Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Filmer från banträffen med FMCS, 2006-08-12
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Banträff på Gelleråsen med FMCS.
Jag har filmat min körning under eftermiddagen:
-------------------------
- kl.13-14 ca 30 min
- kl.14-15 ca 30 min
- kl.15-16 ca 25 min
- kl.16-17 ca 15 min
Filmerna finns i två varianter:
1. På YouTube i låg kvalitet uppdelade på sekvenser om 10 min/st.
Titta igenom filmerna här, innan ni börjar ladda ner dem från min hem-ftp.
--------------------------------------------------------------------------------------------
- <a href='' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.13-14 Del-1</a>
- <a href='' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.13-14 Del-2</a>
- <a href='' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.14-15 Del-1</a>
- <a href='' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.14-15 Del-2</a>
- <a href='' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.15-16</a>
- <a href='' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.16-17</a>
--------------------------------------------------------------------------------------------
2. På min hemdator, via ftp i hög kvalitet och oklippt/ocensurerat. <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Linan upp är inte så ruskigt snabb, så ha tålamod <!--emo&:(-->
<!--endemo-->
- <a href='ftp://benci.dyndns.org/2006-gellerasen/ ... _13-14.avi' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.13-14</a> ca 135 Mb
- <a href='ftp://benci.dyndns.org/2006-gellerasen/ ... _14-15.avi' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.14-15</a> ca 140 Mb
- <a href='ftp://benci.dyndns.org/2006-gellerasen/ ... _15-16.avi' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.15-16</a> ca 107 Mb
- <a href='ftp://benci.dyndns.org/2006-gellerasen/ ... _16-17.avi' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.16-17</a> ca 57 Mb
Jag har filmat min körning under eftermiddagen:
- kl.13-14 ca 30 min
- kl.14-15 ca 30 min
- kl.15-16 ca 25 min
- kl.16-17 ca 15 min
Filmerna finns i två varianter:
1. På YouTube i låg kvalitet uppdelade på sekvenser om 10 min/st.
Titta igenom filmerna här, innan ni börjar ladda ner dem från min hem-ftp.
- <a href='' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.13-14 Del-1</a>
- <a href='' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.13-14 Del-2</a>
- <a href='' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.14-15 Del-1</a>
- <a href='' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.14-15 Del-2</a>
- <a href='' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.15-16</a>
- <a href='' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.16-17</a>
2. På min hemdator, via ftp i hög kvalitet och oklippt/ocensurerat. <!--emo&:)-->
- <a href='ftp://benci.dyndns.org/2006-gellerasen/ ... _13-14.avi' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.13-14</a> ca 135 Mb
- <a href='ftp://benci.dyndns.org/2006-gellerasen/ ... _14-15.avi' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.14-15</a> ca 140 Mb
- <a href='ftp://benci.dyndns.org/2006-gellerasen/ ... _15-16.avi' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.15-16</a> ca 107 Mb
- <a href='ftp://benci.dyndns.org/2006-gellerasen/ ... _16-17.avi' target='_blank'>CRX Gelleråsen 2006 kl.16-17</a> ca 57 Mb
Senast redigerad av benci den 17 augusti 2006, 11:36, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh Benci_Hovanyi
Krafts film från Gelleråsen.
Filmen finns i två varianter:
1. På YouTube i låg kvalitet.
Titta igenom filmen här, innan ni börjar ladda ner dem från min hem-ftp.
- <a href='' target='_blank'>5 varv runt Gelleråsen i en DC5:a</a>
2. På min hemdator, via ftp i hög kvalitet
<!--endemo-->
- <a href='ftp://benci.dyndns.org/kraft/Kraft-dc5-gellerasen.mpg' target='_blank'>5 varv runt Gelleråsen i en DC5:a</a> ca 70 Mb
Filmen finns i två varianter:
1. På YouTube i låg kvalitet.
Titta igenom filmen här, innan ni börjar ladda ner dem från min hem-ftp.
- <a href='' target='_blank'>5 varv runt Gelleråsen i en DC5:a</a>
2. På min hemdator, via ftp i hög kvalitet
- <a href='ftp://benci.dyndns.org/kraft/Kraft-dc5-gellerasen.mpg' target='_blank'>5 varv runt Gelleråsen i en DC5:a</a> ca 70 Mb
Senast redigerad av benci den 17 augusti 2006, 14:44, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh Benci_Hovanyi
-
alexanderj
Kul filmer blir ju redigt sugen själv !!! Vad är det gjort med denna CTR:en verkar ju gå redigt bra - CRX Gelleråsen 2006 kl.16-17 Den kommer om dig i slutet på star & mål rakan !!??
