open air filter
-
Puttefnaask
- Bil: Honda civic type-r
- Namn: Patric Ektjärn
Hej jag behöver lite hjälp om någon vet skulle vilja ha ett öppet filter till min honda civic type-r 2008 vart kan jag få tag på det ??? mvh patric
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Sökfunktionen är ingen höjdare här på forumet, men den fungerar faktiskt ibland.
Sök använd "cai" och "fn2" som sökord (FN2 är alltså din bilmodell).
Hittade t ex denna tråden: viewtopic.php?f=12&t=55680&hilit=cai+fn2&start=0
Det du bör veta är att de flesta CAI funkar dåligt på din bil, då luftmassemätaren inte klarar av att ställa om för det högre luftflödet. Om man däremot skaffar Honda Flashpro så kan man fixa det ganska enkelt. Då pratar vi mer pengar dock... jag hade nog valt Hondata först och gått på öppet filter senare om ekonomin inte tillåter båda.
Ett bra ställe att börja på med var man handlar är Samarbetspartners delen på forumet. Alternativt kolla lite på engelska sidor (om du inte är sugen på att handla från USA), sök på t ex "cai fn2 site:co.uk" på google så hittar du en del.
Sök använd "cai" och "fn2" som sökord (FN2 är alltså din bilmodell).
Hittade t ex denna tråden: viewtopic.php?f=12&t=55680&hilit=cai+fn2&start=0
Det du bör veta är att de flesta CAI funkar dåligt på din bil, då luftmassemätaren inte klarar av att ställa om för det högre luftflödet. Om man däremot skaffar Honda Flashpro så kan man fixa det ganska enkelt. Då pratar vi mer pengar dock... jag hade nog valt Hondata först och gått på öppet filter senare om ekonomin inte tillåter båda.
Ett bra ställe att börja på med var man handlar är Samarbetspartners delen på forumet. Alternativt kolla lite på engelska sidor (om du inte är sugen på att handla från USA), sök på t ex "cai fn2 site:co.uk" på google så hittar du en del.