började på minna justerbara upperarms idag.
först behöver man en ritning (smög i några ändringar under körning)
[attachment=17844:attachment]
sedan är det bara att köraigång
2:a biten
[attachment=17846:attachment]
juster skruvar med låsmuttrar
[attachment=17847:attachment]
bitarna ska fräsas lite med. håll igenom till bussningar,radie i fram kant och nyckelgrepp på skruvarna och muttrarna.
jag vet inte riktigt vad jag ska vällja för matrial till bussningarna än.
vi har inte så mycket gummi på jobbet så jag funderar på att ta en plast som hetter Pom. det som talar imot den är att den är så hård inget flex alls. men det kanske är bra. tips tas gärna i mot!!
tänkte också göra compensatorarmar i samma still.
dagens pyssel
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Senast redigerad av jensa den 29 april 2006, 15:26, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='font-family:Courier'><span style='font-family:Arial'>Jens Wahlman</span></span>
vw caddy
civic esi-hb-såld
civic 1,5 ghetto räzer / snart mpfi-till salu
saab 9-5 2,0t till salu
<span style='font-family:Arial'>I read that drugs, alcohol, sex, and partyin all night was bad for me, so I made the best decision of my life.......I quit reading </span>
vw caddy
civic esi-hb-såld
saab 9-5 2,0t till salu
<span style='font-family:Arial'>I read that drugs, alcohol, sex, and partyin all night was bad for me, so I made the best decision of my life.......I quit reading </span>
Kul att du gör sånt själv [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
"Livet är inte mer planerat än harens som skuttar över vägen."
Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
-
maniac

- Bil: crx
- Namn: Peter Åstrand
- Has thanked: 2 times
ta och gänga ena biten + halva mittenbiten med vänstergänga o dom andra med högergänga! då slipper du lossa ena biten när du justerar.
edit! sorry såg på ritning nu att du skulle göra så..
edit! sorry såg på ritning nu att du skulle göra så..
Senast redigerad av maniac den 24 april 2006, 08:10, redigerad totalt 1 gånger.
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
detta har hänt i dag.
upp i fräsen med bitarna
1:a tempot
borra -köra passningen i hållet 30h7 -fräsa radien R20
[attachment=18067:attachment]
sen vänder man biten och kör radien på andrasidan
körde fram bussningar och hylsor med
[attachment=18071:attachment]
[attachment=18072:attachment]
[attachment=18070:attachment]
ny börjar det likna något, ska bara fräsa nyckelgrepp och axeln som ska sitta i karosen sen ska det bara vara att sätta tillbaka grejerna
lilla jag
[attachment=18073:attachment]
upp i fräsen med bitarna
1:a tempot
borra -köra passningen i hållet 30h7 -fräsa radien R20
[attachment=18067:attachment]
sen vänder man biten och kör radien på andrasidan
körde fram bussningar och hylsor med
[attachment=18071:attachment]
[attachment=18072:attachment]
[attachment=18070:attachment]
ny börjar det likna något, ska bara fräsa nyckelgrepp och axeln som ska sitta i karosen sen ska det bara vara att sätta tillbaka grejerna
lilla jag
[attachment=18073:attachment]
Senast redigerad av jensa den 29 april 2006, 15:48, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='font-family:Courier'><span style='font-family:Arial'>Jens Wahlman</span></span>
vw caddy
civic esi-hb-såld
saab 9-5 2,0t till salu
vw caddy
civic esi-hb-såld
saab 9-5 2,0t till salu
Ser bra ut! Fast jag har inte riktigt fattat vad det är än [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
Jag försöker också göra så mycket jag kan själv. Nån nytta ska man ju ha av sitt yrkes val.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] E skoj som fasen att göra saker själv ycker jag och sedan blir det ju oftast billigare oxå [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
jag har hittils gjort egen aluväxelknopp, cetrumkåpor till fälgarna och ett rostfritt insugs rör fram till luftfiltret.. funderar på att göra ett par pedaler oxå..
Jag försöker också göra så mycket jag kan själv. Nån nytta ska man ju ha av sitt yrkes val.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] E skoj som fasen att göra saker själv ycker jag och sedan blir det ju oftast billigare oxå [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
jag har hittils gjort egen aluväxelknopp, cetrumkåpor till fälgarna och ett rostfritt insugs rör fram till luftfiltret.. funderar på att göra ett par pedaler oxå..
Accord Type-s -07
Prelude vti -98
KTM 990 SMR -10
KTM 450 EXC -15
Prelude vti -98
KTM 990 SMR -10
KTM 450 EXC -15
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
Vad för något material använde du som bussning?
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
jag tycker också det är roligast att göra grejer själv, blir mer känsla i det då.
det roligaste är att se om det funkar när det väll sitter där det ska.
matrialet i bussningarna är en plast som heter (pom).
jag vet inte om den lämpar sig som bussnings matrial men den som lever får se.
om det inte funkar beställer jag bussningar från Kontima.
skriver mer i morgon eller i dag är det väll,har varit på fi´rma fest med tantans jobb. vi van. det var 60-tals tema. mer om det senare
det roligaste är att se om det funkar när det väll sitter där det ska.
matrialet i bussningarna är en plast som heter (pom).
jag vet inte om den lämpar sig som bussnings matrial men den som lever får se.
om det inte funkar beställer jag bussningar från Kontima.
skriver mer i morgon eller i dag är det väll,har varit på fi´rma fest med tantans jobb. vi van. det var 60-tals tema. mer om det senare
vw caddy
civic esi-hb-såld
saab 9-5 2,0t till salu
vw caddy
civic esi-hb-såld
saab 9-5 2,0t till salu
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
Det finns riktigt material att köpa man kan göra bussningar av som är gjort för det! Kostar 500kr meter vet jag!
Jag kan höra med en kille jag vet köpt sådant material å fråga vart man kan köpa det och vad det heter om du vill!
Mvh, Per
Jag kan höra med en kille jag vet köpt sådant material å fråga vart man kan köpa det och vad det heter om du vill!
Mvh, Per
Senast redigerad av Aerodynamic den 30 april 2006, 09:35, redigerad totalt 1 gånger.
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Ser intressant ut, har själv funderat på något likande. En sak som jag såg var att du tagit bort fasen vid gängslutet som finns på ritningen. Det är inte bra ur hållfasthetssynpunkt, helst skulle det vara en rejäl radie där för att undvika spänningskoncentrationer.
<span style='color:blue'>[i]Mats Berg[/i]</span>
<!--QuoteBegin-Aerodynamic+30 Apr 2006, 08:26:44--><div class='quotetop'>QUOTE(Aerodynamic 4 30 Apr 2006, 08:26:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det finns riktigt material att köpa man kan göra bussningar av som är gjort för det! Kostar 500kr meter vet jag!
Mvh, Per
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=277802"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
det hade ju varit kanon och få tag i riktig matrial. så fråga du.
Mvh, Per
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=277802"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
det hade ju varit kanon och få tag i riktig matrial. så fråga du.
vw caddy
civic esi-hb-såld
saab 9-5 2,0t till salu
vw caddy
civic esi-hb-såld
saab 9-5 2,0t till salu