Jag är beredd på att hålla med dig förutom på en del punkter Anders... ta bmw som exempel, jag återgår till produkterna.
Där kan kunderna vara säkra på att alltid få se en M-modell av varje bil som kommer, i sinom tid.
Vi stackare är först nervösa om civicen kommer i R-utförande, och sedan om den kommer att ha bättre prestanda än föregångaren.
Modeller försvinner och kommer tillbaka lite som, man kan inte lita på att de finns kvar om man säger så, det är mer eller mindre enbart Accord samt Civic (som för övrigt gick igenom en identitetskris när man förvandlade den till en minibuss, man gör inte så) som har fått bestå alla dessa åren.
Jag vet att Fukui har lovat men han har nu lovat en supersportbil i snart 3 år, dessutom går ihärdiga rykten om att honda istället för en supersportbil utvecklar en "tour de force" eller snarare en motsvarighet till Jaguars bilar, dvs en tvådörrars motorstark bil som går fort men inte är optimal på bana. givetvis med motorn framför föraren.
Jag hoppas på att få återse NSX som den ska vara.
Just den här kritiken kan jag faktiskt även kicka mot t.ex Nissan som lade ner Silvia efter ca 40 års tillverkning och Toytota som först förvandlade Mr2 till en barbie-porsche för att sedan lägga ner den, och celican gick samma väg.
Legend (Euro version)
En sak jag inte fattar med legenden är varför den bara kommer med 300hästars maskin, Titta på volvo S80/Audi A6/Bmw mm, inte är det bilarna med störst maskiner som säljer mest. Undrar hur många s80 volvo hade krängt med bara T6:an som motor alternativ... Hade legenden börjat på 280-300k med mindre utrustning hade man nog kunnat kränga en del.
Men framförallt, varför ingen Diesel?
Men framförallt, varför ingen Diesel?
Per Björe-Dahl, Göteborg
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
Charly, jag håller med dig i att Honda inte har en klar produktidentitet. Åtminstonde inte i europa. Nya Civic 5D är ju faktiskt den först produkten "helt" anpassad för europa. Denna bilen kommer alltså inte att produceras eller säljas någon annan stans i hela världen. Just nu är det ca 13 månaders väntetid i Sverige på denna europa-anpassade produkt.
Honda är ett globalt bilmärke och har inte en marknad som utgångspunkt i sin produktstrategi utan ofta flera världsdelar (men på vissa produkter bara japan eller USA). Detta har ju självklart många nackdelar utifrån ett produktidentitets perspektiv(som reflekteras i varumärket). Premium-märken som Audi, BMW Mercedes med sin betydligt lägre volym och mer konservativa målgrupp för sina produkter kan använda tex en markand (oftast tyskland) som benchmark för sina produkter och kan därmed enklare skapa en homogen produktidentitet.
Om Honda skulle göra samma sak så skulle man förlora volym och eftersom Honda har ett varumärke som är betydligt svagare hade man inte kunnat ta lika mkt betalt som tyskarna även om produkten var lika bra eller bättre. Ekonomiskt självmord helt eneklt. Allt börjar med att välja sin målgrupp som företag och Honda har precis som Toyota, Volkswagen mm valt en bred målgrupp (stor volym) medans Lexus, Audi etc har valt en smalare fast köpstarkare.
Nu säger inte jag att du har fel Charly, utan att det är svårt att säga vad som är rätt och fel. Honda tjänar ju trots allt bra med pengar vilket många andra inte gör (tex Audi, Mercedes, Volkswagen, GM med flera.)
Men personligen håller jag fullständigt med dig. Önskade att Honda hade en betydligt klarare (produkt)identitet i europa (eller till och med hela världen). Ta tex design. Skulle bli överlycklig om man kunde se en röd tråd i designen mellan de olika modellerna men jag är inte alls säker på att det hade varit den bästa strategin affärsmässigt.
Just när det gäller Legenden så är den utvecklad för amerikanska och japanska marknaden för att passa in som toppmodell ovanför Acura TL. Det tycker jag personligen dom lyckats bra med utifrån den markanden. Möjligtvis borde den erbjudas med V8 för att bredda målgruppen. I Japan passar den förmodligen väldigt bra in som en konkurrent till Lexus GS300 (Toyotas motsvarighet) samma sak tror jag även gäller europa men även som A6 3.2 Quattro och BMW 530xi konkurrent OM Honda hade haft ett varumärke som kunde matcha Lexus och tyskarna (i europa). Acura kan det i USA, Honda kan göra det i Japan, men Honda kan inte förvänta sig volym (eller hög lönsamhet) med det svaga varumärket i europa.
