Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Bänkat min CTR
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Blev lite inspirerad av Malkolm så det blev en tur till AM Racing för mig med.
Bra pris och trevliga killar, sen skadar det ju inte att det ligger i närheten heller.
Här laddar ni ner filmen: <a href='http://user.faktiskt.se/fonzeka/bil/dyno.avi' target='_blank'>dyno.avi</a> <span style='font-size:8pt;line-height:100%'>6.3MB xvid</span>
Kvalitén är tyvärr inge vidare men det låter ju lite tufft i alla fall <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Bilderna på kurvorna ser man desto bättre
Bra pris och trevliga killar, sen skadar det ju inte att det ligger i närheten heller.
Här laddar ni ner filmen: <a href='http://user.faktiskt.se/fonzeka/bil/dyno.avi' target='_blank'>dyno.avi</a> <span style='font-size:8pt;line-height:100%'>6.3MB xvid</span>
Kvalitén är tyvärr inge vidare men det låter ju lite tufft i alla fall <!--emo&:D-->
Bilderna på kurvorna ser man desto bättre
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Lite optimistisk mätning? eller har du nått hemligt under huven, förutom k-pro o grenrör?
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
- fonzeka
Vad som gömmer sig under huven?
ITG-box
JR racegrenrör
Supersprint odämpat mellanrör samt org slutburk
Kpro mappad av Kraft
Som referens har de även bänkat en annan CTR (nån i klubben kanske?) med liknande mods (grenrör avgas filter) men mappad med unichip till ~225hk.
Samt malkolm666 gammla b18 till 200hk då.
ITG-box
JR racegrenrör
Supersprint odämpat mellanrör samt org slutburk
Kpro mappad av Kraft
Som referens har de även bänkat en annan CTR (nån i klubben kanske?) med liknande mods (grenrör avgas filter) men mappad med unichip till ~225hk.
Samt malkolm666 gammla b18 till 200hk då.
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
hehe...blir alltid diskussion när någon lägger upp dynosar <!--emo&:D-->
<!--endemo--> Det hade varit skoj att se en original ctr i samma dyno för att jämföra.
Kul att se iallafall <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Lägger man en massa pengar på trim så vill man ju ha koll på vad det ger. Helt klart värt en tripp till närmsta dynohall.
Kul att se iallafall <!--emo&:thumbup:-->
Lägger man en massa pengar på trim så vill man ju ha koll på vad det ger. Helt klart värt en tripp till närmsta dynohall.
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
nån får åka dit med en helt orginal ctr så får man en bra jämförelse.. före och efter är alltid de bästa!
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Det är bara dalahästar <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Nej men man får väl åka dit nästa år igen, måste ju plocka av allt skit inför besiktningen i alla fall så.
Själv tycker jag inte +36hk känns speciellt konstigt när jag själv känt hur pass mycket bättre den går mot original.
Nej men man får väl åka dit nästa år igen, måste ju plocka av allt skit inför besiktningen i alla fall så.
Själv tycker jag inte +36hk känns speciellt konstigt när jag själv känt hur pass mycket bättre den går mot original.
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Häligt Anders, kul att du oxå åkte till AMR!
kanske kan vi fixa en liten mini HPC-träff hos dem nästa år? <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
<!--QuoteBegin-Micke 16v+14 Oct 2006, 13:43:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Micke 16v @ 14 Oct 2006, 13:43:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->personligen är ja lite skeptisk till hur en så lite trimmad b18c4 kunde lämna ur sig 200+hk <!--emo&:whatever:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]338621[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<!--emo&
-->
<!--endemo--> <!--emo&
-->
<!--endemo--> <!--emo&:glaapa:-->
<!--endemo-->
kanske kan vi fixa en liten mini HPC-träff hos dem nästa år? <!--emo&:whistling:-->
<!--QuoteBegin-Micke 16v+14 Oct 2006, 13:43:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Micke 16v @ 14 Oct 2006, 13:43:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->personligen är ja lite skeptisk till hur en så lite trimmad b18c4 kunde lämna ur sig 200+hk <!--emo&:whatever:-->
[right][snapback]338621[/snapback][/right]
<!--emo&
- fonzeka
<!--QuoteBegin-xzbatt+15 Oct 2006, 01:04:06--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt @ 15 Oct 2006, 01:04:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Är inte 4an fel växel att bromsa på med en ctr? sen är även jag lite skeptisk till effekten från deras bänk, kolla med VM performance eller Rotortest, då säger iaf inte jag något.
[right][snapback]338774[/snapback][/right]
Allt är fel och resultatet är såklart photoshopat...
