liten resa

ENBART för motorrelaterade topics
Elvis_EG2
Namn: Elvis

då så, nu väntar jag många launch starter från dig på väla unge man <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
CRXStoffe

Man vänjer sig snabbt vid effekten. Jag väntar bara på att reggningen ska bli avklarad sen åker det på lite godis på min... <!--emo&:drive1:-->Bild<!--endemo-->
------------------------
Christopher Nilsson
krollan
Bil: del sol vti-t
Namn: Kristofer Andersson

Så jäkla porrig gubben, då vet man vart man ska åka nu för att få sig ett prov åk:)
Kristofer Andersson
medlemnr. 557

Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

klart krollis du måste med på en runda =))
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Eko! På med feta vinterdäck nu och ut och kör med dig! Finns ju inget bättre väder för en Evo <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Sen kommer du inte ha någon chans, du kommer klaga på att du bara laddar 0.6 när jag drar dig <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Men svart is the shit, och din är jävligt fräsch !
Stefan Karlsson
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Grattis mannen, ser toknice ut. Vad har du för effekt ungefär med 0.6 då? Förresten, vad ska denna bilen kallas? DönerMobil? <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
MagnusL
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

<!--QuoteBegin-stiivN+22 Feb 2007, 09:38:44--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN @ 22 Feb 2007, 09:38:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Eko! På med feta vinterdäck nu och ut och kör med dig! Finns ju inget bättre väder för en Evo <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Sen kommer du inte ha någon chans, du kommer klaga på att du bara laddar 0.6 när jag drar dig <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Men svart is the shit, och din är jävligt fräsch !
[right][snapback]377780[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Japp, svart är verkligen the shit!! <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
2008 wrx sti
Användarvisningsbild
eko

stefan medans du spekulerar så donar jag med bilen <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->

beställde första delarna till service idag, bara oljorna till motor o diff o låda gick på 2100 papp utan frakt.. nog billigt.. menmen de ger mer nöje i körning <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

dani tack mannen, jag vet inte va den ska kallas men maffia turk evo <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

magnus.. helt rätt <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
stiivN

Haha. Det är ju du som spekulera på att du kommer att dra mig ! <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->

Gott med riktiga oljer, samt det går i en del mer i våra motorer <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Kommer du köra med original kamrem, eller eftermarknad som t ex HKS ?
Stefan Karlsson
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Hur många HK med 0.6 fråga jag <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
eko

ahh missa =)

vet inte men org ligger dom runt 0,75 då ska de pumpa ut en ca 270 hk, men tillsammans med resterande eftermarknads delar så kommer jag säkerligen upp i org hk även med lilla lägre ladd jag kör.

redan nu hör man hur turbon viner o laddar, ska bli kul och få boostcontroller och en ordentlig mapp vid 1 bars ladd. hade velat ha 2 lägen, 0,6 normal körning och 1 bar vid buskörning.
JG
Kontakt:

278hk på original ladd 0.7bar

stefan: ekos bil är lättare <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> , och har lite bättre motor i sitt ursprung, ev4orna har liote problem med motorblocken, men det finns en hel del eftermarknads grejjer till alla evos, så det är lugna puckar, ditt block är kanske redan bytt? (dom flesta brukar va det nämligen)
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
stiivN

Jg jo hela 80kg lättare <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Dock har jag 10hästar mer original <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> Sen min vikt mot Eko, så har jag redan tjänat in nästan hela vikten där <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Jo, denna jag får är nice. Han har lämnat in den till en firma och fått bytt en hel del. Som t ex kylare och oljekyl. Även fått mätarna monterad och dragna. Men motorn är original. Han kom väl inte så långt. Komplett service bok samt saker gjorda på garanti som var vanliga fel då. Vad vet jag inte vad det är. Kommer krävas en tid för mig att översätta, är inte så bra på Japanska än <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->

Anledingen till fyran är för att det är snyggare, har fetare teknik (AYC) <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Dock sägs det att 4orna har IC spray, någon som vet om dom har det? Har bara hört spekulationer.
Stefan Karlsson
stiivN

Ahh ok. Haha, inte för jag vet om den är så funktionnell men en rolig grej tänkte jag.
Stefan Karlsson
Koffe

grattis ekopeko ser riktigt najs ut!! får kika på den när jag kommer upp, vi hörs i helgen
wandy

fan eko... måste säga att din EVO e den snyggaste jag sett hittils i detta landet... hoppas att du blir nöjd me skiten.. <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->)

PS: när fan ska du laga opelhelvetet som står i verkstan???

puss
<!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto-->[u]Andreas Andersson[/u]<!--fontc--></span><!--/fontc--> Helsingborg

Nissan Micra LX [b]SÅLD[/b]
2x VW Jetta GL [b]SÅLD[/b]
Mazda 323F V6 [b]SÅLD[/b]
Honda Civic VT [b]SÅLD[/b]
Honda Civic Esi [b]SÅLD[/b]
Nissan Primera GT
Användarvisningsbild
eko

tackar grabbs <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> blir åka fort på bana i sommar iallfall <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

wandybandy, skicka ut helvette till bil igår så de fritt, se till o bli klara i tid jag ska byta kamremm snart <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
JG
Kontakt:

stiivn: du har 2hk mer <!--emo&:prop:-->Bild<!--endemo--> och AYC rekomenderar jag dig att ersätta med bättre grejjer, det är nämligen mycket problem med det.
läs lite mer i denna tråd tex: <a href='http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=8753' target='_blank'>http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=8753</a>
polaren hade lite problem med sin AYC på evo 6, hans bakaxel skar senare oxo ihop.

modellerna är ju en smaksak, jag gillar 2an, 5an och 8an bäst till utseendet

tolka nu inte detta som att jag hittar på fel osv.
ger bara några tips <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Andreas79
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson
Been thanked: 1 time

Grattis fin bil! Den lär röra på sig..
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
stiivN

Som min japanska vän sa. Många Evo6or har mer problem med AYC än 4or, men ändå är det mer effektiv system änb vad 3orna har.

Sen har en original Evo3 -
Power 266 bhp / 198 KW @ 6250 rpm

Och en original Evo4
Power 276 bhp / 206 KW @ 6500 rpm

Så dom har 10 hästar mer som min japanska vän sa :)

*Edit* Ersätta AYC'n med något som en diff ifrån något att är mer än onödigt om man inte kör stripp eller rally med sin bil. Det var information ifrån direkt trimshop ifrån japan. Då mitsubishis AYCn är mer än tillräckligt för en vardaglig bil, som min kommer bli :)
Senast redigerad av stiivN den 24 februari 2007, 03:42, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Karlsson
Användarvisningsbild
eko

stiivn: jag har intyget här, 199 kw =) 309 nm men du lägg ner lilla kines sitt inte o spekulera vänta tills din bil e hemma så testar vi om de 10 hk gör sig snabbare :D
Skriv svar