Återigen är vill tillbaka på varumärkets stora roll för ett företags produktstrategi och man måste ha "bragging rights" för att kunna sälja denna typen av produkt (Legend) med förtjänst (kunna ta betalt och täcka alla kostnader = högt pris) och tyvärr har inte Honda "bragging rights" (starkt varumärke) i europa. Jag hoppas ju dock innerligt att Honda (i europa) vidtar de åtgärder som krävs för att stärka varumärket i takt med ändrad produktmålgrupp och även i snabbare takt än konkurrenterna rent generellt. Indikationer på just detta tycker jag mig kunna finna. Ett väldigt enkelt men nog så viktigt är ju hur många "entusiaster" ett varumärke har och denna klubb är ju ett ypperligt bevis på att det växer.
Honda är ett globalt bilmärke och har inte en marknad som utgångspunkt i sin produktstrategi utan ofta flera världsdelar (men på vissa produkter bara japan eller USA). Detta har ju självklart många nackdelar utifrån ett produktidentitets perspektiv(som reflekteras i varumärket). Premium-märken som Audi, BMW Mercedes med sin betydligt lägre volym och mer konservativa målgrupp för sina produkter kan använda tex en markand (oftast tyskland) som benchmark för sina produkter och kan därmed enklare skapa en homogen produktidentitet.
Om Honda skulle göra samma sak så skulle man förlora volym och eftersom Honda har ett varumärke som är betydligt svagare hade man inte kunnat ta lika mkt betalt som tyskarna även om produkten var lika bra eller bättre. Ekonomiskt självmord helt eneklt. Allt börjar med att välja sin målgrupp som företag och Honda har precis som Toyota, Volkswagen mm valt en bred målgrupp (stor volym) medans Lexus, Audi etc har valt en smalare fast köpstarkare.
Nu säger inte jag att du har fel Charly, utan att det är svårt att säga vad som är rätt och fel. Honda tjänar ju trots allt bra med pengar vilket många andra inte gör (tex Audi, Mercedes, Volkswagen, GM med flera.)
Men personligen håller jag fullständigt med dig. Önskade att Honda hade en betydligt klarare (produkt)identitet i europa (eller till och med hela världen). Ta tex design. Skulle bli överlycklig om man kunde se en röd tråd i designen mellan de olika modellerna men jag är inte alls säker på att det hade varit den bästa strategin affärsmässigt.
Just när det gäller Legenden så är den utvecklad för amerikanska och japanska marknaden för att passa in som toppmodell ovanför Acura TL. Det tycker jag personligen dom lyckats bra med utifrån den markanden. Möjligtvis borde den erbjudas med V8 för att bredda målgruppen. I Japan passar den förmodligen väldigt bra in som en konkurrent till Lexus GS300 (Toyotas motsvarighet) samma sak tror jag även gäller europa men även som A6 3.2 Quattro och BMW 530xi konkurrent OM Honda hade haft ett varumärke som kunde matcha Lexus och tyskarna (i europa). Acura kan det i USA, Honda kan göra det i Japan, men Honda kan inte förvänta sig volym (eller hög lönsamhet) med det svaga varumärket i europa.
Återigen är vill tillbaka på varumärkets stora roll för ett företags produktstrategi och man måste ha "bragging rights" för att kunna sälja denna typen av produkt (Legend) med förtjänst (kunna ta betalt och täcka alla kostnader = högt pris) och tyvärr har inte Honda "bragging rights" (starkt varumärke) i europa. Jag hoppas ju dock innerligt att Honda (i europa) vidtar de åtgärder som krävs för att stärka varumärket i takt med ändrad produktmålgrupp och även i snabbare takt än konkurrenterna rent generellt. Indikationer på just detta tycker jag mig kunna finna. Ett väldigt enkelt men nog så viktigt är ju hur många "entusiaster" ett varumärke har och denna klubb är ju ett ypperligt bevis på att det växer.
Senast redigerad av AndersL den 11 juli 2006, 10:45, redigerad totalt 1 gånger.
<a href="http://www.welavracing.com" target="_blank">[Wëlav] R a c i n g</a>
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
finns det någon lätt överskådlig statestik över hur många bilar de olika märkerna kränger ??
ja tänkte något liknande översiktskartan över vilka tillverkare som äger vilka märken, eller lite stapeldiagram som en vanlig dödlig förstår sig på.. <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
ja tänkte något liknande översiktskartan över vilka tillverkare som äger vilka märken, eller lite stapeldiagram som en vanlig dödlig förstår sig på.. <!--emo&:)-->
SMacke #364
<!--QuoteBegin-smacke+11 Jul 2006, 10:48:09--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke 4 11 Jul 2006, 10:48:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->finns det någon lätt överskådlig statestik över hur många bilar de olika märkerna kränger ??
<!--endemo-->
[right][snapback]306631[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Your wish is my command Smacke! <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Så jag knåpade ihop ett diagram utifrån uppgifter från senaste ViBilägare. Uppgifterna bygger på antal tillverkade bilar/lätta lastbilar/kommersiella fordon/bussar under 2005. Diagrammet visar top tio tillverkare.

[right][snapback]306631[/snapback][/right]
Your wish is my command Smacke! <!--emo&:)-->
Så jag knåpade ihop ett diagram utifrån uppgifter från senaste ViBilägare. Uppgifterna bygger på antal tillverkade bilar/lätta lastbilar/kommersiella fordon/bussar under 2005. Diagrammet visar top tio tillverkare.

Senast redigerad av ToLo den 11 juli 2006, 11:29, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Detta borde innebära att Honda är andra eller tredje största bilmärket i världen (GM, Ford etc. säljer ju bilar under vädligt många varumärken). Skalar man dessutom bort lätta lastbilar så borde Honda definitivt kommer efter Toyota.
<a href="http://www.welavracing.com" target="_blank">[Wëlav] R a c i n g</a>
Hondas varumärke har stärkts väsentligt i alla fall i England och det med anledning av fabrikerna, CTR och jazz och helt enkelt bra utbud, sen är engelsmännen helt enkelt mindre patriotiska än vi svenskar vågar jag påstå, de är öppet patriotiska men inte lika mycket EGENTLIGEN som vi svenskar.
Jazz säljer hursomhelst bra i europa och är en bra produkt som kan få ungdomar att växa med märket, ett bra insteg, vilket honda saknat ett tag i USA innan jazz nu kom dit.
Acura däremot är ett problembarn som måste rättas till, det får kosta samt att märket måste profileras hårdare, toyota var faktiskt senare med lexus än honda var med acura. De började alltså helt rätt men har kommit något på efterkälken. Kanske lite olika anledningar, en av dom är att de är lite småsnåla, vad jag förstår är RL och TL baserade på samma plattform vilket gör RL lite liten, sen är V8 faktiskt ett krav, förmodligen hade fler RL sålts med 6:or om det funnits en V8.
MEN nya civic för europa ÄR ett steg i rätt riktning, den har genererat mycket publicitet även i sverige och t.o.m positiv sådan!
Att de dessutom proppat den med allt som "fattats" tidigare har fått mig att småle då recencenterna har utelämnat att skriva om whiplasskyddet, VSA och allt annat lull-lull som bilen nu har.
käftsmäll på kåren helt enkelt.
Kuriosa:
---
Jag läste att det var dåligt av honda att enbart ha en enda klisterlapp på jazz om att det finns passagerarkrockkudde fram men på min 05:a har jag en klisterlapp på framrutan en i insteget en på solskyddet, en på förarsidans insteg, samt en på sidorutan.
Åkte med en en Volvo V50 i dagarna och räknade antalet klisterlappar till EN... på själva krockkuddens placering...
Ibland letar man efter saker att klaga på.
---
Nu väntar jag bara på nya CTR och givetvis nya Accord som ska ha en R modell också såklart <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Jazz säljer hursomhelst bra i europa och är en bra produkt som kan få ungdomar att växa med märket, ett bra insteg, vilket honda saknat ett tag i USA innan jazz nu kom dit.