Såklart är jag med på en liten min HPC-träff nästa år malkolm! <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Allt är fel och resultatet är såklart photoshopat...
Såklart är jag med på en liten min HPC-träff nästa år malkolm! <!--emo&:)-->
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
<!--QuoteBegin-malkolm666+14 Oct 2006, 21:53:03--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 14 Oct 2006, 21:53:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Häligt Anders, kul att du oxå åkte till AMR!
<!--endemo-->
Jag är lätt med på en HPC träff hos AMR, vill också bänka min kärra <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Grattis till fina siffror Fonzeka.
Jag är lätt med på en HPC träff hos AMR, vill också bänka min kärra <!--emo&:)-->
Grattis till fina siffror Fonzeka.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
-
fekke
<!--QuoteBegin-xzbatt+15 Oct 2006, 00:04:06--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt @ 15 Oct 2006, 00:04:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Är inte 4an fel växel att bromsa på med en ctr? sen är även jag lite skeptisk till effekten från deras bänk, kolla med VM performance eller Rotortest, då säger iaf inte jag något.
man ska bromsa i näst sissta växlen har jag för mig o efter som ctr har 6 blir de femmans växel. så gjorde dom på min ialf
man ska bromsa i näst sissta växlen har jag för mig o efter som ctr har 6 blir de femmans växel. så gjorde dom på min ialf
- fonzeka
Jo men det ligger i garaget i väntan på "justering".
Ingen som anmärkt nåt på vridmomentet förresten, fick förklarat att det kunde skilja lite mot verkligheten då det tydligen var en uträknad siffra <!--emo&:blink2:-->
<!--endemo-->
Ingen som anmärkt nåt på vridmomentet förresten, fick förklarat att det kunde skilja lite mot verkligheten då det tydligen var en uträknad siffra <!--emo&:blink2:-->
-
green_civic
- Bil: Integra K24-R
- Namn: Stefan Abelson
- Been thanked: 1 time
inte för att vara skeptisk mot dina dynosiffror...men det ser faktiskt ut som du har bytt kammar i den....kurvan har ju inte ens börjat dala vid 8000rpm...men det kanske blir så när man öppnar andningsvägarna på CTR!
Stefan Abelsson
DCK24-R
DCK24-R
- fonzeka
Ja det är ju inte riktigt som att trimma b-seriemotorerna!
Men jag blev också lite förvånad att den inte tappade nåt så långt upp, den planade ut fint upp mot 8500rpm men den mätpunkten kom tyvärr inte med.
För den som är intresserad av fler kurvor så finns det en dynotråd med massor av resultat här:
<a href='http://forums.clubrsx.com/showthread.php?t=299528' target='_blank'>http://forums.clubrsx.com/showthread.php?t=299528</a>
Men jag blev också lite förvånad att den inte tappade nåt så långt upp, den planade ut fint upp mot 8500rpm men den mätpunkten kom tyvärr inte med.
För den som är intresserad av fler kurvor så finns det en dynotråd med massor av resultat här:
<a href='http://forums.clubrsx.com/showthread.php?t=299528' target='_blank'>http://forums.clubrsx.com/showthread.php?t=299528</a>
Ha ha ha, så fort någon visar upp lite effektsiffror så blir det debatt!
De är kanske inte 100-procentiga(de är de väll aldrig) men de visar på ett ungefär, i det här fallet en klar förbätring!!!
Det brukar börja med:
1. Va, säger du 300 hk? Det skulle jag vilja se papper på...
2. 300 bhp på papret, näe, det kan inte stämma! Får se vad den får för varvtider...
3. Ofan, du slog mig! Din %#X&@! fuskare, vad är det för hemligheter du har för dig?!
De är kanske inte 100-procentiga(de är de väll aldrig) men de visar på ett ungefär, i det här fallet en klar förbätring!!!
Det brukar börja med:
2. 300 bhp på papret, näe, det kan inte stämma! Får se vad den får för varvtider...
3. Ofan, du slog mig! Din %#X&@! fuskare, vad är det för hemligheter du har för dig?!
<span style='color:blue'>[b]Santeri[/b] Korhonen</span>
[b]BMW is the shit...[/b]
[b]BMW is the shit...[/b]
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
<!--QuoteBegin-Snatto+19 Oct 2006, 20:43:04--><div class='quotetop'>QUOTE(Snatto @ 19 Oct 2006, 20:43:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ha ha ha, så fort någon visar upp lite effektsiffror så blir det debatt!
Det brukar börja med:
[right][snapback]340579[/snapback][/right]
På vilket sätt visar bänksiffrorna en förbättring?? från vadå?
