Kadetten @ Action Meet Mantorp film
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
<a href="http://www.garaget.org/video/0z61tdadglp9" target="_blank">http://www.garaget.org/video/0z61tdadglp9</a>
han bara köra 2 repor, greppet var sjukt bra, men vi han inte prova några olika däckdryck och startvarv, fick köra på känn.
massa saabar som rasade lådor och almännt många bilar gjorde att det blev drygt.
var snuskigt kåt på 11sek, hde jag fått köra mer så är jag övertygad om att det hade gått, 0.5bar tryck i däcken var aldeles för lite, stackars sugmotorn dog ju i uppförsbacken, märkte sen att vi behövde 3man för att putta bilen som man annars kan gå med i koppel ensam.
som sagt 12.34sek slutade på och det räckte till 1a plats igen.
grattis till micke16v som blev 3a på 13.6sek?
han bara köra 2 repor, greppet var sjukt bra, men vi han inte prova några olika däckdryck och startvarv, fick köra på känn.
massa saabar som rasade lådor och almännt många bilar gjorde att det blev drygt.
var snuskigt kåt på 11sek, hde jag fått köra mer så är jag övertygad om att det hade gått, 0.5bar tryck i däcken var aldeles för lite, stackars sugmotorn dog ju i uppförsbacken, märkte sen att vi behövde 3man för att putta bilen som man annars kan gå med i koppel ensam.
som sagt 12.34sek slutade på och det räckte till 1a plats igen.
grattis till micke16v som blev 3a på 13.6sek?
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
fick en 1.85sek som bästa 60fot, fortfarande inte tillräckligt, den ska ner på 1.70-1.75 innan jag är nöjd med DOT däck.
repan i övrigt var inte heller perfekt, för lågt lufttryck, aningen segväxling för min smak och lite för tidigt växlande på nån växel
repan i övrigt var inte heller perfekt, för lågt lufttryck, aningen segväxling för min smak och lite för tidigt växlande på nån växel
Johan Grönberg
-
krister"albin"
- Bil: civic vt -91
- Namn: krister johannesson
jag såg den på säve och mina pojkar hadde öronskydd som tur va.
jag gillar den ,grattis mannen :thumbup: .
jag gillar den ,grattis mannen :thumbup: .
krister johannesson
civic vt -91 renovering på g
Toyota Prius -09
i don`t believe in heaven,and i don´t believe in hell
as a place with flames were people are having eternal pain.
i believe in a place i call "beyond"
civic vt -91 renovering på g
Toyota Prius -09
i don`t believe in heaven,and i don´t believe in hell
as a place with flames were people are having eternal pain.
i believe in a place i call "beyond"
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
riktigt kul att bilen äntligen får se dagsljus! grattis mannen!
opel verkar regera fwd 2007... vart är alla snabba hondor de tisslat och tasslats om i snart 2år? har alla i hpc blivit inbitna banfreaks?
opel verkar regera fwd 2007... vart är alla snabba hondor de tisslat och tasslats om i snart 2år? har alla i hpc blivit inbitna banfreaks?
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
en förbättrad tid är ju alltid bra, men med så bra grepp som där var på mantorp så hade jag fixat 11an om vi hade fått köra mer, det är jag övertygad om.
hade på tok för lågt däcktryck och sen tanka dumma jag rejssoppan som stod o skräpade i verkstan (bilen är ju mappad för 99v-power) hade ingen aning att man tappar power på det ju :ranting:
men man lär sig alltid nått nytt =)
junior: 149km/h på 201m och 181.45 km/h på 402m har jag kört som fortast, bilen väger ca: 1000kg på startlinjen. Bilen är bromsad till 260hk och 248nm i motorn, kommer inte ihåg hjulhästarna med där är väldigt låg transmissionsförlust på rakskurna drev. :thumbup:
bilen var iofs inte så bra som den är nu, men piteå banan e schysst, synd att jag inte fick prova där.
en förbättrad tid är ju alltid bra, men med så bra grepp som där var på mantorp så hade jag fixat 11an om vi hade fått köra mer, det är jag övertygad om.
hade på tok för lågt däcktryck och sen tanka dumma jag rejssoppan som stod o skräpade i verkstan (bilen är ju mappad för 99v-power) hade ingen aning att man tappar power på det ju :ranting:
junior: 149km/h på 201m och 181.45 km/h på 402m har jag kört som fortast, bilen väger ca: 1000kg på startlinjen. Bilen är bromsad till 260hk och 248nm i motorn, kommer inte ihåg hjulhästarna med där är väldigt låg transmissionsförlust på rakskurna drev. :thumbup:
Senast redigerad av JG den 6 augusti 2007, 23:39, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Grönberg
vad menar du? om det blir mer körning i år?
ja, street extreme festival i malmö i helgen (dock bara 201m) uråsa med tpc nu snart och sen EDPS STHLM 1a sept är inplanerat hittills.