Alexander Johansson , Högsby
<!--QuoteBegin-J.Rohdin+17 Aug 2006, 12:47:10--><div class='quotetop'>QUOTE(J.Rohdin @ 17 Aug 2006, 12:47:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->De va väldigt vad Kraft tittar i backspeglarna. <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]318583[/snapback][/right]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Stackarn, han är inte van att bli omkörd av flera CTR-er, plus en Ådi! <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Men jag tor att det beror på att han har gått med i drifting-klubben. <!--emo&:prop:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]318583[/snapback][/right]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Stackarn, han är inte van att bli omkörd av flera CTR-er, plus en Ådi! <!--emo&:D-->
Men jag tor att det beror på att han har gått med i drifting-klubben. <!--emo&:prop:-->
Mvh Benci_Hovanyi
<!--QuoteBegin-alexanderj+17 Aug 2006, 12:37:58--><div class='quotetop'>QUOTE(alexanderj @ 17 Aug 2006, 12:37:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kul filmer blir ju redigt sugen själv !!! Vad är det gjort med denna CTR:en verkar ju gå redigt bra - CRX Gelleråsen 2006 kl.16-17 Den kommer om dig i slutet på star & mål rakan !!??
[right][snapback]318579[/snapback][/right]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
- typ jävligt duktig förare bakom ratten,
- och att han har diffad låda
- och han vågar bromsa sent. <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]318579[/snapback][/right]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
- typ jävligt duktig förare bakom ratten,
- och att han har diffad låda
- och han vågar bromsa sent. <!--emo&:)-->
Mvh Benci_Hovanyi
Kul filmer! <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Benci, ring mig nån dag nästa vecka så ska vi se om vi inte kan ta en kurs med Tony...
/J
070-6738895
Benci, ring mig nån dag nästa vecka så ska vi se om vi inte kan ta en kurs med Tony...
/J
070-6738895
mvh Jimmy Särås
<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Ayrton Senna da Silva was the new Jesus.
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
I will always remember the sprit that Ayrton Senna show us all for Racing,
for what He have done for me and for the Racing in the world!
Thank you Ayrton Senna!
[b]He is my Jesus![/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Ayrton Senna da Silva was the new Jesus.
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
I will always remember the sprit that Ayrton Senna show us all for Racing,
for what He have done for me and for the Racing in the world!
Thank you Ayrton Senna!
[b]He is my Jesus![/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-J.Rohdin+17 Aug 2006, 12:47:10--><div class='quotetop'>QUOTE(J.Rohdin @ 17 Aug 2006, 12:47:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->De va väldigt vad Kraft tittar i backspeglarna. <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]318583[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det är bara för din bil är så vacker i backspegel perspektiv.
[right][snapback]318583[/snapback][/right]
Det är bara för din bil är så vacker i backspegel perspektiv.
S2000
NSX
Accord
www.tojabygg.se
NSX
Accord
www.tojabygg.se
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Benci: Gillar att du rejsar i finskjortan <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Är det Aerodynamic du försöker hänga på i 15-16 passet?
Fin sång har du fått till i maskineriet med.
Kraft: Snyggt kört! Fick lite nya idéer om hur jag ska angripa depåkurvan nu <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Är det Aerodynamic du försöker hänga på i 15-16 passet?
Fin sång har du fått till i maskineriet med.
Kraft: Snyggt kört! Fick lite nya idéer om hur jag ska angripa depåkurvan nu <!--emo&:)-->
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
Japp, skoj att man t o m fugurerade lite i filmen (CTR med svart fälg). Spårvalen från Kraft t ex, sammanfaller väldigt väl med mina referenser, även om man inte alltid lyckas följa dessa till punkt o pricka på själva banan.. <!--emo&:ranting:-->
<!--endemo-->
Kraft: Era bilar gick grymt jämnt när ni låg o "duellerade" lite, skoj att se!!
Team Kalmar
<!--QuoteBegin-Mooseman+18 Aug 2006, 09:47:14--><div class='quotetop'>QUOTE(Mooseman @ 18 Aug 2006, 09:47:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Japp, skoj att man t o m fugurerade lite i filmen (CTR med svart fälg). Spårvalen från Kraft t ex, sammanfaller väldigt väl med mina referenser, även om man inte alltid lyckas följa dessa till punkt o pricka på själva banan.. <!--emo&:ranting:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]318894[/snapback][/right]
Ja det var larvigt kul att fightas med Görgen, galet jämt.
Kul att se att man behöver uppgradera CTR:en ganska hårt inna den hänger med DC5an <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]318894[/snapback][/right]
Ja det var larvigt kul att fightas med Görgen, galet jämt.
Kul att se att man behöver uppgradera CTR:en ganska hårt inna den hänger med DC5an <!--emo&:)-->
S2000
NSX
Accord
www.tojabygg.se
NSX
Accord
www.tojabygg.se