Hur sitter plasttrösklar/sidor i interiören? (Kabeldragning

Diskussioner om styling och stereo.
CrilleD

Jag ska börja dra kablar för stereo/slutsteg och baslåda när jag får tid tänkte jag men funderar lite över hur plastpaneler och tröslar sitter fast? Sitter dom med clips eller är dom skruvade? T ex dörrtrösklarna? Hur sitter dom fast, såvitt jag kunde se fanns inga skruvar inom synhåll. Man vill ju inte börja dra och slita i grejerna i tron om att det är clips dom sitter fast med när det i själva verket är med skruv :)

Är det bökigt och dra kablar för ljud i EP3an? Någon med erfarenhet?
Senast redigerad av CrilleD den 14 juli 2008, 16:45, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Honda Civic Type-R EP3<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[b]"Black hawk"[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->- 04 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke
Been thanked: 3 times

Tja !

Om du söker här på sidan så kommer du hitta rätt så mycket nyttig info, ett tips är att dra förbi det engelska Type R forumet också där finns det mer.

Om du tittar i fonzekas projekttråd så hittar du också lite info bla när han monterar i dörrsidorna, sen finns det också bla sn till plasthållare (orginal honda) för skrikare som du monterar i dörren.

Kör på dom själv och är mycket nöjd.

Jag har ett dokument med bilder och anvisningar för stereo/högtalar montering i CTR´n men den är på matiga 4MB.

Men som sagt sök det finns en hel del här på forumet !

/J
CrilleD

Hallo!

Ja sökning på denna typ av forum lyckas jag aldrig med, det kommer bara upp massa annat som inte är relevant :| Du har inga länkar?

Vad är det för dokument? På SVE eller ENG? 4MB va inte så jättestort ändå :)
GTBM skrev:Tja !

Om du söker här på sidan så kommer du hitta rätt så mycket nyttig info, ett tips är att dra förbi det engelska Type R forumet också där finns det mer.

Om du tittar i fonzekas projekttråd så hittar du också lite info bla när han monterar i dörrsidorna, sen finns det också bla sn till plasthållare (orginal honda) för skrikare som du monterar i dörren.

Kör på dom själv och är mycket nöjd.

Jag har ett dokument med bilder och anvisningar för stereo/högtalar montering i CTR´n men den är på matiga 4MB.

Men som sagt sök det finns en hel del här på forumet !

/J
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Honda Civic Type-R EP3<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[b]"Black hawk"[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->- 04 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Ett tips om man tex vill hitta Fonzekas tråd är att leta efter sökknappen, välj more search options, välj att enbart söka i projekttråden och sedan söka på Fonzeka.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
CrilleD

Tack så mycket! Ska kika igenom imorgon men just nu är det dags att sova känner jag.
Skriv svar