Acura däremot är ett problembarn som måste rättas till, det får kosta samt att märket måste profileras hårdare, toyota var faktiskt senare med lexus än honda var med acura. De började alltså helt rätt men har kommit något på efterkälken. Kanske lite olika anledningar, en av dom är att de är lite småsnåla, vad jag förstår är RL och TL baserade på samma plattform vilket gör RL lite liten, sen är V8 faktiskt ett krav, förmodligen hade fler RL sålts med 6:or om det funnits en V8.
MEN nya civic för europa ÄR ett steg i rätt riktning, den har genererat mycket publicitet även i sverige och t.o.m positiv sådan!
Att de dessutom proppat den med allt som "fattats" tidigare har fått mig att småle då recencenterna har utelämnat att skriva om whiplasskyddet, VSA och allt annat lull-lull som bilen nu har.
käftsmäll på kåren helt enkelt.
Kuriosa:
---
Jag läste att det var dåligt av honda att enbart ha en enda klisterlapp på jazz om att det finns passagerarkrockkudde fram men på min 05:a har jag en klisterlapp på framrutan en i insteget en på solskyddet, en på förarsidans insteg, samt en på sidorutan.
Åkte med en en Volvo V50 i dagarna och räknade antalet klisterlappar till EN... på själva krockkuddens placering...
Ibland letar man efter saker att klaga på.
---
Nu väntar jag bara på nya CTR och givetvis nya Accord som ska ha en R modell också såklart <!--emo&:)-->
Medlem 427
Vad tyckte ni om testen av Legenden i nya Teknikens Värld... citat som "gammal redan före introduktion", "försvunnen tid" etc.. najs...
Över 500tkr är skrattretande mycket för den bilen... hahah...
Jag kommer inte ihåg hur det stod när A6:an och nya 5-serien introducerades, men kommer inte ihåg sådana ord iaf... om jag kommer rätt ihåg så ansågs nya A6:an vara en väldigt bra bil, så också nya 5-serien...
Skall bli roligt att se om EVO och Top Gear totalt sågar den eller anser att det är ett nytt mästerverk från Honda.
Tack för mig, valet blev lätt iaf, nästa bil är inte en Legend, utan en BMW eller Audi med bättre motor än Honda klarar av ( hahah, ursäkta mina syrliga kommentarer )....
Förresten, på våren lanserar VW en Passat R36, 250hk+ sportiga grejor, låter intressant <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Föresten, efter alla syrliga kommentarer kan jag berätta att min Honda gnista föddes 1989 med CRX och Integran, sedan fortsatte den med Civicen...och glädjen blev fulländad med ATR:n, och S2000 var helt underbar, Accord 2.4:an var en mycket fin "bruksbil" men sedan tog det slut... där började utförsbacken <!--emo&:)-->
<!--endemo--> ...4Sports år 2012 troligen, då ses vi igen...Honda är ju så bra på att lansera nya modeller i rask takt...
...men jag har Honda motor till segelbåten <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Över 500tkr är skrattretande mycket för den bilen... hahah...
Jag kommer inte ihåg hur det stod när A6:an och nya 5-serien introducerades, men kommer inte ihåg sådana ord iaf... om jag kommer rätt ihåg så ansågs nya A6:an vara en väldigt bra bil, så också nya 5-serien...
Skall bli roligt att se om EVO och Top Gear totalt sågar den eller anser att det är ett nytt mästerverk från Honda.
Tack för mig, valet blev lätt iaf, nästa bil är inte en Legend, utan en BMW eller Audi med bättre motor än Honda klarar av ( hahah, ursäkta mina syrliga kommentarer )....
Förresten, på våren lanserar VW en Passat R36, 250hk+ sportiga grejor, låter intressant <!--emo&:)-->
Föresten, efter alla syrliga kommentarer kan jag berätta att min Honda gnista föddes 1989 med CRX och Integran, sedan fortsatte den med Civicen...och glädjen blev fulländad med ATR:n, och S2000 var helt underbar, Accord 2.4:an var en mycket fin "bruksbil" men sedan tog det slut... där började utförsbacken <!--emo&:)-->
...men jag har Honda motor till segelbåten <!--emo&:)-->
Senast redigerad av 8500rpm den 21 juli 2006, 21:34, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Profile to be deleted[/b]
Har inte läst testet men antar meningen "gammal redan före introduktion" syftar på att bilen har funnits ett par år i US/Japan innan den kom till EU. Bilen i sig är fortfarande en av de mest raffinerade hightechmonster i den prisklassen.
