F1 Grande Prêmio do Brasil 2007

ENBART för motorrelaterade topics
Tommie Blomqvist

Alonso e F1's största dåliga förlorare.

Kimi, ja vad ska man säga =)
Lyckan är äntligen på hans sida.
Jag tycker att efter alla år i Mclaeren med denna extremt dåliga tillförlitlighet så förtjänarn han detta. Kvittot är följande, Kimi är en otroligt bra förare och hade bara bilarna som han kört tidigare kunna fullföljas med så hade vi sett honom tidigare på toppen.
Ferrari har haft lite ojämnheter under året, många trodde nog ( lika som jag själv ) att Kimi kör livet ur sina bilar. Men vi har sett att Ferrari också har mött motgångar när det kommer till tillförlitligheten.
Hamilton hade inte nerver eller tillförlitligheten på sin sida igår.
Han kunde säkrat i Kina men valde att chansa, något som ofta gått hem för Mclaeren under 2007. Men som vi alla vet ju flergånger man lyckas ju närmare oturen kommer man.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
YASH
Kontakt:

Det här med fusk hit och dit, tror jag FIA hittar på delvis för att hotta upp stämningen och få mer publicitet på F1, de flesta läggs ner efter ett tag ändå.
Mer publicitet = Mer cash.
Senast redigerad av YASH den 22 oktober 2007, 18:17, redigerad totalt 1 gånger.
Only M Matters
superyll

hoppas dem diskar dem 4 föraran och hade jag fått bestämma med mitt hamilton hjärta hade jag diskat F Massa oxo ... klart ferrari vinner när dem har två förare som vet att den en ska vinna.. massa bromsade in hamliton så kimi fick komma ikap...fitta......

hoss macleren så tävlade båda rent och ville vinna.. men men skit i dte ska nog inte skriva så mycket mer innan Antonio får ryck igen..:P

och om inte hamliton får segren så hoppas jag kimi får den för absolut inte alonso han är en fitta ingen gillar han...

jag tycker bara det hade varit så jävla cootl som hamliton som först nykomlign kommer och vinner..

sen håller jag med Yash..
skönt att säsongen är över honda skämde värkligen utt sig..
jag som har hållit dem högt bland mina kretsar...ncncn fjasko...

fattar inte att det kan skilja så mycket mellan stallen såg ju när hamilton låg på 18 plats körde förbi dem som jag gör när jag kör förbi folk på motorvägen fan.. plock potatis.. detta har gjort F1 intresset hoss mig lite svagare...

peace
Yll Ramadani
Antonio
Kontakt:

Jo, skrev inte i F1 trådarna under rätt lång tid här. Främst tack vare stjärnor som du som besitter en bländande kunskap om F1 :whatever:
Antonio Pozzi
superyll

nej jag kan kanske inte så mycket om F1 hade jag kunnat det hade jag skrivit något referat på aftonbladet elle något..
jag skriver bara vad jag tycker.. värkar ju störra dig ordentligt antonio....
Yll Ramadani
Freed
Namn: Andreas Freed

När man använder ord som team eller stall inom sporten så måste man tillåta team-körning och det var precis vad ferrari visade upp.
Massa gick ut och blockerade hamilton så ferrari kunde ta plats 1 och 2 och sen ångade de på igenom hela loppet. Det var ju inget snack om vem som var snabbast i går. Att Massa "släppte" Kimi vid ett depåbesök är ju inte heller det helt konstigt. Kan tänka mig att Kimi skulle kunnat köra om Massa på banan, men eftersom man drog ifrån så mycket och Kimi kunde ligga och köra safe bakom Massa varför köra om? Precis som med skidåkning så är det mycket skönare att ligga tvåa så länge man har läget under kontroll. Näh Ferraris taktik var helt perfekt. Sen att man hade sån tur att Hamilton körde bort sig kan man bara tacka gud för.

vår nya "iceman" får nog träna sina nerver inför nästa säsong.
Antonio
Kontakt:

Alla får väl tycka vad man vill. Jag tjäbblar F1 på andra ställen rätt intensivt, med andra människor som likt jag spenderar timmar på renodlade F1 sajter.
Jag har på nåt sätt lättare att smälta saker från likasinnade sådana personer än många hobbyfans som gärna kan missa ett lopp eller två & som nöjer sig med vad som skrivs på typ Aftonbladet och Expressen. Visst ska de personerna också få tycka till men sådana retar gallfeber på mig, ja, det erkänner jag. Oftast för att de känner sig pålästa när de hämtar info från svensk press.

Panelen i Nyhetsmorgon Sportpanelen, bestående av Lasse Anrell, Patrick Ekwall och ngn damfotbollsspelare, pratade om F1. Tydligt var att ingen av de kunde ett smack eller var det minsta intresserad. De drog de vanliga klyschorna: stallorder, händelsefattigt osv.
Det var ju årets lopp för f-n.

