Använder du bilbälte?

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
StiFt
Bil: VW Golf MK2 GTI 16V
Namn: Mattias Lindblad
Kontakt:

Det känns som om det fattas något om jag inte har bälte på mig. Känner mig typ naken [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
[b]VW Golf GTI 16v -88[/b]
[b]BMW 520i Touring e34 -96[/b]

[i]BMW 525i e34 -91 (Såld 2010)[/i]
[i]BMW 525ia k e34 -89 (Skrotad 2010)[/i]
[i]BMW 525i e34 -92 (Skrotad 2010)[/i]
[i]Peugeot Expert 2,0 HDI -04 (Såld 2009)[/i]
[i]Honda CRX VTEC -90 (Såld 2008)[/i]
Zeb_Macahan

<!--QuoteBegin-dave84+25 Jan 2005, 19:13:39--><div class='quotetop'>QUOTE(dave84 4 25 Jan 2005, 19:13:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Zeb_Macahan+25 Jan 2005, 18:35:22--><div class='quotetop'>QUOTE(Zeb_Macahan 4 25 Jan 2005, 18:35:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-M.Håsteen+25 Jan 2005, 15:14:46--><div class='quotetop'>QUOTE(M.Håsteen 4 25 Jan 2005, 15:14:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En brandman som handlade av mig på mitt förra jobb använde aldrig bälte annat än i stan. Det var för att han hade sett folk som inte kommit ur en brinnande bil pga att dom haft bälte på sig. Så ville inte han dö. Trots att han fått en del böter använder han inte bälte ändå.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=89935"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Samme brandman borde väl ha plockat upp delar efter folk som har flugit runt utanför bilen eftersom dom inte har använt bälte, eller?

//jaG
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=90015"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
han resonerade kanske som så att det var bättre att dö direkt än att brännas till döds och plågas på det sättet.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=90036"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Du menar iställt för att tänka "tänk om jag krockar, risken att brinna upp och dö bort från min familj på grund av bältet är nog 1/100000000000000000, men att dö utan bältet vid krock är 1/1000 (?)

Jag diggar ju att ha siffrorna på min sida...

//jaG
[b]<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'>Galen motorcyklist från Jönköping.

Kör:
CTR-04, buddyclub spec III samt injen cool air intake
KTM 660 SMC supermotard -04, sönderkrashad och ful.
Bilder på:
<a href='http://www.djdawn.se/borsta/honda1.jpg' target='_blank'>Bilen</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2631.jpg' target='_blank'>Hojen.</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2630.jpg' target='_blank'>Hojen.</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2637.jpg' target='_blank'>Hojen.</a>

Jens Bergbom (HPC Jkpg)
</span></span>[/b]
david-o

ja jag håller med dig zeb, var mest som jag tolkade brandmannens handling. Sen blir ju hans perspektiv lite förvrängt iom att han får se betydligt fler brandskadade jusst för att han är brandman.
Men som sagt, chansen är nog en på miljonen att bältet skulle göra en krock värre.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
M.Håsteen

Det var brandmannens åsikt, inte min. Jag tror inte att det är många som dör pga bältet vid brinnande bil.

När jag kraschade så sa polisen att man ska vara utan bälte var 8:e gång. Eftersom det är lite svårt att veta vilken gång det är så är det säkrare att alltid ha det på.
Markus Håsteen

Accord Coupé 3.0 V6 -00
Alexandra

Jag har alltid bilbälte ... tycker det e obehgaligt att köra utan. Blir som en reflex när man sätter sig i bilen ... !!
<span style='color:purple'>[b]<span style='font-family:Geneva'>[i][u]Alexandra Larsson[/u]
bmw 316i ....
opel astra gsi
TEAM KLIPPAN

F.d "Drifting Girl"[/i]</span>[/b]</span>
Berza

Alltid bälte när jag är ute och åker.

