Motordelar till Honda Civic 95
Köper gärna reservdelar till Lsi 1.5 motor till min civic då dessa är svåra att få tag på.
Kan tänka mig att köpa hel motor för nu är jag måttligt arg på den jag har.
Behöver lite allt möjligt plock så har ni liggandes så säg gärna till mig.
ecu, lamnda sonder, map sensor alla de roliga sakerna är av intresse.
även mattor till golv och bagage.
MvH
Josefin
Kan tänka mig att köpa hel motor för nu är jag måttligt arg på den jag har.
Behöver lite allt möjligt plock så har ni liggandes så säg gärna till mig.
ecu, lamnda sonder, map sensor alla de roliga sakerna är av intresse.
även mattor till golv och bagage.
MvH
Josefin
-
anno
- Namn: Andreas Norberg
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Jag har en D15B2 motor om du är intresserad. Nu är detta en 90 hk maskin och inte 101 hk som din. Men det mesta passar. Det du måste göra är att flytta över insug, fuelrail, spridare m.m... Kanske någon på detta forum som vet mer om den passar..?
Motorn har endast rullat 11.000 mil. Service vet jag inget om men bilen är bes. i år och hade bra värden.
Bilden visar när motorn satt på plats...
Andreas
Motorn har endast rullat 11.000 mil. Service vet jag inget om men bilen är bes. i år och hade bra värden.
Bilden visar när motorn satt på plats...
Andreas
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Mini Cooper SE F56 2024
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Jag har en 101hk d15b7 motor ståendes, så jag har topp, mapsensor, insug spjällhus osv. Dock saknas lambdasonden, men det köper du en ny orginal på Honda för ca 650kr. Vanlig 4-trådig så det är samma som på en ESi.
Är din ecu verkligen trasig? De brukar nästan aldrig gå sönder på en Honda ifall man inte kopplar om en massa elkablar själv eller löder i den, eller som i mitt fall dränker den i vatten.
Är din ecu verkligen trasig? De brukar nästan aldrig gå sönder på en Honda ifall man inte kopplar om en massa elkablar själv eller löder i den, eller som i mitt fall dränker den i vatten.
Då en kylarslang exploderade för ett tag sedan misstänker jag att det är lite allt möjligt som kan vara fel.
Har en fundering. Jag har en topp till en 1.6 funkar det att ha den på min 1.5? lite osäker men kanske om jag har tur =)
Har en fundering. Jag har en topp till en 1.6 funkar det att ha den på min 1.5? lite osäker men kanske om jag har tur =)
-
anno
- Namn: Andreas Norberg
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Alltså en D16Z6? Visst passar den "doch" får du öppna en oljekanal på blocket (tror den öppen på din) sen får du fixa med kablaget till V-tec solenoiden (om du nu ska köra med V-vtec) samt en ECU som heter P28. Om dessa mods görs kommer du få härlig motor med mini V-tec! Glöm inte flytta över insug m.m...
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Mini Cooper SE F56 2024
Mini Cooper SE F56 2024
Som det är just nu är väl inte vtech den största delen att få igång utan bara bilen i sig. den står nu på parkeringen och vägrar starta. Mendet går inte att använda den toppen utan dessa modifikationer bara helt vanligt?