Det var mycket därför jag slutade skriva i f1 trådarna här, tills Tommie började skriva i dem. Jag hade slutat skriva i dem innan han började med skrivandet här på klubben.

Sen kan folk tycka att man skriver en jä-la massa i F1 trådarna, men är man inte intresserad så ge f-n i & läs dem då. :wohow:
Antonio Pozzi
superyll

jaa men det är precis vad det är här på forumet vi är inga proffs .. dem som skriver säger oftast vad dem tycker.. sen dyker en stjärna som du upp.. som kan allt och slösar timmar på F1 sajter...

och nej jag läser inte svenska pressen hatar den ska du veta.. fick fan reda på detta med fusket nu när jag kom in här på forumet..

och jag håller med om att det var året's lopp för hamilton gjorde dte intressant...

peace
Yll Ramadani
Aerodynamic
Bil: Speedster
Namn: Per Axblom
Been thanked: 1 time

Jag håller faktiskt med en del av det Alonso saggt.
Men tycker ändå han är lite gnällig.
Om Hamilton skulle få denna segern är det tragiskt.
Berni har ju saggt att han vill Hamilton ska vinna märks minst under FUJI där Kubica
fick straff för kört ihop med Hamilton, en sådan bestraffning har inte utdelats någon gång under de senaste åren.
2. Att ingen Mclaren förare fått något handikapp även fast dom kört med otillåtna bilar (eller vad man ska kalla det) dom kan ju lixom inte bara straffa alonso så när Hamilton leder så låter man dom vara ostraffade
så kan Hamilton vinna VM (fast det omöjliga hände)

3. Skulle de 2 Bämwä bilarna och williams bilarna bli straffade blir det ännu mer tydligt, dom liknande saker har hänt tidigare utan bestraffning.

Vill bara säga än en gång Kör man för hårt så man kör sönder bilarna som många påstod att KIMI gjorde 2005 borde han väll inte varit den förare med bäst däck kvar i slutet av tävlingen.
I Kina så var Hamiltons däck helt slut medans KIMI körde många varv till efter det Hamilton kört ut.
Då vid tillfället Hamilton körde ut hade KIMI å alla topp förare kört lika många varv på likadana däck.

Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Krister

Superyll: Det hade ju varit årets skandal om Hamilton hade vunnit, först spionage och sen vinna VM på grund av att några andra bilar körde med bränsle som i några varv var 3 grader kallare... njae, det hade varit vansinne.

Antonio: Jag är en av de som verkligen uppskattar din och Tommies kompetens på området då jag själv tappade mitt F1 fokus för några år sedan.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Tommie Blomqvist

Antonio skrev:Alla får väl tycka vad man vill. Jag tjäbblar F1 på andra ställen rätt intensivt, med andra människor som likt jag spenderar timmar på renodlade F1 sajter.
Jag har på nåt sätt lättare att smälta saker från likasinnade sådana personer än många hobbyfans som gärna kan missa ett lopp eller två & som nöjer sig med vad som skrivs på typ Aftonbladet och Expressen. Visst ska de personerna också få tycka till men sådana retar gallfeber på mig, ja, det erkänner jag. Oftast för att de känner sig pålästa när de hämtar info från svensk press.

Panelen i Nyhetsmorgon Sportpanelen, bestående av Lasse Anrell, Patrick Ekwall och ngn damfotbollsspelare, pratade om F1. Tydligt var att ingen av de kunde ett smack eller var det minsta intresserad. De drog de vanliga klyschorna: stallorder, händelsefattigt osv.
Det var ju årets lopp för f-n.

Det var mycket därför jag slutade skriva i f1 trådarna här, tills Tommie började skriva i dem. Jag hade slutat skriva i dem innan han började med skrivandet här på klubben.

Sen kan folk tycka att man skriver en jä-la massa i F1 trådarna, men är man inte intresserad så ge f-n i & läs dem då. :wohow:

Antonio, vi får hålla oss i våra F1-finrum ;)

Nää men vi får väl försöka bredda klubben intresse, och ta lite frågor och även ge lite kunskapsutbyte. Tålamod är en dygd.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Tommie Blomqvist

Samtidigt känner jag att F1 har tappa tlite av sin trollbundenhet, det liknar skvallerpressen just nu.
Jag tycker att den sporten som stod för seriöst intresse och där man kunde gå på lopp efter lopp utan att känna sig de minsta rädd för att man höll på ett stall börjar likna fotbollsvärldens galenhet.
Man har inget intresse för sporten i media, utan vill bara hänga ut folk och skriva ner div team. Sen att fusk ska hållas borta är en självklarhet, men jag tycker det känns som dopingkontrollerna inte är långt borta från F1.
[b] Cybertuner[/b]

pr0ny
Namn: Ronny P

En sak som jag ogillar rätt mkt är att det är så mkt film tid på topp bilarna, det är så mkt sjukt snygga omkörningar och sånt som man missar längre bak i leden, jag vill se på formel 1 för att det är snabb och tajt och proffisionell raceing battle, men nu känns det som man tittar på en sopa med massa reklam och skit.

