Byte av dimljusglödlampa - hur?
Som sagt - Hur får man loss insatsen så man kan byta H11 lampan?
I handboken pratar man om en bult som man ska lossa under ljuset men inte hittar då jag nån sån på min.
Har Type R versionen (GT) kanske någon annan losstagning? Nån som hunnit göra detta?
I handboken pratar man om en bult som man ska lossa under ljuset men inte hittar då jag nån sån på min.
Har Type R versionen (GT) kanske någon annan losstagning? Nån som hunnit göra detta?
Jodå det finns en bult där.
Det finns ett hål mitt under dimljusinsatsen och långt in i det hålet finns det en bult.
Ena ljuset satt dock lite taskigt till iomd annat som sitter bakom ljuset så även Rosenholtz som hjälpte mig hade lite problem att få loss det hela.
Tips då om du inte använder dimljusen (men det verkar du ju göra) är att byta ut dem mot täcklock från Race versionen. En dimljusinsats kostar ca 2000 kr medan täcklocket kostar 150-200 kr och stenskott händer så lätt.
Det finns ett hål mitt under dimljusinsatsen och långt in i det hålet finns det en bult.
Ena ljuset satt dock lite taskigt till iomd annat som sitter bakom ljuset så även Rosenholtz som hjälpte mig hade lite problem att få loss det hela.
Tips då om du inte använder dimljusen (men det verkar du ju göra) är att byta ut dem mot täcklock från Race versionen. En dimljusinsats kostar ca 2000 kr medan täcklocket kostar 150-200 kr och stenskott händer så lätt.
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
På höger sida finns två hål, med spegel ser jag en bult i det inre hålet och den bulten verkar sitta väldigt djupt in, det ser nästan ut som en insexbult. I det yttre hålet ska det tydligen vara en höjdjusteringsskruv även om jag inte ser den.G4il1 skrev:Jodå det finns en bult där.
På vänster sida är det INTE förborrade hål på min CTR, bara i den yttre frontspoilern ser jag två hål, men om man sticker in ett finger där så är det inget hål igenom utan det är bara plast där. Undrar om man vågar borra upp de hålen?
Vet du om Rosenholtz tog loss stötfångaren för att få loss dimljusinsatsen eller ordnade dom det endast genom dessa hål?
Nej de sa inget om att ta loss stötfångaren.
Men ring Christer på Rosenholtz service. Han kan säkert guida dig. (om de inte har semester)
Rosenholtz Verkstad på Gävlegatan 21
Tel: 08-31 00 10
Men ring Christer på Rosenholtz service. Han kan säkert guida dig. (om de inte har semester)
Rosenholtz Verkstad på Gävlegatan 21
Tel: 08-31 00 10
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
- Jonny

- Namn: Jonny Lakemountain
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Tror att det "bara" är att lossa på nån sån plastkåpa under åsså ska man komma åt, jag tog ju bort mina dimljus när fronten var bortplockad.
Men det tror jag ej ska behövas.
Edit: Om det nu inte va just ett av de hålen som skruven satt i.
Men det tror jag ej ska behövas.
Edit: Om det nu inte va just ett av de hålen som skruven satt i.
Senast redigerad av Jonny den 11 juli 2008, 09:05, redigerad totalt 1 gånger.
Honda Civic Type R -15
Fick svar på PM från Christer på Rosenholtz men har inte haft möjlighet ännu att börja "riva" innerskärmarna - Man verkar inte behöva ta lös insatsen för att kunna byta lampan utan man ska kunna komma åt glödlampan om man får lös innerskärmen.
Enl wsm så skall man lossa skärmlisten framför hjulet så att 2 clips släpper VAR FÖRSIKTIG
Vik in innerskärmen så skall du kunna se dimljusets baksida /Christer
Enl wsm så skall man lossa skärmlisten framför hjulet så att 2 clips släpper VAR FÖRSIKTIG
Vik in innerskärmen så skall du kunna se dimljusets baksida /Christer