Bara några timmar kvar...
bara bra om folk lockas av att köpa Familjen Olssons Rullande Dass st men urgammal törstig volvo motor och styling från östtyskland eller annat mög som finns ute nu dom enda bilarna jag ser som man skall köpa om man vill ha rått RR koncept ja ta fram lädret och köp en evo IX eller en X när den kommer jag tycker att civic Type R nu mera ser ut at vara en snabb hatch och ingen wannabe racing bil då bygger man en bil som scottes och kör bara bana. Vi snackar fortfarande gatbil hoppas jag och då äar den nya CTR:en Super snygg fräsch modern inrednig bra prestanda säkert grym väghållning gott om smart plats etc.
det ända jag saknar på min CTR-04 är just dessa atiraljer som kommer en schysst navi tystare i motorvägsfart men annars samma prestanda och mkt snyggare modernare bil med bättre vrid.
Bromsarna skall vara uppdaterade samt har jag hört det ryktas om diff samt bättre stabilisering av motor och ännu bättre anti hoppa över hela vägen ala volvo vid full gas på drag samt sidledes ryck i ratten.
Min subjektiva åsikt
jag köper en gt definitivt och småäller på cai grenrör blås och evt mappar med tex unichip eller annat.
går nog att ta ut 30-40 hk till med hyffsat små medel.
det ända jag saknar på min CTR-04 är just dessa atiraljer som kommer en schysst navi tystare i motorvägsfart men annars samma prestanda och mkt snyggare modernare bil med bättre vrid.
Bromsarna skall vara uppdaterade samt har jag hört det ryktas om diff samt bättre stabilisering av motor och ännu bättre anti hoppa över hela vägen ala volvo vid full gas på drag samt sidledes ryck i ratten.
Min subjektiva åsikt
jag köper en gt definitivt och småäller på cai grenrör blås och evt mappar med tex unichip eller annat.
Bobby Sibic Andersson
<!--QuoteBegin-Getrag+26 Sep 2006, 17:30:11--><div class='quotetop'>QUOTE(Getrag @ 26 Sep 2006, 17:30:11)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->bara bra om folk lockas av att köpa Familjen Olssons Rullande Dass st men urgammal törstig volvo motor och styling från östtyskland eller annat mög som finns ute nu dom enda bilarna jag ser som man skall köpa om man vill ha rått RR koncept ja ta fram lädret och köp en evo IX eller en X när den kommer jag tycker att civic Type R nu mera ser ut at vara en snabb hatch och ingen wannabe racing bil då bygger man en bil som scottes och kör bara bana. Vi snackar fortfarande gatbil hoppas jag och då äar den nya CTR:en Super snygg fräsch modern inrednig bra prestanda säkert grym väghållning gott om smart plats etc.
Min subjektiva åsikt
[right][snapback]332242[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<!--emo&:shock1:-->
<!--endemo--> <!--emo&:blink2:-->
<!--endemo--> <!--emo&;)-->
<!--endemo--> <!--emo&:wohow:-->
<!--endemo-->
Min subjektiva åsikt
<!--emo&:shock1:-->
Senast redigerad av Smedley den 26 september 2006, 18:06, redigerad totalt 1 gånger.
]
<!--QuoteBegin-Getrag+26 Sep 2006, 17:30:11--><div class='quotetop'>QUOTE(Getrag @ 26 Sep 2006, 17:30:11)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->bara bra om folk lockas av att köpa Familjen Olssons Rullande Dass st men urgammal törstig volvo motor och styling från östtyskland eller annat mög som finns ute nu dom enda bilarna jag ser som man skall köpa om man vill ha rått RR koncept ja ta fram lädret och köp en evo IX eller en X när den kommer jag tycker att civic Type R nu mera ser ut at vara en snabb hatch och ingen wannabe racing bil då bygger man en bil som scottes och kör bara bana. Vi snackar fortfarande gatbil hoppas jag och då äar den nya CTR:en Super snygg fräsch modern inrednig bra prestanda säkert grym väghållning gott om smart plats etc.
