häng med på en provåkning i min kadett
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
- Micke 16v
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
Tar åt mig! mitt första 402m med bilen, ja är dessutom inte från Borås :thumbup:JG skrev:enda anledningen till att jag asade mig ända upp till piteå är just för att det är så snabb bana.
jag han köra en första prova på repa på morgonen där jag kände på greppet, sen släppte svänghjulsbultarna så det vara bara att packa ihop o åka hem.
AVR han köra hela lördagen och fick 1.7sek 60fot!!!!!! samt grymma 185blås tror jag det var i slutfart, jämför det med dom senaste resultaten så är du med på vad jag menar med banan.
dom har hela tiden aningen bättre 60fötter än mig, vi åker på liknande chassi, deras är ca: 250kg lättare på startplattan men framförallt så har dom en koppling som går att slira iväg med, min är ju tyvärr av eller på, mer åt banracing hållet.
jag har mer pulver och snabbare låda samt växlingar men lider av vikthandikappet.
det är ruskigt jämt faktiskt, AVR har väll ungefär 230hk på stickan med det räcker fint, i en lätt bil, men jag har tagit hem allt denna sesången hittills förutom när svänghjulet lossnade :crybaby:
ska bli spännande o se vad vi bägge kan prestera på finalen, jag tror iofs aldrig att greppet blir så bra som på mantorp, men man kan ju alltid hoppas, där fick jag en 1.85sek på dot däck.
det har ju inte varit en helt felfri sesång för dom heller kan ju tilläggas, men rent prestationsmässigt så känner jag mig som vinnare hittills i år även om jag inte fått till en perfekt repa ännu.
om jag få mantorp grepp igen så borde det gå, tyvärr gick inte bilen som den skulle där (hade 12km/h lägre slutfart än vad jag har haft som bäst.
håller med dig annars, var är hondorna? någon b18 ee8, nån h22 eg och nån k20 eg har vi fått se i år, men inte alls så fort som det gick förr...
nästa år borde det vara fler som är revanchsugna, jag vet inte om jag kommer att köra med denna bilen mer nästa år heller.
Senast redigerad av Micke 16v den 15 september 2007, 03:11, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013