är ev. inkvalad till sveriges snabbaste gatbil oxo (16snabbaste bilarna alla kategorier i sverige 2007)
får se vad snitttiderna blir nu när dopm räknar med mantorp tiderna.
bil eller motor ev. till salu snart. :whistling:
ja, street extreme festival i malmö i helgen (dock bara 201m) uråsa med tpc nu snart och sen EDPS STHLM 1a sept är inplanerat hittills.
är ev. inkvalad till sveriges snabbaste gatbil oxo (16snabbaste bilarna alla kategorier i sverige 2007)
får se vad snitttiderna blir nu när dopm räknar med mantorp tiderna.
bil eller motor ev. till salu snart. :whistling:
Senast redigerad av JG den 7 augusti 2007, 00:40, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Grönberg
njä, nästa bygge blir i så fall riktigt galet, och jag vill gärna göra något eget som ingen annan har.
en 4cyl honda maskin kan man dock få riktigt bra fart på med en massa jobb.
dom tycker om en massa varv redan från början.
vet inte riktigt vad det kommer bli, om oplen ska säljas så görs den enbart det för rätt pengar, annars bygger jag vidare på den.
motorn i en super 7 hade varit skoj, överladda skiten och köra i samma bil med brutalt mkt effekt
eller byta vev, kammar, spjäll, ventiler och hämta 300+ på lite mer varv på samma maskin, sätta det i en mindre bil kanske
jag vet inte, man blir snurrig av att tänka =)
en 4cyl honda maskin kan man dock få riktigt bra fart på med en massa jobb.
dom tycker om en massa varv redan från början.
vet inte riktigt vad det kommer bli, om oplen ska säljas så görs den enbart det för rätt pengar, annars bygger jag vidare på den.
motorn i en super 7 hade varit skoj, överladda skiten och köra i samma bil med brutalt mkt effekt
eller byta vev, kammar, spjäll, ventiler och hämta 300+ på lite mer varv på samma maskin, sätta det i en mindre bil kanske
jag vet inte, man blir snurrig av att tänka =)
Johan Grönberg
JG, bygg ny maskin på en K24. +300 drivhjulshästar är möjligt in i en CRX eller Civic EG, på med lite chassi grejer och du kör låga elvor kanske tia med slicks. =)
Killen i Danmark har ju 310whp eller vad det var....
Killen i Danmark har ju 310whp eller vad det var....
Senast redigerad av YASH den 7 augusti 2007, 11:11, redigerad totalt 1 gånger.
Only M Matters
jo, danska civic eg:n har gått 1,795sek 60fot 159,10km/h 7,395sek (201m) 200,74km/h 11,354sek (402m)
det är galet fort.
xavery med 404bhp och 396nm i astran kör högre slutfarter, men han verkar inte ha förstått det däcr med däck och 60fötter, han envisas med att åka på grus-racing däck :snurrig:
jag har en k20 maskin steåndes nu när jag tänker efter...hehe
nä, som sagt jag vet inte, kanske ska börja bygga segelflygplan istället? :biglaugh2:
det är galet fort.
xavery med 404bhp och 396nm i astran kör högre slutfarter, men han verkar inte ha förstått det däcr med däck och 60fötter, han envisas med att åka på grus-racing däck :snurrig:
jag har en k20 maskin steåndes nu när jag tänker efter...hehe
nä, som sagt jag vet inte, kanske ska börja bygga segelflygplan istället? :biglaugh2:
Johan Grönberg
JG skrev:jag har vunnit alla edps och action meet med kadetten, utom i piteå där svänghjulsbultarna lossnade :crybaby:
bilen var iofs inte så bra som den är nu, men piteå banan e schysst, synd att jag inte fick prova där.
Grymma tider JG!
Næstan identiska som min civic turbo. Jag hade 149 km/h vid 201m och 7.9s samt 12.31 på 181 km/h kørde 12.33 på 183 km/H men tyværr fick jag aldrig ner 60 føtterna så lågt som du. Kørde bara 2.0
Fett med sug att gå så hårt! Grattis!
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]
1987 Rallycorsa[/b]
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>
[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
1987 Rallycorsa[/b]
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>
[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]