Vill du ha den snabbaste Time Attack bilen?

Bildelar samt övrigt
Kategoriregler
  1. Hondaklubbens Köp & Sälj är i första hand till för privatpersoner och vi tillåter inte företag att annonsera.
  2. Säljer du något ska ett rimligt pris finnas med. Det ska tydligt framgå vad som gäller fraktkostnad, moms m.m. Finns det inget pris med i annonsen kommer denna tas bort.
  3. "Bud" får gärna finnas med, men endast i kombination med ett pris.
    Ex: För min motor begär jag 4 500 kr eller bud.
  4. Det måste vara en riktig annons inte bara en länk till en annons sida (dessa tas bort omedelbart och utan varning eller notifiering).
  5. Vill ni "uppa" annonsen så gör det max 1 gg/vecka, skapandet av annonsen räknas som en uppning. Masspostning för att annonsen skall ligga längst upp leder till varning.

MVH Styrelsen
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Hur bygger man en riktig snabb bil? Jo, man eftersträvar en bil som har bra väghållning, är lätt, mycke effekt, breda däck och stora bromsar. Detta vet alla. Men väldigt få gör det, istället inskaffas tunga o stora bilar som är enkla att få mycket effekt ur, sen får de bygga om resten av bilen för att få nån slags väghållning o fäste.
Det vinnande konceptet är att börja med rätt kaross från början. En liten och väldigt lätt kaross, och med rätt slags hjulupphängning och ett lågt luftmotstånd.
Nu finns det inte så många bilmodeller att välja på, det får mig att tänka på vissa Lotus-modeller som kvalar in och några till.
Glöm bort tanken på öppna, lätta bilar såsom Super7 och Ariel Atom, de har kasst fäste och värdelös aerodynamik och luftmotstånd.

Jag tänkte bygga en sånn här bil, en vinnarbil, en riktig lågviktare, smidig och lättkörd för att (med rätt chafför) sopa rent på banorna, allra helst köra Time Attack. Men den kommer givetvis vara ursnabb på alla tävlingar som går på asfalt.

Jag har samlat på mig de grundläggande bitarna, satte ribban högre än högt. Nu har du chansen att plocka gobitarna ur asken och ta över detta som kan bli sveriges snabbaste TimeAttack bil. Siktet är inställt på en Honda under 799kg, Cromollybur och med ordentliga däck o bromsar(17x9” och brembo 4-kolvsok) och en k24 motor, antingen på 320hk NA eller med kompressor och 550hk.
Grundpriset är 20k för karossen med cromollybur. Resten beror på hur mycket du vill ska följa med.

Inspiritation:
Bilagor
48EE24BA-DDA1-4FD7-96C2-73B4A94521D8.jpeg