Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Smutsigt med AEM CAI...
<!--QuoteBegin-mAbZ+7 Apr 2006, 10:05:07--><div class='quotetop'>QUOTE(mAbZ 4 7 Apr 2006, 10:05:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Bergan+6 Apr 2006, 13:53:26--><div class='quotetop'>QUOTE(Bergan 4 6 Apr 2006, 13:53:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Till min förvåning var det helt rent därinne, inte alls dammigt eller skitig eller spår av vatten och annat man kunnat oroa sig för. Filtret var hur rent som helst (detta är av den oljefria typen, sk dryflow filter) <div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=266582"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Bra att höra då jag är intresserat av ett torrfilter själv [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Frågan är dock om man samtidigt ska tro på reklamen att det inte släpper igenom så mycket skit...
En helt vanlig filterinsats brukar ju vara ganska smutsig. Men å andra sidan kanske inte redan efter 2 månader. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
En fråga: kände du av nån skillnad i gasrespons gentemot AEM V2?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=266950"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Svårt att säga om jag kände skillnad. Jag bytte ju mitt i vintern då det var rejält kallt vilket borde vara bra för V2. Dessutom hade jag inget bra fäste för att trycka på osv.
Man vänjer ju sig så snabbt så det kan ha varit skillnad, men alla små ändringar man gör är nog för små att man ska kunna känna den där enorma skillnaden alla pratar om.
Jag "tror" däremot att bilen tryckte på mer ordentligt vid fullgas, men det kan ju vara "placeboeffekten" oxå.
Skulle jag däremot plocka bort mitt avgas och filter skulle jag säkert känna större skillnad.
Bra att höra då jag är intresserat av ett torrfilter själv [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Frågan är dock om man samtidigt ska tro på reklamen att det inte släpper igenom så mycket skit...
En helt vanlig filterinsats brukar ju vara ganska smutsig. Men å andra sidan kanske inte redan efter 2 månader. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
En fråga: kände du av nån skillnad i gasrespons gentemot AEM V2?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=266950"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Svårt att säga om jag kände skillnad. Jag bytte ju mitt i vintern då det var rejält kallt vilket borde vara bra för V2. Dessutom hade jag inget bra fäste för att trycka på osv.
Man vänjer ju sig så snabbt så det kan ha varit skillnad, men alla små ändringar man gör är nog för små att man ska kunna känna den där enorma skillnaden alla pratar om.
Jag "tror" däremot att bilen tryckte på mer ordentligt vid fullgas, men det kan ju vara "placeboeffekten" oxå.
Skulle jag däremot plocka bort mitt avgas och filter skulle jag säkert känna större skillnad.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-wriid+7 Apr 2006, 09:47:49--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 7 Apr 2006, 09:47:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->blåser det inte för mycket på filtret om man tar bort plasten för dimljuset då?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=266944"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nej då det inte blåser Direkt på filtert
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=266944"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nej då det inte blåser Direkt på filtert
James Oliver Könsberg - Malmö