Men ska du köra V8 får du som sagt hitta nåt annat märke. Blir det Audi/VW lär du iaf bli bra kompis med grabbarna på din närmaste VAG-verkstad..
<!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Men ska du köra V8 får du som sagt hitta nåt annat märke. Blir det Audi/VW lär du iaf bli bra kompis med grabbarna på din närmaste VAG-verkstad..
<!--emo&:thumbup:-->
Senast redigerad av ToLo den 21 juli 2006, 22:15, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
quote från teknikens värld artikeln
"Bilen är redan gammal, den utvecklades för fem år sedan, säger Thomas Brachmann, ingenjör Honda Europa."
"Bilen är redan gammal, den utvecklades för fem år sedan, säger Thomas Brachmann, ingenjör Honda Europa."
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
Precis ToLo: Vad är så nytänk ? Motorn ? att den har dålig prestanda ? Infra-röd-forgångar varnarn som inte kommer till EU ? SH-AWD ? Absolut, men är det därför bilen är långsammare än de flesta andra med 300hk ? Är det framstolarna som är så bra, eller hmm, jaa, igentligen är den en bra bil jämfört med en Volvo V70 som kostar 280tkr med 170hk+ motor, med detta elände kostar ju några kronor mer <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Men men.... för att starta en hetsig diskussion, låt oss försöka diskutera varför denna Legend är bättre än nya A6:an ( och nej, ingen Audi fantast, men gode gud så bra bil för pengarna )...
Jag vill påstå för att börja debatten att BMW gör bättre motorer, de har mer nytänk och deras 3l-bensin motor är finare och mer teknisk framåt än vad Honda klarar av... aggresivt och provserande <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Men men.... för att starta en hetsig diskussion, låt oss försöka diskutera varför denna Legend är bättre än nya A6:an ( och nej, ingen Audi fantast, men gode gud så bra bil för pengarna )...
Jag vill påstå för att börja debatten att BMW gör bättre motorer, de har mer nytänk och deras 3l-bensin motor är finare och mer teknisk framåt än vad Honda klarar av... aggresivt och provserande <!--emo&:)-->
Hondait: Akta dig, AndersL är snart efter dig... du får inte skriva sådant, klart att den är nästan lika bra som förra generationens tyska bilar, Honda är ju inte alls efterblivna... de introducerade S2000 1998 (på bilsalongen) och sedan kastade de in handduken <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
<a href='' target='_blank'>
bara 7 sekunder efter <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
bra awd iallafall
bara 7 sekunder efter <!--emo&:thumbup:-->
bra awd iallafall
Senast redigerad av SiR den 22 juli 2006, 01:30, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Hagman
Accord 2.2 I-dtec Exe. -12
Accord 2.2i-CTDi Exe. -04 *såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
Accord 2.2 I-dtec Exe. -12
Accord 2.2i-CTDi Exe. -04 *såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
<!--QuoteBegin-8500rpm+21 Jul 2006, 23:03:49--><div class='quotetop'>QUOTE(8500rpm 4 21 Jul 2006, 23:03:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hondait: Akta dig, AndersL är snart efter dig... du får inte skriva sådant, klart att den är nästan lika bra som förra generationens tyska bilar, Honda är ju inte alls efterblivna... de introducerade S2000 1998 (på bilsalongen) och sedan kastade de in handduken <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]309973[/snapback][/right]
inte kan man bli tillsagd om något någon annan skrivit <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
inte kan man bli tillsagd om något någon annan skrivit <!--emo&;)-->
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
<!--QuoteBegin-8500rpm+21 Jul 2006, 23:03:49--><div class='quotetop'>QUOTE(8500rpm 4 21 Jul 2006, 23:03:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hondait: Akta dig, AndersL är snart efter dig... du får inte skriva sådant, klart att den är nästan lika bra som förra generationens tyska bilar, Honda är ju inte alls efterblivna... de introducerade S2000 1998 (på bilsalongen) och sedan kastade de in handduken <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Varför inte hålla dig till BMW om dom nu är så bra?
Varför inte hålla dig till BMW om dom nu är så bra?
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
diablo: det är inte det det handlar om, det handlar om att starta en diskussion. är honda verkligen så framåt jämfört med bmw nuförtiden? jag vet inte, för det börjar onekligen kännas som om bmw börjar dra om.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
Exakt.
Vad som säljer i verkligheten & vad en liten "klick" människor vill ha är inte alltid samma sak.
Tänk er att suget efter Gti:er går ner. Folk blir mer & mer miljömedvetna.
Jazzen & Hybriden blir storsäljaren & Honda slutar helt & hållet med sina Type R modeller, samtidigt som en annan tillverkare väljer att fortsätta tillverka lite roligare alt fast de inte är lönsamt. Tex BMW´s M serie.
Om jag är ute efter en rolig bil & Honda inte har nån i sortimentet, ska man då som Hondanörd hålla sig till Jazzar & Hybrider?
Jag själv tittar just nu på Opel Vectra kombi OPC/Zafira OPC, Skoda Ocatvia RS kombi, V50 T5. Vill ha en kombi med lite pulver i.
Accord Type S finns bara som sedan tex. Nåt som är riktigt riktigt rymligt med lite sportigare framtoning och mkt pulver kan jag inte hitta i Hondas program.
Visst de kanske inte är så många som efterfrågar den typen av bil (men det skiter väl jag i, just nu är det vad jag söker)
Vad som säljer i verkligheten & vad en liten "klick" människor vill ha är inte alltid samma sak.
Tänk er att suget efter Gti:er går ner. Folk blir mer & mer miljömedvetna.
Jazzen & Hybriden blir storsäljaren & Honda slutar helt & hållet med sina Type R modeller, samtidigt som en annan tillverkare väljer att fortsätta tillverka lite roligare alt fast de inte är lönsamt. Tex BMW´s M serie.
Om jag är ute efter en rolig bil & Honda inte har nån i sortimentet, ska man då som Hondanörd hålla sig till Jazzar & Hybrider?
Jag själv tittar just nu på Opel Vectra kombi OPC/Zafira OPC, Skoda Ocatvia RS kombi, V50 T5. Vill ha en kombi med lite pulver i.
Accord Type S finns bara som sedan tex. Nåt som är riktigt riktigt rymligt med lite sportigare framtoning och mkt pulver kan jag inte hitta i Hondas program.
Visst de kanske inte är så många som efterfrågar den typen av bil (men det skiter väl jag i, just nu är det vad jag söker)
Antonio Pozzi
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Accord Tourer finns som Type-S i Tyskland.
Synd att den inte finns i Sverige, med man kan ju hoppas att den kommer <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Synd att den inte finns i Sverige, med man kan ju hoppas att den kommer <!--emo&:)-->
Antonio: Kombi med lite drag i.. Och en japs dessutom
<a href='http://www.blocket.se/vi/8387647.htm?ca=1_9_s' target='_blank'>http://www.blocket.se/vi/8387647.htm?ca=1_9_s</a>
Kanske kan vara nåt?
<a href='http://www.blocket.se/vi/8387647.htm?ca=1_9_s' target='_blank'>http://www.blocket.se/vi/8387647.htm?ca=1_9_s</a>
Kanske kan vara nåt?
Senast redigerad av ToLo den 25 juli 2006, 17:33, redigerad totalt 1 gånger.
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Jo, boxer är coolt som f-n. Gillar ljudet. Ska kanske kika på en sådan <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Edit: 315K för en beggad med över 2.000 mil. Kommer nog inte kliva över 300K i inköp iaf. Runt 280K max. Funderade på Imprezan innan, men den kanske är trång som kombi?
Edit: 315K för en beggad med över 2.000 mil. Kommer nog inte kliva över 300K i inköp iaf. Runt 280K max. Funderade på Imprezan innan, men den kanske är trång som kombi?
Senast redigerad av Antonio den 25 juli 2006, 20:02, redigerad totalt 1 gånger.
Antonio Pozzi
Nåt liknande den här skulle nog fungera. Jag har ingen aning om hur stora de är dock.
Semestern börjar ju nästa vecka. Då får jag tid att leta <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
<a href='http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1857995' target='_blank'>http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1857995</a>
Semestern börjar ju nästa vecka. Då får jag tid att leta <!--emo&:D-->
<a href='http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1857995' target='_blank'>http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1857995</a>
Antonio Pozzi
Har inte sett nya Impreza kombi än, men antar att den går att jämföra med en V50 ungefär?
