara ett exempel för att visa att det inte är dyrt i sverige.
<span style='color:red'>Björn "BMTech" Magnusson</span>
Hitta en bättre begagnad.. Andrahands värdet på elektronik är inte så högt direkt [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
[b]Joakim Andersson
Ystad/Skåne
S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->
070-6286701[/b]
Ystad/Skåne
S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->
070-6286701[/b]
Har hittat det jag letat efter i USA just. Därför jag frågade om det.
Det mesta är ungefär samma pris, men en del fynd går att göra.
Hittade en Rockford Fosgate stereo för 179 (plus 45 i frakt)~1700SEK som jag är intresserad av.
Har inte lyckats hitta den för under 3000 någon annanstans.
Men om inte radion fungerar 100%-igt så lägger jag ned ett USA-köp.
Tack för tipsen iaf!
Hittade en Rockford Fosgate stereo för 179 (plus 45 i frakt)~1700SEK som jag är intresserad av.
Tack för tipsen iaf!
Benny Edström, Motala
Civic 1,5 HB -88
Civic 1,5 HB -88
<!--QuoteBegin-Benny+6 Oct 2004, 23:30:49--><div class='quotetop'>QUOTE(Benny 4 6 Oct 2004, 23:30:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Har hittat det jag letat efter i USA just. Därför jag frågade om det.
Tack för tipsen iaf!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
+25% moms + 3% tullavgift på priset och frakten. Glöm inte det!
Tack för tipsen iaf!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
+25% moms + 3% tullavgift på priset och frakten. Glöm inte det!
Stefan Karlsson
Om man inte deklarerar innehållets värde till under 400SEK el. skriver det som en gåva.
Har beställt grejjer från USA via Ebay ett 20-tal ggr med värden från 100 till 2500 SEK utan att få betala några avgifter.
Har beställt grejjer från USA via Ebay ett 20-tal ggr med värden från 100 till 2500 SEK utan att få betala några avgifter.
Benny Edström, Motala
Civic 1,5 HB -88
Civic 1,5 HB -88
<!--QuoteBegin-Benny+7 Oct 2004, 23:27:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Benny 4 7 Oct 2004, 23:27:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Om man inte deklarerar innehållets värde till under 400SEK el. skriver det som en gåva.
Har beställt grejjer från USA via Ebay ett 20-tal ggr med värden från 100 till 2500 SEK utan att få betala några avgifter.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jo, men då snackar vi att dom skickar det som privat och deklerera det som gåva och antagligen skriver ner värdet.
Jag har också handlat ifrån USA. Och att få företag att skicka det privat som gåva är svårt då dom vill göra rätt för sig. Och att få genom ett paket ifrån ett företag i USA i dagens läge är inprincip omöjligt.
Har beställt grejjer från USA via Ebay ett 20-tal ggr med värden från 100 till 2500 SEK utan att få betala några avgifter.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jo, men då snackar vi att dom skickar det som privat och deklerera det som gåva och antagligen skriver ner värdet.
Jag har också handlat ifrån USA. Och att få företag att skicka det privat som gåva är svårt då dom vill göra rätt för sig. Och att få genom ett paket ifrån ett företag i USA i dagens läge är inprincip omöjligt.
Stefan Karlsson
köp från ebay.de.. en polare fick sig en mp3spelare till bilen för 400 :-
och den funkar klockrent [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
och den funkar klockrent [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Jon Pohjanen
<span style='color:red'>Civic LSi HB -92</span>
<!--QuoteBegin-stiivN+7 Oct 2004, 22:35:14--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN 4 7 Oct 2004, 22:35:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Benny+7 Oct 2004, 23:27:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Benny 4 7 Oct 2004, 23:27:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Om man inte deklarerar innehållets värde till under 400SEK el. skriver det som en gåva.
Jag har också handlat ifrån USA. Och att få företag att skicka det privat som gåva är svårt då dom vill göra rätt för sig. Och att få genom ett paket ifrån ett företag i USA i dagens läge är inprincip omöjligt. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jag har köpt massvis från USA och har fått betala moms EN enda gång.. dom flesta som säljer på ebay iaf skickar alltid som gåva.. senast köpte jag en ljuddämpare som jag fick i måndags.. och inte var det nån moms på det paketet.. så nog går det alldeles utmärkt! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Jag har också handlat ifrån USA. Och att få företag att skicka det privat som gåva är svårt då dom vill göra rätt för sig. Och att få genom ett paket ifrån ett företag i USA i dagens läge är inprincip omöjligt. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jag har köpt massvis från USA och har fått betala moms EN enda gång.. dom flesta som säljer på ebay iaf skickar alltid som gåva.. senast köpte jag en ljuddämpare som jag fick i måndags.. och inte var det nån moms på det paketet.. så nog går det alldeles utmärkt! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Jon Pohjanen
<!--QuoteBegin-rekdal+8 Oct 2004, 11:15:42--><div class='quotetop'>QUOTE(rekdal 4 8 Oct 2004, 11:15:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-stiivN+7 Oct 2004, 22:35:14--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN 4 7 Oct 2004, 22:35:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Benny+7 Oct 2004, 23:27:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Benny 4 7 Oct 2004, 23:27:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Om man inte deklarerar innehållets värde till under 400SEK el. skriver det som en gåva.
jag har köpt massvis från USA och har fått betala moms EN enda gång.. dom flesta som säljer på ebay iaf skickar alltid som gåva.. senast köpte jag en ljuddämpare som jag fick i måndags.. och inte var det nån moms på det paketet.. så nog går det alldeles utmärkt! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jo, Ebay går alltid. För många av dom som säljer där är någon kille som säljer som ett företag. Kanske har han ett registrerat med det är inget stort företag. Därför vill dom skicka det som gåva [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Men om du kontaktar racerwheel eller något större företag, så kommer dom inte göra det utan kanske bara sätta ner värdet.
jag har köpt massvis från USA och har fått betala moms EN enda gång.. dom flesta som säljer på ebay iaf skickar alltid som gåva.. senast köpte jag en ljuddämpare som jag fick i måndags.. och inte var det nån moms på det paketet.. så nog går det alldeles utmärkt! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jo, Ebay går alltid. För många av dom som säljer där är någon kille som säljer som ett företag. Kanske har han ett registrerat med det är inget stort företag. Därför vill dom skicka det som gåva [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Men om du kontaktar racerwheel eller något större företag, så kommer dom inte göra det utan kanske bara sätta ner värdet.
Stefan Karlsson