Vet man inte original siffrorna på just den bilen i samma bänk vet man inte ett smack!
Det brukar börja med:
På vilket sätt visar bänksiffrorna en förbättring?? från vadå?
Vet man inte original siffrorna på just den bilen i samma bänk vet man inte ett smack!
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
<!--QuoteBegin-Snatto+19 Oct 2006, 19:43:04--><div class='quotetop'>QUOTE(Snatto @ 19 Oct 2006, 19:43:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ha ha ha, så fort någon visar upp lite effektsiffror så blir det debatt!
Det brukar börja med:
Man lägger upp dyno resultat för att diskutera.
Olika bänkar visar olika resultat beroende på om effekten är mätt på hjulen eller navet. Samt hur bra bänken är kalibrerat. Ofast som i det här fallet är även effekten i motorn beräknat med hjälp av olika effektförust beräkningar.
Den effekten som är mest intressamt är effekten på hjulen eller navet, inte i motorn så länge inte motorn bänkats löst.
Fonzeka: Siffrorna är härliga, lite värre kammar och rbc insug ber spisen om <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
Det brukar börja med:
Olika bänkar visar olika resultat beroende på om effekten är mätt på hjulen eller navet. Samt hur bra bänken är kalibrerat. Ofast som i det här fallet är även effekten i motorn beräknat med hjälp av olika effektförust beräkningar.
Den effekten som är mest intressamt är effekten på hjulen eller navet, inte i motorn så länge inte motorn bänkats löst.
Fonzeka: Siffrorna är härliga, lite värre kammar och rbc insug ber spisen om <!--emo&:whistling:-->
Senast redigerad av YASH den 19 oktober 2006, 21:11, redigerad totalt 1 gånger.
Only M Matters
<!--QuoteBegin-YASH+19 Oct 2006, 21:08:43--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 19 Oct 2006, 21:08:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Snatto+19 Oct 2006, 19:43:04--><div class='quotetop'>QUOTE(Snatto @ 19 Oct 2006, 19:43:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ha ha ha, så fort någon visar upp lite effektsiffror så blir det debatt!
Det brukar börja med:
<!--endemo-->
[right][snapback]340586[/snapback][/right]
Kammar skulle nog sitta fint det <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Men vad är RBC insug? ger det mycket mer effekt?
Det brukar börja med:
[right][snapback]340586[/snapback][/right]
[b]Medlem #1535[/b]
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
<!--QuoteBegin-wriid+20 Oct 2006, 12:50:56--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid @ 20 Oct 2006, 12:50:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
<!--endemo-->
[right][snapback]340746[/snapback][/right]
RBC-insug är väl det som sitter i USDM Civic Si 05- om jag inte är helt ute och cyklar.
Jag är för dåligt insatt i det insuget men det har väl kortare runners och är lite bättre utformat än ctrens, kan väl ge en ca 10hk på toppeffekten om jag inte kommer ihåg fel. <!--emo&:snurrig:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]340746[/snapback][/right]
RBC-insug är väl det som sitter i USDM Civic Si 05- om jag inte är helt ute och cyklar.
Jag är för dåligt insatt i det insuget men det har väl kortare runners och är lite bättre utformat än ctrens, kan väl ge en ca 10hk på toppeffekten om jag inte kommer ihåg fel. <!--emo&:snurrig:-->
- insigma
- Bil: FK2R 2016
- Namn: FredrikLidmark
jag skall åxå va med på bänkning! var ligger denna bänk?
vi får fixa ett bra pris till nästa år ^^ vem tar hand om detta ? =)
vi får fixa ett bra pris till nästa år ^^ vem tar hand om detta ? =)
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
-
green_civic
- Bil: Integra K24-R
- Namn: Stefan Abelson
- Been thanked: 1 time
japp...en "bänkningsdag" för HPC skulle inte sitta helt fel!
Stefan Abelsson
DCK24-R
DCK24-R
- fonzeka
Kammar och insug är helt klart nästa steg i motorväg, men har lite annat jag prioriterar mer just nu.
Insuget till Civic Si 06 heter RRB, RBC sitter på Accord.
Tror inte det skiljer så mycket mellan dem dock.
Ni som är intresserade att bänka kan ju kika på deras hemsida <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
<a href='http://www.amracing.se' target='_blank'>http://www.amracing.se</a>
Insuget till Civic Si 06 heter RRB, RBC sitter på Accord.
Tror inte det skiljer så mycket mellan dem dock.
Ni som är intresserade att bänka kan ju kika på deras hemsida <!--emo&:)-->
<a href='http://www.amracing.se' target='_blank'>http://www.amracing.se</a>