Dock fuskar jag med bältet när jag jobbar och åker 500m, hoppar ur bilen och sen vidare 500m osv osv. Då blir bältet ett moment som tar tid och irriterar... Eller när jag på morgnarna kör ut tidningar ibland, 40m mellan postlådorna, då har jag inte heller bälte.
Björn Nilsson #1483
Nu Honda Integra Type-R
Tidigare Volvo 745 -87, Pontiac Firebird V8 -89.
Madelene

Har alltid Bälte när jag kör eller åker med, även om det någon gång skulle vara bättre (enligt andra) att inte ha bälte så tänker jag på de andra som ev. åker med i bilen o inte vill ha en tung madde på sig om jag flyger iväg som en vante vid en krock (tänk er filmen)..bara mina tankar..
Senast redigerad av Madelene den 9 april 2005, 22:12, redigerad totalt 1 gånger.
[b]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Madelene Frisell<!--sizec--></span><!--/sizec--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[u][b]<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro--><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Honda Jazz-05<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b][/u]
Användarvisningsbild
Aker
Bil: Honda NSX 3.0
Namn: Fredrik Aker
Kontakt:

Alltid bälte.
Honda is the shit....not the actual shit but the essencs in shit!
Jimmy
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Jimmy+22 Jan 2005, 16:48:24--><div class='quotetop'>QUOTE(Jimmy 4 22 Jan 2005, 16:48:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->kan inte köra bil utan bälte känner mig osäker

kan ha nått med å göra att morsan har viplash eller hur fan det stavas
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=88730"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

därimot är jag kass på att sätta på mig bälte i passagerar stolen när man åker i stan
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Kwan

Alltid bälte på!
Att antyda ngt som att bältet gör saken värre vid krock tycker jag är rent skitsnack.

Men det är ju jag det.
"Livet är inte mer planerat än harens som skuttar över vägen."

Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
Nikke_80
Bil: Vauhall Astra
Namn: Niklas Blomkvist

Lånar topicen lite, hur många är det som använder bälte när de åker taxi? Min personliga uppfattning om folk är att privat använder folk det oftast, men i en taxi är det som i en buss, att man inte tar på sig det..
(personligen använder jag ALLTID bälte [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] )
[b]<span style='color:green'>Niklas Blomqvist</span>[/b]

Medlem #1328
GÄVLE

Vauxhall Astra-02

<span style='color:green'>Förbjuden väg är ofta hårt sliten.</span>
Ali
Namn: Ali T

alltid på då jag kör.. dock inte alltid då jag sitter som passagerare
Dafoxx

Ren reflex så tar jag på mig bältet, även om jag bara ska backa till bilen litegrann eller dyl.
Mats Petter Wilke
"Vtec är min drog"

Bygger: [b]Egen röramsbil med Vtec såklart[/b]
I garaget: [b]Civic Project[/b]
Brukis: [b]Fiesta st150-05[/b]
M.Håsteen

Jag har skrivit tidigare i tråden att jag sällan använder bälte men....

för en vecka sen var det "bältesvecka" för polisen och då använde jag bältet så gott jag kunde. Nu har jag svårt att vara utan.

Det tog bara tio år för mig att lära mig att använda bältet. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
Markus Håsteen

Accord Coupé 3.0 V6 -00
Sir Blues
Kontakt:

Alltid... och ingen som åker med mig slipper undan, alla i bilen måste ha bälte.
--- Whats the Use of Getting Sober, When your Gonna Get Drunk Again ---

--- <a href='http://Http://interstate40blues.se' target='_blank'>Http://interstate40blues.se</a> ---
Matthiaz

Sätter alltid på mig det reflexmässigt, har också börjat säga till folk som åker med mig för jag vill inte ha dom flygande runt i bilen om det skulle hända något. Min brorsa lever tack vare att han hade bälte på sig när han krockade en gång.
Matthias Weslien
RÖD CRX -89 DOHC
Freddy
Namn: Freddy Bigun

jag har alltid alltid bälte! kör aldrig utan den....

hade jag inte haft bälte på mig denna dagen ex så hade jag inte suttit hemma just nu och skrivit det här inlägget... och det är ett faktum! <a href="http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=136660" target="_blank">http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=136660</a>
Freddy Bigün

Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
pr0ny
Namn: Ronny P

Jag har alltid bälte på mig när jag kör personbil, när jag jobbar på natten och kör tidningsbud så har jag aldrig bälte, av ren orka ta på sig bältet 347237gånger på en kväll attityd, det är dumt att åka utan bälte men det får man ta, jag anser att risken att jag smäller på natten är i princip 0 samt att min ecoline väger 2,5ton + och taket på dom flesta bilarna når ungefär till motorhuven på den.
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
tantgron
Bil: EP3 K24
Namn: Rikard Jarvinen
Kontakt:

Förut var jag mycket slarvig med säkerhetsbältet, speciellt inom stadens gränser och kortare körningar, men nu har jag det alltid på mig. Kan ibland kännas fånigt att snurra på stan med "fegsnöret" på, men får man sen något ryck och känner för att gasa lite så är det ju färdigt på! Och sen finns det ju andra busar som kan köra på en; sådana som inte kör lika bra som jag!! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<a href="http://www.motorportalen.net/?car=18" target="_blank">Want to slide into something warm and japanese?</a>
[i]Rikard "tantgron" Järvinen, CTR -03, medlemsnr 1559, [/i] <a href="http://img220.imageshack.us/img220/8941/bild0369dn.jpg" target="_blank">w00t?</a> <a href="http://www.urbandictionary.com/define.php?term=w00t" target="_blank">w00t!</a>
Civic_98

det är a och o för min del..
Johan Viking!