Men grattis till kimi, bra kört av han och kul för han! kul för finland!
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

Jo, det har ju hänt mer än 1 ggn att det varit tokhård strid sista varven om platser inom topp 5 medans man envisas med att visa bilder på skomakaren som ligger ensam ½ varv föra alla andra... :ranting:
Hur roligt är det att kolla på ??

ps. Grattis Finland å Kimi.. :)
Senast redigerad av smacke den 23 oktober 2007, 11:31, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
Tommie Blomqvist

Skomakaren har väl ändå inte visats i år ;)
Möjligt i depån men ingen annat va :)
[b] Cybertuner[/b]

Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

menade inte just iår.. Tröttnade å kolla när det inte var någon fight å för att som sagt så var det poppis att visa en ensam skomakare istället för de "striderna" om lägre platser..
Det är ju fight å omkörningar man vill se.. Att sitta å kolla på en ensam röd bil som körde runt runt är i mina ögon inte vidare skoj.. :(

Så mitt F1 intresse har tyvärr mer eller mindre dött totalt.. Dels av dominansen som var, dels av docusåpamentaliteten som hamnat i F1...
Hoppas det vänder å man blir intresserad igen...
SMacke #364
superyll

jag uppskatar oxo deras kompetens,, dte jag menar är bara att men inte behöver hacka ner på folk som kanske inte är lika kunniga som dem...

jag har aldrig sagt att jag kan något om F1 mer änn att gillar följa honda....men i år ville jag att hamilton skulle vinne för att han ska bli först i världen som vinner som nybörjare... skulle varit skit grymt...och för att jag hatar alonso...

ja F1 har värkligen tappat månag supportrar tror inte dem håller på och bli fler....

mvh yll
Yll Ramadani
Krister

Smacke: Du skulle ha sett loppet i söndags... befinner mig typ i samma sits som du, tycker det blev så trist med F1 och gjorde annat skoj istället... så bestämde jag mig för att börja följa det lite grann och loppet i söndags var första loppet på ett tag som jag såg och gissa om jag är glad att jag såg det.

Kör:
zozo

[quote name='superyll' date='23 Oct 2007, 15:14:24' post='442289']
jag uppskatar oxo deras kompetens,, dte jag menar är bara att men inte behöver hacka ner på folk som kanske inte är lika kunniga som dem...
jag har aldrig sagt att jag kan något om F1 mer änn att gillar följa honda....men i år ville jag att hamilton skulle vinne för att han ska bli först i världen som vinner som nybörjare... skulle varit skit grymt...och för att jag hatar alonso...

eller hur superyll att antonio ALLTID ska hakka på dig

det får bli :boxing: superyll vs antonio :boxing:
:wohow: :wohow: :wohow: :wohow:
Senast redigerad av zozo den 23 oktober 2007, 22:28, redigerad totalt 1 gånger.
geosif kaumi

tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
Tommie Blomqvist

Ingen ide att leka sandlåda ikväll.

Jag tycker bara att F1 borde få slippa dockhussåpa median.

Det är spännande, och loppen är bra, precis som så många andra sporter måste man ha en favorit och även dom man inte gillar alls. Sen skadar det inte att man kan reglerna som ändrats ganska mycket sista tiden i F1, det är jag beredd att hålla med om men det kräver inte mycket att förstå de mest elementära.
Men nu väntar jag på säsong 2008, med stor spänning.
Kommer bli en allt för lång väntan känner jag, ska damma av säsong 2004 i helgen tror jag.
E man F1 tok som jag har man så klart många DVD'er med F1 ;)
[b] Cybertuner[/b]

Anar

Själv gillar jag dokusåpor så det tycker jag bara är roligt att det blir mer av i F1. Dockhussåpa vet jag inte vad det är men det låter kinky. ;)

Jag tycker det är för lång tid mellan säsongerna. 1-2 månaders avbräck är tillräckligt, på vintern är man ju ändå mest inomhus så hur trevligt vore det inte med lite "Christmas F1" t.ex.. =) De får väl öka på med lite fler banor istället så att de kan fylla ut mer tid.
Niklas Sandler
Krister

Du menar förstöra sporten med alldeles för många lopp... ibland är inte kvantitet så himla bra.

Kör:
Aerodynamic
Bil: Speedster
Namn: Per Axblom
Been thanked: 1 time

Det är väll 1-2 lopp mer nästa år men det börjar å slutar sammtidigt ungefär.

Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Skriv svar