Tycker för övrigt att nya imprezan ser rätt schysst ut!
Men nu hamnade vi ju iofs rätt off topic.. <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
Tycker för övrigt att nya imprezan ser rätt schysst ut!
Men nu hamnade vi ju iofs rätt off topic.. <!--emo&:P-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
-
EcciBaka
- Kontakt:
där ser vi, för att få en kombi me kräm i börjar det direkt snackas om andra märken.
------------------------
------------------------
------------------------
-
Honda4ever
Honda gör samma misstag som Saab alltid gjort. Man tillverkar bilar med relativt hög teknisk nivå och låter ingenjörerna hålla i taktpinnen. Tyvärr verkar marknadsföringsavdelningen nedlagd och bortglömd annars skulle det kanske finnas en V8 för att höja statusen och man kanske skulle bygga vidare och utveckla att man är "Japans svar på BMW" (fast då indirekt så man inte erkänner att BMW är bättre).
Saab är kända för sina 4-cylindriga turbomotorer med bra vridmoment, samt att man är på ruinens brant.
Honda är kända för sina högvarviga 4-cylindriga motorer med dåligt vridmoment. Undrar hur länge det dröjer innan man även förknippar Honda med ett företag i kris?
Angående Legend så har jag berört detta tidigare. Bilen är vad namnet återspeglar....enough said.
Saab är kända för sina 4-cylindriga turbomotorer med bra vridmoment, samt att man är på ruinens brant.
Honda är kända för sina högvarviga 4-cylindriga motorer med dåligt vridmoment. Undrar hur länge det dröjer innan man även förknippar Honda med ett företag i kris?
Angående Legend så har jag berört detta tidigare. Bilen är vad namnet återspeglar....enough said.
Senast redigerad av Honda4ever den 27 juli 2006, 15:27, redigerad totalt 1 gånger.
Jocke Johansson.
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
<!--QuoteBegin-Honda4ever+27 Jul 2006, 15:26:44--><div class='quotetop'>QUOTE(Honda4ever @ 27 Jul 2006, 15:26:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
Undrar hur länge det dröjer innan man även förknippar Honda med ett företag i kris?
[right][snapback]311685[/snapback][/right]
Svårt att säga något om framtiden, men rent ekonomiskt så har väl Honda gjort väldigt fina resultat de senaste åren. Tror inte vi behöver oroa oss för den saken på ett bra tag.
Undrar hur länge det dröjer innan man även förknippar Honda med ett företag i kris?
[right][snapback]311685[/snapback][/right]
Svårt att säga något om framtiden, men rent ekonomiskt så har väl Honda gjort väldigt fina resultat de senaste åren. Tror inte vi behöver oroa oss för den saken på ett bra tag.
www.toloweb.se
www.toloweb.se
-
EcciBaka
- Kontakt:
rent ekonomiskt, men för oss som klubb ligger honda risigt till.. utan ban och strippenbilar skulle denna klubb dö ut..
------------------------
------------------------
------------------------
Fast problematiken kan ni helt lägga ner.
Om Honda överger sportiga bensinbilar före alla andra så får de ett försprång.
För förr eller senare så kommer miljölagar & annat skit att sätta stopp för ALLA biltillverkare att fläska på med pulver & miljösvinsbilar.
Att som Honda försöka hitta en prestandabil som är miljövänlig är helt rätt spår.
Är BMW på samma spår? Inte ännu iaf.
Deras M-modeller med herrejössesantal hk kommer inte att klara av de strängare miljökrav som kommer hela tiden. Tillslut så tvingas dem att skruva ner pulvret & tänka på utsläppen.
Om Honda överger sportiga bensinbilar före alla andra så får de ett försprång.
För förr eller senare så kommer miljölagar & annat skit att sätta stopp för ALLA biltillverkare att fläska på med pulver & miljösvinsbilar.
Att som Honda försöka hitta en prestandabil som är miljövänlig är helt rätt spår.
Är BMW på samma spår? Inte ännu iaf.
Deras M-modeller med herrejössesantal hk kommer inte att klara av de strängare miljökrav som kommer hela tiden. Tillslut så tvingas dem att skruva ner pulvret & tänka på utsläppen.
Antonio Pozzi