En 1.8 sport.
Första intryck gillar:
Bättre ljudisolerad än min.
Mer menyer i displayen till radion, lättare att sköta.
Enklare dörrhandtag. Många som åker med mig första gången tror att man ska dra i dom.
Första intryck ogillar:
Hajfenan på taket.
Bakrutetorkaren. Sikten ska tydligen va bättre på den nya, för mig verkar den va den samma. Mindre nackskydd bak dock.
60 hkr mindre känns. Både i acc och vridmoment. Men väl värt att vänta på en type-r kanske?
Fortfarande inga dämpare till motorhuven.
Reflexer/dimbakljus. Kunde integrerats i de vanliga bakljusen tycker jag.
"Spoilern" Varför göra ovandel i samma material som resten av bakljusen? Fick bara tanken på hur den kommer se ut om ett par år, blekt.
Växellådan(manuell) kändes inte helt ok. Enklare att växla min. Kan bero på att den var nästan helt ny.
Sterion, verkade klenare än vad jag hade original. Men går säkert fixa till med andra högtalare och baslåda.
Dissar jag den? Inte alls.
Jag tror säkert honda kommer sälja många nya civics. Jag är dock mer nöjd med min egen.
I väntan på att få provköra den så passade jag på att fota lite i hallen:
Det blir till att lacka mitt lock

En av två svensksålda nsx med automatlåda. Och nej, ingen av bilarna är till salu
Honda jazz, varför lägga en sån här skarv i hjulhuset? Ser bara rost framför mig om ett par år:

Passerade det "ökända sextemplet" på vägen hem. Bra affärsidé då det begav sig. Bilverkstad och klubb i samma hus. Gubbarna lämnade in bilarna på service och gick på klubben under tiden: