bilstereo

Diskussioner om styling och stereo.
Jay-c
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson

har funderingar på att uppgradera stereon i civicen. det jag är ute efter är en bra huvudenhet som skall klara mp3 samt två högtalare i dörrarna fram. någon som har förslag och tips på grejor som låter bra och inte väger överdrivet mycket? får gärna kosta så lite som möjligt också

tacksam för svar
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
niklas_delsol

Jay%c skrev:har funderingar på att uppgradera stereon i civicen. det jag är ute efter är en bra huvudenhet som skall klara mp3 samt två högtalare i dörrarna fram. någon som har förslag och tips på grejor som låter bra och inte väger överdrivet mycket? får gärna kosta så lite som möjligt också

tacksam för svar

låter bra och skall kosta minimalt är lite svårt alltså, vilken prisklass tänker du dig och vad spelar vikten för roll? ett hekto gör knappast prestandaförlust om det är sådant du tänker på.

mvh Niklas
Jay-c

behöver alltså inte vara något superljud, bara så man får hyffsat, tänkt lyssna radio och mp3 typ när man åker, något som är prisvärt och lämpat för två högtalare

känns dumt å slänga in ett par tunga högtalare i en stört lättad bil,
kör:

Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Lite O/T men, får man fråga hur du lättat? Det mesta som gör bilen lättare som jag kommer på (bortsett från kolfiberprylar och relativt dyra modifieringar) bygger på att ta bort prylar, som också gör att bilen blir rätt högljudd inuti (och gör lyssnande utan lurar i prijncip omöjligt).
Senast redigerad av David Lundin den 9 september 2008, 14:10, redigerad totalt 1 gånger.
Jay-c

där har du iofs en väldigt bra poäng, har funderat på att kasta stereon och om man i så fall skulle köra med en ipod eller liknande men det blir som lite "klumpigt" om man ska ha massa hörlurar, får väl testa å se hur mycket den väsnas, har inte kört bilen efter jag rivit ut allt..
kör:

Användarvisningsbild
David Lundin

Tycker definitivt du skall testa innan du köper en massa prylar! Bra att veta om det är stereo till bilen du skall köpa eller Peltor radiolurar :)

I min bil är det i princip omöjligt att lyssna på stereon om man inte har motorn avstängd eller åtminstone står stilla, och jag har ändå all inredning kvar :P
Jimmy
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

om du ska ha stereo men inte behöver nått seriöst så måste jag fan rekomendera biltemas USB stereos

jag köpte den här till vinterbilen förra vintern
<a href="http://www.biltema.se/products/product. ... mId=135089" target="_blank">http://www.biltema.se/products/product. ... =135089</a>

men efter 2 inbrotts försök i garaget så slet jag ur riktiga stereo grejjerna ur Si´n å stoppa i biltema stereon
å nu kör ja slutsteg å framsystem bara, funkar hur bra som helst,

men kör du utan golvmatta å sånt så det låter riktigt mycket så skulle jag fast montera en ipod eller nått,
dock så är det väll förbjudet å åka med hörlurar men hey shit the same
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Jay-c

intressant, så det funkar att sticka in en usb-sticka me t.ex mp3:or på?
kör:

Användarvisningsbild
David Lundin

Yes, och minneskort också... riktigt smidigt, allt annat känns bökigt när man vänjer sig vid att trycka in sitt USB-minne :)

Bonus är att man slipper en drös med repiga CD-skivor som skall förvaras nånstans också!
Senast redigerad av David Lundin den 15 september 2008, 19:33, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar