Hur är det med Hondas kvalitet egentligen?

ENBART för motorrelaterade topics
ToLo
Kontakt:

Mabz: Precis den infon jag fått också. Har inte heller hört att dessa ska monteras i samband med AC.

Däremot borde man bli informerad om att dessa ej finns monterade från början. Själv var jag medveten om det innan jag skaffade CTRen, men det var endast tack vare det engelska CTR-forumet...
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

<!--QuoteBegin-mAbZ+19 Jun 2006, 17:46:30--><div class='quotetop'>QUOTE(mAbZ 4 19 Jun 2006, 17:46:30)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jo, Christer har nämligen bekräftat att dessa monteras INTE.
Varken i fabrik eller av AC montör <!--emo&:annoyed:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/annoyed.gif[/img]<!--endemo--> Skandal om man inte blir informerad i förväg.
[right][snapback]299357[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Och du har ring/mailat Honda Nordic och påpekat detta?
Благодаря мутра!
mAbZ

Oj, tänkte du äntligen skriva nåt kostruktivt? <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]

[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
Clabbe

Well av oss 2, så e det du som gnäller och bitchar om saker hela tiden istället för att göra nå konstruktivt så...
Благодаря мутра!
mAbZ

Läs dina egna inlägg då, Clabbe <!--emo&:stupid:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/stupid.gif[/img]<!--endemo-->
Om alla inlägg på forumet var som dessa skulle man lika gärna kunna lägga ner alltihop <!--emo&:(-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]<!--endemo-->
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]

[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
Clabbe

Du har ju fortfarande inte svarat på om du har ringt/mailat Honda Nordic om det hela eller om du bara gnäller på ett internet forum??
Благодаря мутра!
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Se det såhär Mabz: Tillvalslistan på CTR va inte så jävla fattig ändå. Vill du ha kupéfilter eller inte? <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

<!--QuoteBegin-mAbZ+19 Jun 2006, 18:15:15--><div class='quotetop'>QUOTE(mAbZ 4 19 Jun 2006, 18:15:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Läs dina egna inlägg då, Clabbe  <!--emo&:stupid:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/stupid.gif[/img]<!--endemo-->
Om alla inlägg på forumet var som dessa skulle man lika gärna kunna lägga ner alltihop <!--emo&:(-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]299372[/snapback][/right]

Word!

Jag har ingen AC, men jag har 2st filter. <!--emo&:blink2:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink2.gif[/img]<!--endemo-->
Forenademotor.se
Kontakt:

Ac satserna som leveras från Honda innehåller ej Ac filter om de monteras av pdi i fri hamnen så kommer bilen att leveras utan pollenfilter vid första service 1år / 2000 mils så komer verkstad att montera 2st pollen filter
Men om åf själv välger att montera så sätter vi i pollen filter redan från dag ett
innan leverans har vid flertalet tillfällen påpekat detta till Honda Nordic att orginal satsen inte inehåller pollenfilter
Detta gäller CTR & även 1,4 som inte har Ac som standard från fabriken
tillägga är att det är inte många åf som själv monterar Ac i bilarna utan beställer bil med Ac monterad i frihamnen
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Peter Israelsson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
ei9440
Bil: Honda Accord
Namn: Patrik Espelund

<!--QuoteBegin-mAbZ+19 Jun 2006, 17:46:30--><div class='quotetop'>QUOTE(mAbZ 4 19 Jun 2006, 17:46:30)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kan berätta att jag har efter ett kort besök hos Rosenholtz införskaffat 2 st filter  <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Priset för båda för HPC medlem blev 259 kr.
Desto mer obegripligt att Honda snålar på detta!  <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo-->

Jo, Christer har nämligen bekräftat att dessa monteras INTE.
Varken i fabrik eller av AC montör <!--emo&:annoyed:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/annoyed.gif[/img]<!--endemo--> Skandal om man inte blir informerad i förväg.
Tycker jag då som just ska ut och dammsuga bilen  <!--emo&:ranting:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ranting.gif[/img]<!--endemo-->

Mooseman: kolla i din instruktionsbok, det finns bra bilder och info där  <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->

BTW, jäkligt bra pris! 2 sådana filter kostar på Mekonomen 410 kr  <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]299357[/snapback][/right]
Fick mina filter gratis och monterade av Autopunkten när jag påtalade "felet" <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94

