Lackera dörrsidor.
- Bullet---
- Bil: Honda Civic EG K20
- Namn: Andre´ Seppä Fritz
Undrar om någon vet en passade färg att lackera dörrsidorna med, helst så det ser ut som original svart. Har inte fått tag på svarta dörrsidor till bilen ska nu försöka mig på och lacka dem istället.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andre´ Seppä Fritz
- JDM-Junior
- Bil: CW EP3
- Namn: Aldin Kuric
Den här killen har lackat lite plastdetaljer i sin Evo, använde vanlig plastprimer och plastfärg.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. ... 33326&p=18
JDM - all day, every day
- Bullet---
Var kan man få tag på sån färg, håller det för växlande temperaturer, bilen används året om för tillfället och det kan bli rätt varmt under sommaren.JDM-Junior skrev:Den här killen har lackat lite plastdetaljer i sin Evo, använde vanlig plastprimer och plastfärg.![]()
Hade inte varit fel men kostnaden springer iväg då jag velat flocka resten av interiören i samma skede.anno skrev:Flocka...
Har tyvärr ingen erfarenhet av plastidip, kan eventuellt kolla vidare hur det funkar.Peppe_e skrev:Borde inte det funka med plastidip? Känns mer reptåligt?
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andre´ Seppä Fritz
-
Peppe_e
- Bil: Honda Civic Ek3 -97
- Namn: Hans-Peter Engström
Jag har beställt ett gäng med plastidip sprayburkar som ska på mina fälgar. SKA funka som vanlig spraylack med skillnaden att det blir som en matt gummiyta istället. Finns även klarlack om man vill ha glans. Om man ångrar sig går det bara dra av 
kan skriva här när jag provat!
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
Peppe_e skrev:Jag har beställt ett gäng med plastidip sprayburkar som ska på mina fälgar. SKA funka som vanlig spraylack med skillnaden att det blir som en matt gummiyta istället. Finns även klarlack om man vill ha glans. Om man ångrar sig går det bara dra av
Garagekompisen lackade sina fälgar med plastidip, stenskott började synas inom 1månad, nu 2 månader senare så ser fälgarna ut som fan, det har flagnat en massa.
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
- Bullet---
Inget fan av stickerbombning och liknande.Static35 skrev:eller gör ett projekt som jag gjorde i min golf . ska göra likadant i sambons eg
Har dock provat att lacka sidorna nu, blev rätt hyfsat resultat, lite glansigare än orginalfärgen jag har på instrumentpanelen.

*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andre´ Seppä Fritz