Min subjektiva åsikt
Ska bli kul att se hur den CAI lösningen ser ut när man sett hur extrem trångt det är under huven <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Märks samtidigt att vi har 2 helt olika bilder av vad en CTR ska vara, det låter på dig som om en Civic Sport passar bättre då du vill ha något med Navi och som är tystare på motorvägen <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Jag hade hellre sett något som lät som ett helvete på motorvägen om det behövdes men som körde 8or runt den gamla CTRen.
Min subjektiva åsikt
Ska bli kul att se hur den CAI lösningen ser ut när man sett hur extrem trångt det är under huven <!--emo&:)-->
Märks samtidigt att vi har 2 helt olika bilder av vad en CTR ska vara, det låter på dig som om en Civic Sport passar bättre då du vill ha något med Navi och som är tystare på motorvägen <!--emo&:)-->
Jag hade hellre sett något som lät som ett helvete på motorvägen om det behövdes men som körde 8or runt den gamla CTRen.
James Oliver Könsberg - Malmö
<!--QuoteBegin-Andreas79+26 Sep 2006, 11:52:36--><div class='quotetop'>QUOTE(Andreas79 @ 26 Sep 2006, 11:52:36)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><span style='color:red'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>2006 Paris Auto Show: Unveil Schedule (local Paris time)</span></span>
Thursday, 9/28/06
Visning av nya Civic Type-R nu på torsdag 28/9 06! <!--emo&:wub:-->
<!--endemo-->
Motorshowen är mellan 30 September till 15 Oktober
Honda Civic <span style='color:red'>Type-R</span>
Unveiling: 1:30-1:45 pm

[right][snapback]332124[/snapback][/right]
Vet någon om något har hänt? <!--emo&:hmm:-->
<!--endemo-->
Thursday, 9/28/06
Visning av nya Civic Type-R nu på torsdag 28/9 06! <!--emo&:wub:-->
Motorshowen är mellan 30 September till 15 Oktober
Honda Civic <span style='color:red'>Type-R</span>
Unveiling: 1:30-1:45 pm

[right][snapback]332124[/snapback][/right]
Vet någon om något har hänt? <!--emo&:hmm:-->
]
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
<!--QuoteBegin-Smedley+28 Sep 2006, 15:04:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Smedley @ 28 Sep 2006, 15:04:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vet någon om något har hänt? <!--emo&:hmm:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]332934[/snapback][/right]
Kolla den här tråden:
<a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=31773' target='_blank'>http://www.hondaklubben.com/forum/index ... c=31773</a>
[right][snapback]332934[/snapback][/right]
Kolla den här tråden:
<a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=31773' target='_blank'>http://www.hondaklubben.com/forum/index ... c=31773</a>
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
CTR Oliver: jag håller med dig lite också men jag menar att den lilla viktökningen dom gjort e inte hela världen men dom skulle samtidigt matchat den med en tex 2,4 liters 250 hk motor ???
jag vill ju ha en bus kul bruks bil i hatch utförande och jag vägrar att köra tyskt (förutom Porsche då)
Jag gillar designen jag gillar att den blicit mer sofistikerad men där skulle definitivt varit mer mos och diff och aningen grövre bromsar.
tak i kolfiber evt fler delar i detta exotiska material och då också en dyrare prislapp,inget mig emot bara man behåller driftsäkerhet etc.
jag vill ju ha en bus kul bruks bil i hatch utförande och jag vägrar att köra tyskt (förutom Porsche då)
Jag gillar designen jag gillar att den blicit mer sofistikerad men där skulle definitivt varit mer mos och diff och aningen grövre bromsar.
tak i kolfiber evt fler delar i detta exotiska material och då också en dyrare prislapp,inget mig emot bara man behåller driftsäkerhet etc.
Bobby Sibic Andersson
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Har inte orkar läsa hela tråden men va fan.....
Torsions stavar i bakvagnen, vi är tillbaka till crx gen 1 <!--emo&:omfg:-->
<!--endemo-->
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
- .:Gurra:.
- Bil: Vti HB -92
- Namn: Gustav Karlsson
Som nagon sa sa paminner mycke om gammla versioner av type-r, falgarna, roda golvmattan, stolarna osv. Hoppas dom inte har gatt tillbaka med prestandan bara. Ska bli kul att se vad den presterar.
