Honda FIT/Jazz K20 swap guide
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Här är en länk på en kille som byter till K20 i sin Fit. Många bilder och text hur man byter.
http://fitswap.com/forum/index.php?PHPS ... topic=15.0
http://fitswap.com/forum/index.php?PHPS ... topic=15.0
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Den där guiden stämmer inte riktigt på svenska bilar, tex så har min -03a en vanlig gasvajer och ingen Drive-By-wire som dem snackar om.
Sen med lite tur så har min jazz samma CanBus system som ep3 02-05, och då kommer mätarna att funka fint med Kpro.
Fanns nyss en billig usa-Fit på blicket, kostade 53k men var prutbart, fast säljaren var skum..
Själv betalade jag mindre för min jazz än vad du begärde för din VT när du sålde den, så givetvis går det att fynda om man har ögon o örön öppna
Ett tråkigt problem är grenrör och avgas, finns inget vettigt grenrör alls förutom något dyrt skräp från Hasport. Och avgas finns inga tillräckligt stora för K24, jag har inte lyckats hitta något som är större än 60mm..
Sen med lite tur så har min jazz samma CanBus system som ep3 02-05, och då kommer mätarna att funka fint med Kpro.
Fanns nyss en billig usa-Fit på blicket, kostade 53k men var prutbart, fast säljaren var skum..
Själv betalade jag mindre för min jazz än vad du begärde för din VT när du sålde den, så givetvis går det att fynda om man har ögon o örön öppna
Ett tråkigt problem är grenrör och avgas, finns inget vettigt grenrör alls förutom något dyrt skräp från Hasport. Och avgas finns inga tillräckligt stora för K24, jag har inte lyckats hitta något som är större än 60mm..
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Uppdaterar med en hel forumsdel för Amerikanska Honda FIT K-swap
www.k20a.org
Är fortfarande väldigt sugen men garage saknas och tillräckligt med pengar saknar fortfarande
www.k20a.org
Är fortfarande väldigt sugen men garage saknas och tillräckligt med pengar saknar fortfarande
Civic VT championship white (såld)
-
anno
- Namn: Andreas Norberg
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Den forumsdelen har funnits ett tag. Infon är väl sådär dock trevliga byggen. Tänk på att det kommer kosta pengar samt mycket kreativt tänkande! Har man inte byggt bil (swappat motor) innan så kan det bli tufft. Jazz med K20/K24 är coolt!
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024