Heja Gnaget SM-Guld 2009!
mAbZ

<!--QuoteBegin-Forenademotor.se+19 Jun 2006, 17:55:26--><div class='quotetop'>QUOTE(Forenademotor.se 4 19 Jun 2006, 17:55:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ac satserna som leveras från Honda innehåller ej Ac filter om de monteras av pdi i fri hamnen så kommer bilen att leveras utan pollenfilter vid första service 1år / 2000 mils så komer verkstad att montera 2st pollen filter
Men om åf själv välger att montera så sätter vi i pollen filter redan från dag ett
innan leverans har vid flertalet tillfällen påpekat detta till Honda Nordic att orginal satsen inte inehåller pollenfilter
Detta gäller CTR & även 1,4 som inte har Ac som standard från fabriken
tillägga är att det är inte många åf som själv monterar Ac i bilarna utan beställer bil med Ac monterad i frihamnen
[right][snapback]299392[/snapback][/right]

Då var var det uppklarat, tackar! <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->

civic vtec

<!--QuoteBegin-PB2000+18 Jun 2006, 19:51:47--><div class='quotetop'>QUOTE(PB2000 4 18 Jun 2006, 19:51:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Regskyltsmontering är total usel på många hondor. 2st självborrande skruv rakt in i spoilern lite hur som helst. Dåligt  <!--emo&:boxing:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/boxing.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]299019[/snapback][/right]

det e faktiskt inte hondas fel utan montörens hos återfösäljare.

sitter den bara rakt o snyggt går grova självborrande kanon om det e plast.
Mattias Ask
Krister

Här kommer bevis på att linjemontering inte alltid är så jäkla bra...

<a href='http://www.n24.se/dynamiskt/bilar/did_12986935.asp' target='_blank'>http://www.n24.se/dynamiskt/bilar/did_12986935.asp</a>
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
wriid
Namn: Johnny Åkerlind

snackade med min återförsäljare precis då jag inte har några och där var det bara att höra av sig om jag ville ha filter /hjälp med installation.
<!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo--> för det!
[b]Medlem #1535[/b]
Kullen
Bil: Civic FN2
Namn: Martin Kullström

Har oxå börjat undra vad det är för kvalitet, efter att ha ha kört min bil 250mil och redan varit tvungen att lämna in bilen på verkstad två gånger då mitt servo lagt av....
Men jag måste berömma verkstäderna.
Första gången det hände ringde jag Autopunkten fick till svar att det bara är att komma in så får jag lånebil och jag kan lämna min bil med en gång.
Andra gången hos Rosenholtz så var det bara att åka in och dom kolla på det med en gång och dom löste förhoppningsvis felorsaken.(ett stift på en kontakt som var lite skadad)
Brum Brum!
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

men gud!det låter inte som honda...nu e de väl dock ett nytt elservo,men jag har aldrig hört om såna fel på en honda...

oavsett om de blir fel eller ej så e de tur att man har en verkstad som ställer upp..då e de nästan skitsamma för då blir man så glad att de bryr sig!

hoppas de löser sig!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Kullen
Bil: Civic FN2
Namn: Martin Kullström

Idag fick bilen åka bärgningsbil till Autopunkten, samma fel igen....
Jag ledsna och ringde Honda assistans så nu har man hyrbil, men bara i 3dagar.Så nu får man säkert vara utan bil i början utav nästa vecka.
Konstiga regler har dom...åker jag in med bilen själv så får jag ingen hyrbil men tar man bärgaren så får man.
Senast redigerad av Kullen den 29 juni 2006, 18:46, redigerad totalt 1 gånger.
Brum Brum!
Lillen

<!--QuoteBegin-Kullen+29 Jun 2006, 16:41:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Kullen @ 29 Jun 2006, 16:41:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Idag fick bilen åka bergningsbil till Autopunkten, samma fel igen....
Jag ledsna och ringde Honda assistans så nu har man hyrbil, men bara i 3dagar.Så nu får man säkert vara utan bil i början utav nästa vecka.
Konstiga regler har dom...åker jag in med bilen själv så får jag ingen hyrbil men tar man bärgaren så får man.
[right][snapback]302812[/snapback][/right]

Kör du in bilen till verkstad räknas det som det planerat stop
Tar du där emot bärgning ränkas det som oplanerat stop (driftstop)
Dock kan det var samma fel i båda fallen men räknas på olika sätt
Daniel "<!--coloro:#00FFFF--><span style="color:#00FFFF"><!--/coloro-->Lillen<!--colorc--></span><!--/colorc-->" Nilsson #985
Skåne-Malmö-Anderslöv
Den är alltid på 0709-11 40 46
<!--coloro:#2E8B57--><span style="color:#2E8B57"><!--/coloro-->Kör: Honda S2000(R2000) snart till salu<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->medlemsregistret@hondaklubben.com<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#00FFFF--><span style="color:#00FFFF"><!--/coloro-->För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Skriv svar