Grymt snygg iaf. <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
<!--QuoteBegin-.:Gurra:.+8 Oct 2006, 17:20:56--><div class='quotetop'>QUOTE(.:Gurra:. @ 8 Oct 2006, 17:20:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Som nagon sa sa paminner mycke om gammla versioner av type-r, falgarna, roda golvmattan, stolarna osv. Hoppas dom inte har gatt tillbaka med prestandan bara. Ska bli kul att se vad den presterar.
<!--endemo-->
[right][snapback]336421[/snapback][/right]
Nej de har gjort stora framsteg, allmänt mer kraft i ett bredare register än tidigare och 1 hk mer
[right][snapback]336421[/snapback][/right]
Nej de har gjort stora framsteg, allmänt mer kraft i ett bredare register än tidigare och 1 hk mer
James Oliver Könsberg - Malmö
<!--QuoteBegin-Richard+6 Oct 2006, 15:17:38--><div class='quotetop'>QUOTE(Richard @ 6 Oct 2006, 15:17:38)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Har inte orkar läsa hela tråden men va fan.....
<!--endemo-->
[right][snapback]335964[/snapback][/right]
Torsionsbakaxel som både är toe och camberkompenserande, nej vi är definitivt inte tillbaka till Gen 1.
[right][snapback]335964[/snapback][/right]
Torsionsbakaxel som både är toe och camberkompenserande, nej vi är definitivt inte tillbaka till Gen 1.
<a href="http://www.welavracing.com" target="_blank">[Wëlav] R a c i n g</a>
<!--QuoteBegin-CTROliver+13 Oct 2006, 20:32:10--><div class='quotetop'>QUOTE(CTROliver @ 13 Oct 2006, 20:32:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nej de har gjort stora framsteg, allmänt mer kraft i ett bredare register än tidigare och 1 hk mer
[right][snapback]338452[/snapback][/right]
Wow vilket framsteg. Du glömde väl en smilie om det var ironiskt skrivet. <!--emo&:biglaugh2:-->
<!--endemo-->
Det de gjort åt "bredare register" var väl att montera dit Hondata ECU eller liknande.
[right][snapback]338452[/snapback][/right]
Wow vilket framsteg. Du glömde väl en smilie om det var ironiskt skrivet. <!--emo&:biglaugh2:-->
Det de gjort åt "bredare register" var väl att montera dit Hondata ECU eller liknande.
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
VEMS? SKRIV MER FÖR FAN!!! <!--emo&:whip:-->
<!--endemo-->
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
OK nu la jag märke till släpets utländska skyltar <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Nice ass!
Den är fan så het som Type-R alltså <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Den är fan så het som Type-R alltså <!--emo&:)-->
Simon Aunér
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Been thanked: 1 time
[OT] Undrar om denna kommer ut på marknaden någon gång .. aldrig
sett denna bilden tidigare.. den är säkerligen ps:ad men ändå.. ändå
inte sett denna bilden förut.
[/OT]
[/OT]
Senast redigerad av Andreas79 den 27 oktober 2006, 12:27, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
<!--QuoteBegin-Andreas79+27 Oct 2006, 12:20:04--><div class='quotetop'>QUOTE(Andreas79 @ 27 Oct 2006, 12:20:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->[OT] Undrar om denna kommer ut på marknaden någon gång .. aldrig
Hrm, ser väldigt hemmapulad ut den där bilden om jag får säga mitt...
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket
http://www.boltis.se
Vector + Pilotpaket
http://www.boltis.se
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Been thanked: 1 time
<!--QuoteBegin-boltis+27 Oct 2006, 11:30:22--><div class='quotetop'>QUOTE(boltis @ 27 Oct 2006, 11:30:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Andreas79+27 Oct 2006, 12:20:04--><div class='quotetop'>QUOTE(Andreas79 @ 27 Oct 2006, 12:20:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->[OT] Undrar om denna kommer ut på marknaden någon gång .. aldrig
[right][snapback]343022[/snapback][/right]
ja.... som jag skrev men postade den för att jag tror att det e många
sett bilden innan.
[right][snapback]343022[/snapback][/right]
ja.... som jag skrev men postade den för att jag tror att det e många
sett bilden innan.
www.FotografAndreas.se