söker bilder på civic hb mellan 92-94 som e sänkt
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Min är typ sänkt 80/60 tar inte i skärmen nämnvärt. 

<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Quota inte Smacke får spunk!
Vill du veta exakt hur din ska bli så får du ju lägga upp vad du har för tum på fälgar och höjd på däcken för allt sånt spelar också in.
Vill du veta exakt hur din ska bli så får du ju lägga upp vad du har för tum på fälgar och höjd på däcken för allt sånt spelar också in.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Den absolut bästa lösningnen är ju Konidämpare med Groundcontols, tillsammans med några schyssta korta fjädrar... tror inte någon kör på dom i sverige vad jag vet.
Självklart får du hålla koll på bredden på fälgen, bredd på däcket, ET mm. Har du för låg ET får du justera med Camberkitt (blir i vissa fall även snyggare)
Det är en hel vetenskap, så ge dig inte in i något innan du vet hur du ska reda ut det.
Självklart får du hålla koll på bredden på fälgen, bredd på däcket, ET mm. Har du för låg ET får du justera med Camberkitt (blir i vissa fall även snyggare)
Det är en hel vetenskap, så ge dig inte in i något innan du vet hur du ska reda ut det.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
för högt ET resluterar i problem med innerskärmarna både bak o fram. men visst går o få ut fälgen med camber stag. (tok kass väghållning bara)
jaaaa jag vet jag är dryg
jaaaa jag vet jag är dryg
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
Eisenhut skrev:Den absolut bästa lösningnen är ju Konidämpare med Groundcontols, tillsammans med några schyssta korta fjädrar... tror inte någon kör på dom i sverige vad jag vet.
Micke Fång har kört den setupen på sin gamla eg, sök så kanske du hittar några bilder.. Vet inte om det finns
Linus Bylund
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
40 /40 blir lagom.
40mm är räknat från en ny frisk fjäder/dämpare
skulle tro att dina som sitter på bilen sutit där ett tag o oxå sjunkit lite.
detta gör att de ser ojämt ut.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
okej fast kan inte sänka 40mm ibak för då tar den i skärmkanten ibak om den sänker 40mm tog en tumstock å mätte ..LinusE skrev:40 /40 blir lagom.
-
Eisenhut

Jag kan sätta min ena arm på att fälgen kommer slinka in under skärmkanten... Du får mer camber av att sänka bilen, så däcket kommer inte vara vinklat så när du väl sänker den... jag lovar.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
okej men hur slits däcken då slits de ner snabbare??Eisenhut skrev:Jag kan sätta min ena arm på att fälgen kommer slinka in under skärmkanten... Du får mer camber av att sänka bilen, så däcket kommer inte vara vinklat så när du väl sänker den... jag lovar.
hmm 400mm ifram kanske e lite väl lite hmm
-
Eisenhut

Nej, det är ingen fara...
40mm är inte mycket alls (antar att du inte menar 400mm). Jag har väl närmre 100mm sänkning runtom, först då börjar det bli lagom...
40mm är inte mycket alls (antar att du inte menar 400mm). Jag har väl närmre 100mm sänkning runtom, först då börjar det bli lagom...
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
Eisenhut

Jag har kvar mina innerskärmar...
Hur kan du "veta" nått sånt om du aldrig testat? Som sagt... Det är ganska mycket vetenskap angående dimensioner på allt om du ska få ihop allt snyggt.
Hur kan du "veta" nått sånt om du aldrig testat? Som sagt... Det är ganska mycket vetenskap angående dimensioner på allt om du ska få ihop allt snyggt.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
okej ska iväg imorn då å se va de kan få tag på då
hittade de här men de kanske inte e så bra <a href="http://www.garaget.org/annonser/?view=106980" target="_blank">http://www.garaget.org/annonser/?view=106980</a>
man skulle ta fjäderbenstallrikarna från de gamla å sen sätta på dem på de där hmm hur blir de då å hur menar de me det?? förstår inte de helt å hållet hade för mig fjäderbenstallrikarna e fast svetsade men visst e ju van volvo:P
hittade de här men de kanske inte e så bra <a href="http://www.garaget.org/annonser/?view=106980" target="_blank">http://www.garaget.org/annonser/?view=106980</a>
man skulle ta fjäderbenstallrikarna från de gamla å sen sätta på dem på de där hmm hur blir de då å hur menar de me det?? förstår inte de helt å hållet hade för mig fjäderbenstallrikarna e fast svetsade men visst e ju van volvo:P
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 2 times
d lät lite fööör billigt.men man vet aldrig!kan va ett kap men låter d för bra för å va sant så brukar d va d!fast fjäderkitt e nog ok fast ungefär samma pris som på andra ställe!
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
sk8micke skrev:d lät lite fööör billigt.men man vet aldrig!kan va ett kap men låter d för bra för å va sant så brukar d va d!fast fjäderkitt e nog ok fast ungefär samma pris som på andra ställe!
okej enligt honom var de sånna som kör på bane me de där å de var helt nytt tydligen tycker de lät väldigt billigt..men ska mest ha de för att få ner bilen på jorden så de kanske duger te vanlig väg??
Snälla människa skriv på svenska du är inte i karlskoga..... 
Det finns en anledning till att priserna skiljer, förmodligen så kommer de att läcka ganska snabbt när det är det priset. Priset hänger alltid samman med kvalitén om det inte är begagnat för då kan du göra riktiga fynd.
Skunk2 har dämpare som är gjorda för lägre fjädrar och för ett sådant kitt får du betala ca: 3000:- och de är bra. Satsa på något sånt istället.
Det finns en anledning till att priserna skiljer, förmodligen så kommer de att läcka ganska snabbt när det är det priset. Priset hänger alltid samman med kvalitén om det inte är begagnat för då kan du göra riktiga fynd.
Skunk2 har dämpare som är gjorda för lägre fjädrar och för ett sådant kitt får du betala ca: 3000:- och de är bra. Satsa på något sånt istället.
Senast redigerad av adio den 31 mars 2008, 21:39, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
adio skrev:Snälla människa skriv på svenska du är inte i karlskoga.....![]()
hehe får la försöka me de
vart kan man köpa sånna isf??
var ute å mätte men förstår inte riktigt hur de ska gå me 40mm ibak blir de att fälgarna går inått när man säker den då lr å hur slits däcken då??
tar det i fall nån sitter där bak? ifall de gör de så kommer det garanterat göra de med sänknign med då min gjorde det..min förra civic då
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
tror de tog i när ja hade två ibak å två ifram sen låg i 130 på en guppig vägElvis_EG2 skrev:tar det i fall nån sitter där bak? ifall de gör de så kommer det garanterat göra de med sänknign med då min gjorde det..min förra civic då
hmm ja hade visserligen 17" 215, 40 på min
men vetefna kör hårt 
Elvis