Kör Honda Civic -98!
TriXiE_JR
Bil: Nissan Juke
Namn: Tomas Frojdfeldt

alltid bälte... i type r så piper det som fan annars
Tomas Fröjdfeldt
0739549219
Stockholm

Nissan Juke -12
Skoda Superb -16
Hyundai H1 -14 "Firmabil"
Krister

Alltid bälte numera... tidigare var jag dålig med det men nu känns det onaturligt utan.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
micke_011

låter ju jävligt präktigt men det är synnerligen obegåvat och själviskt att köra utan. det kostar både fysik och pengar, och om man själv inte bryr sig så må det ju vara men man har i regel människor i sin omgivning som drabbas om man själv inte tänker efter före.. så svar ja, alltid bälte på.
//banned//
Eisenhut
HPC Medlem
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Been thanked: 4 times

Hoppar tyvärr det ibland på jobb när jag bara ska flytta bilen några meter nerför en gata. Kör ju företagspaket så på dom stora gatorna så kör man max 10m åt gången innan man stannar igen, och i all stress hoppar man det ibland.

Dock sitter reflexen kvar stenhårt när jag hoppar in i tex hondan.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

i DAN sitter de ALLTID på <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:whistling:-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:whistling:-->Bild<!--endemo-->
nu efter ny böttesats så:
kör jag saktare
håller bättre avstånd
använder bälte

detta för att jag inte har råd o få bötterna villket jag hade förut o
då sket i vilket (tror jag är som dom flästa svensons då trafiken lugnat ner sig sedan den 1/10)
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis

I Golfen börjar det pipa om man inte har det på.
I EK:n har jag det alltid ändå.

Är jag i Grekland brukar jag slarva med bältet ibland.Vet inte varför. <!--emo&:hmm:-->Bild<!--endemo-->
Honda Civic EK4 -00

N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
_Fredrik_

Spelar liksom ingen större roll om man har bälte på sig i en gammal civic, plåten är tunnare än nageln och säkerheten därmed skit kass.

Ibland är de på och ibland inte. typ 50/50.
Ifall de brinner eller om man kör i vattnet så är de kört om man har på sig bälte (i princip) , resonerar lite som en tidigare kille (brandmannen) och min bror.

Ibland räddar bälte liv, ibland inte.
Man vet ju aldri....
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Fredrik Larsen<!--sizec--></span><!--/sizec-->

Civic Type [b]R[/b] -04
Civic ESi -93
<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto-->Värmland<!--fontc--></span><!--/fontc-->
Användarvisningsbild
nenilsson
Bil: Civic VT
Namn: Emil Nilsson

Det är ju rent sagt korkat att försöka intala sig själv att bilbälte eller inte, inte spelar så stor roll!
Utan bilbältet slungas du ju iväg, ofta rätt in/genom rutan, vilket inte är så hälsosamt för nån del av kroppen.

Två polare till mig rullade i somras, ena hade bälte den andra inte.
Killen som hade bälte klara sig utan en skråma. Killen utan bälte kommer ha men för livet då han krossade en kota i ryggen, och några nerver tog stryk. Det var inte nån hemsk krash och hade han bara haft bälte så hade han antagligen inte heller fått några större skador.

Det är klart det kanske är mindre praktiskt med bälte ner du ligger tio meter under vattenytan, men det går väl kanske knäppa upp bältet...
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
micke_011

håller med, hur många av alla olyckor med bilar inblandade resulterar i endera bilbrand eller att någon hamnar i vattnet? marginellt om ens mätbart, så det resonemanget måste ju gå tok-bort..
//banned//
M.Håsteen

En polis sa till mig att var 8:e gång är det bättre att vara utan bälte, men eftersom varken han eller jag vet vilken gång det är så är det säkrare att ha det på.
Markus Håsteen

Accord Coupé 3.0 V6 -00
Skriv svar