Biljud i en honda civic

Diskussioner om styling och stereo.
Sakubo
Bil: Honda civic
Namn: Anders Häggström

Tänkte bygga ljud i en honda Civic från 03.. Vill bara höra om de är lätt o montera in nya högtalare och dra kablar o sånt i den.

Eller är ljudet original bra i de , är dock inte så kräsen så men vill ha bra ljud iaf.
MathiasRieger
Bil: Honda Civic type r 04
Namn: Mathias Rieger

Där fram i dörrsidorna tror jag att det är knepigt, känns som att hela plastdelen av dörrsidan måste av. I baksätet är det lätt att komma åt högtalarna, då sitter det endast som ett lock som täcker högtalaren. De går att bända upp med en smalare mejsel.

Smådiskanterna som sitter på vid backspeglarna (vet inte om säger A eller B-stolpe) är inte inbyggda så de är också hyffsat lätta att komma åt

Nu utgår jag från en 3-dörrars type r, så jag hoppas att det är en tredörrars du har. annars är jag ute och cyklar ;-)
Axzza
Bil: Honda Del Sol
Namn: Lasse Wilhelmsson

Lite off topic:
Vad du än gör, bänd inte upp saker med skruvmejslar och dylikt, de blir så jävla fula märken :(
Finns ett verktyg som kallas "Fiskben" som används till sånt arbete för att inte skada runtom, vet dock inget direkt ställe att köpa på tyvärr för privatpersoner då jag har från jobbet.

Länk till verktyget:
http://www.wurth.se/Produkter/Produktka ... kben-/?p=1
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Biltema har ett par satser med liknande verktyg
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o ... last-19513
Användarvisningsbild
four
Bil: ek3
Namn: Ingemar Eriksson
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Inte så svårt att ta bort dörrsidorna fram, man ser väl dom flesta skruvarna..förutom den som sitter vid handtaget, som du stänger dörren med. Men det finns ett hål på baksidan, så du kan trycka ut den plastbiten med en sexkantsnyckel eller liknande.
Clipsen släpper rätt lätt, bara att ta det lungt och metodiskt.
Ingemar Eriksson 073-959 06 46

Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Peppe_e
Bil: Honda Civic Ek3 -97
Namn: Hans-Peter Engström

Vet inte hur det i din bil, men ofta ger det mer att stumma upp monteringen av originalarna å dämpa dörrarna, än att köpa nya högtalare. Är inte installationen bra från fabrik så spelar det ingen roll hur dyra högtalare du skaffar.
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

tips om fiskben, köpes på bilia i tiopack, köstar noll o inget!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Skriv svar