Swap LSi - VTi
-
__Larsson____
- Namn: Christian Larsson
- Kontakt:
Det är så att jag nu äntligen köpt mig en VTi. Dock så är karossen skit så ska slänga över allt till min LSi.
Är lite nervös och fundersam över hur det skulle va vi besiktning. Eftersom att karossen är den samma EG4 som EG6 Lr har jag fel om detta?
Enligt VV så behöver man ett intyg från fordonstillverkan/generalagent om att fordonet är byggt och klarar av denna motor typ. Skulle gärna vilja ha lite tips och svar om hur detta går till. Jag menar det är ju ändå många som sätter i K20/K24 i en EG och den motorn finns ju liksom inte ens orginal i bilen.
Mvh Larsson
Är lite nervös och fundersam över hur det skulle va vi besiktning. Eftersom att karossen är den samma EG4 som EG6 Lr har jag fel om detta?
Enligt VV så behöver man ett intyg från fordonstillverkan/generalagent om att fordonet är byggt och klarar av denna motor typ. Skulle gärna vilja ha lite tips och svar om hur detta går till. Jag menar det är ju ändå många som sätter i K20/K24 i en EG och den motorn finns ju liksom inte ens orginal i bilen.
Mvh Larsson
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Du kommer aldrig att få ett intyg från fordonstillverkan/generalagent.
Vill du köra lagligt så är det ombyggt fordon som gäller, SFRO.
Vill du köra lagligt så är det ombyggt fordon som gäller, SFRO.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
SFRO.
eller.... flytta över chassienr och skyltar...
eller.... flytta över chassienr och skyltar...
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
På en svensk bil sitter det väl på den blå skylten i motorummet samt instansat på torpedväggen.
Kan eventuellt sitta i/runt reservhjulbaljan oxå med en blå liten popnitad skylt.
På usa-tillverkade EGs så sitter även en liten skylt på instrumenpanelen under framrutan.
Kan eventuellt sitta i/runt reservhjulbaljan oxå med en blå liten popnitad skylt.
På usa-tillverkade EGs så sitter även en liten skylt på instrumenpanelen under framrutan.