Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Byet av stereo
Tjena. Har en civic lsi -95 som jag köpte i höstas. Hade inbrott i den för ett tag sedan, där stereon blev stulen. Jag har sedan ett år tillbaka en annan stereo (blaupunkt "brighton mp35") som satt i min saab (som blev skrotat pga krock).
Nu hade jag tänkt att stoppa i denna i min civic, så jag behöver hjälp.
Laddar upp ett par bilder, de tagna med mobilen än nuvarande koppling som sitte i bilen och den skarpa bilden är blaupunkten med tillhörande kablar. De passar ju inte...
Min fråga är: finns det någon adapter man kan koppla in mellan gammalt och nytt, eller måste jag börja skarva, löda och svettas? Kan man köpa det pirat, eller är det honda orginaltillbehör? Om inte.. vad annars göra?
Vill bara upplysa om att billjud är kraftigt nerprioriterat för min del, därför kan jag inte skit! Jag vet att jag har 4 högtalare, och att jag vill ha musik i bilen när jag ska bila genom norge upp till nordkapp på ca 250 mil!

MVH//Fredrik
[attachment=26439:stereo1.JPG]
[attachment=26440:stereo2.JPG]
[attachment=26441:stereo3.JPG]
Nu hade jag tänkt att stoppa i denna i min civic, så jag behöver hjälp.
Laddar upp ett par bilder, de tagna med mobilen än nuvarande koppling som sitte i bilen och den skarpa bilden är blaupunkten med tillhörande kablar. De passar ju inte...
Min fråga är: finns det någon adapter man kan koppla in mellan gammalt och nytt, eller måste jag börja skarva, löda och svettas? Kan man köpa det pirat, eller är det honda orginaltillbehör? Om inte.. vad annars göra?
Vill bara upplysa om att billjud är kraftigt nerprioriterat för min del, därför kan jag inte skit! Jag vet att jag har 4 högtalare, och att jag vill ha musik i bilen när jag ska bila genom norge upp till nordkapp på ca 250 mil!
MVH//Fredrik
[attachment=26439:stereo1.JPG]
[attachment=26440:stereo2.JPG]
[attachment=26441:stereo3.JPG]
Fredrik Gustafsson
Civic lsi coupé 1995
Civic lsi coupé 1995
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Finns adapter att köpa i vilken mer eller mindre bilsterobutik som helst.
Ska du spöka själv så tänk på att tyska stereo´s brukar ofta ha skftat plats på + och - jämnfört med andra fabrikat
Ska du spöka själv så tänk på att tyska stereo´s brukar ofta ha skftat plats på + och - jämnfört med andra fabrikat
Благодаря мутра!
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
finns en exakt sådan adapter på biltema för 79:-
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>