Rädda en fungerande Honda Civic -91 från skroten!
- Mikael_Andersson
- Bil: Honda Civic EG
- Namn: Mikael Andersson
Hej, blev tipsad av en jag delar garage med att min gamla Honda kanske kunde vara till användning för någon här. Åker och hämtar ny bil imorgon och blir jag inte av med Civicen på några dagar så plockar jag delar från den och kör den till skroten sen.
Bilen är alltså en röd Honda Civic 1,5l från 1991
Den har gått en liten bit över 20 tusen mil och sett sina bästa dagar.
Besiktad oktober ut och har 250 kr kvar på skatten som ska betalas i november.
Det mesta fungerar egentligen, jag har kört med den till och från jobbet. Problemet är rosten, som får mig att tro att den inte kommer att gå igenom besiktningen. Se bilderna, främst är det trösklarna som är dåliga.
Kopplingen tar också högt upp och bilen är allmänt sliten med en del skavanker som att passagerarens nackstöd inte sitter fast(men det följer med).
Bilen står just nu på Momo-fälgar som också ingår. Dubbade vinterhjul följer med. Även 300-kronorsstereon från Netonnet medföljer.
Bilder:
https://www.dropbox.com/sc/40zppg6pn0xb ... D5mXgVI-4a
Priset är prutat och klart 2500 kr.
Hämtas i Alingsås inom en vecka.
Mvh/
Mikael
0735-363327
Bilen är alltså en röd Honda Civic 1,5l från 1991
Den har gått en liten bit över 20 tusen mil och sett sina bästa dagar.
Besiktad oktober ut och har 250 kr kvar på skatten som ska betalas i november.
Det mesta fungerar egentligen, jag har kört med den till och från jobbet. Problemet är rosten, som får mig att tro att den inte kommer att gå igenom besiktningen. Se bilderna, främst är det trösklarna som är dåliga.
Kopplingen tar också högt upp och bilen är allmänt sliten med en del skavanker som att passagerarens nackstöd inte sitter fast(men det följer med).
Bilen står just nu på Momo-fälgar som också ingår. Dubbade vinterhjul följer med. Även 300-kronorsstereon från Netonnet medföljer.
Bilder:
https://www.dropbox.com/sc/40zppg6pn0xb ... D5mXgVI-4a
Priset är prutat och klart 2500 kr.
Hämtas i Alingsås inom en vecka.
Mvh/
Mikael
0735-363327