Jag tror att EG6 precis som Civic/CRX VT kommer ha ett betydligt större värde än vi tror. Titta på en gammal KE70 eller AE86 i bra skick, de står sig högt trots massvis tillverkade.
Ta en Volkswagen bubbla som exempel. För 15 år sedan var de inte värda mycket oavsett skick. Idag är de riktigt svåra att få tag i trots miljoner tillverkade. Min bubbla blev värderad 2013 till 90 000kr av Bilsportförsäkringar. Så masstillverkade bilar i bra skick kommer öka i värde även de tror jag.
Bilar som ökar i värde och vilka som kommer öka i värde.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
Som mitt svar i början av tråden så tror jag att alla modeller vid en viss punkt får ett samlarvärde oavsett karoaskod eller motor. Köparen styr detta.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
- Bullet---
- Bil: Honda Civic EG K20
- Namn: Andre´ Seppä Fritz
Själv tror jag att en väldigt fin EG6 med ovanliga oem tillbehör som inte såldes i Sverige kommer att ligga bra till i värdet. Sen kan man i Sverige inte jämföra Honda med vovlo och bmw då kännedomen om värdeminskning/höjning är högre än för Honda som få äger om man kollar på Sverige.
Sen dyker det upp väldigt fina Hondor på blocket då och då för skitpriser rent ut sagt då jag personligen inte tror att ägaren vet vad dem ska sälja dem för utan slumpar ut en tex rostfri lågmilad EG eller CRX för mellan 5000-10000.
Hängde ju med anno när han hämtade en Civic CX(usa-modell) i Höllviken. Nästintill rostfri, något solblekt, 2 ägare totalt sen den såldes ny i Kanada. Ovanliga tillbehör/utrustning som inte finns på våra EG:s. Den la dem ut för 4000kr och blev totalt nerringda Fullt fungerande men behövde besiktigas.
Sen dyker det upp väldigt fina Hondor på blocket då och då för skitpriser rent ut sagt då jag personligen inte tror att ägaren vet vad dem ska sälja dem för utan slumpar ut en tex rostfri lågmilad EG eller CRX för mellan 5000-10000.
Hängde ju med anno när han hämtade en Civic CX(usa-modell) i Höllviken. Nästintill rostfri, något solblekt, 2 ägare totalt sen den såldes ny i Kanada. Ovanliga tillbehör/utrustning som inte finns på våra EG:s. Den la dem ut för 4000kr och blev totalt nerringda Fullt fungerande men behövde besiktigas.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andre´ Seppä Fritz
pasen, jag håller med dej om det mesta, speciellt de sista styckena. men egentligen var det bara mitt sista stycke som var menat till dej, resten var till hattori och patrikgbg.
hur som, va gäller s2000-priserna här vet jag inte hur man ska tolka dem, de matchar inte priserna i typ nåt annat land i världen. Sverige har nog de högsta priserna på s2000 och detta är i ett land med rätt begränsade top-down-dagar.
trådskaparen frågade hur ett eventuellt motorswap skulle påverka priset på en vti, han hade lika gärna kunnat fråga om dc2 med, för det är också en bil som jag tror bara skulle förlora på ett budget k20-swap. och han fick typ det här svaret av malkolm: Modifierade och swappade bilar som är välbyggda kommer oxå att stå högt i kurs.
Är de dessutom reggade med annan motor så står dem mycket högt i kurs.
men sen kmr du och hattori och tror alla vti'er är b18-swappade lr påkostade med mer än nybilspriset och det är bara därför de kan kosta mycket ibland. men jag klandrar inte er för er okunskap om äldre hondor, ni tillhör ju båda ep3-generationen. dvs den som inte kunde stava till honda förräns ep3 lr ap1 började recenseras i teknikens värld.
ps:
och jag har inte lossat, jag undrar bara hur folk så ofta kan gå off topic lr missförstå saker o ting i forumsammanhang när allt står så tydligt svart på vitt. och hur det i det här fallet kom sig att en eg6 måste vara swappad osv

hur som, va gäller s2000-priserna här vet jag inte hur man ska tolka dem, de matchar inte priserna i typ nåt annat land i världen. Sverige har nog de högsta priserna på s2000 och detta är i ett land med rätt begränsade top-down-dagar.
nej du, jag läser inte galet, jag är den som läser inläggen en extra gång innan jag besvarar dem.PatrikGBG skrev:Hamedius de e ju bevisligen du som läser galet, de står ju om att swappade o byggda bilar kommer vara mer värda (enligt skribenten) så lugna dig lite, o läs igen innan du lossar.
trådskaparen frågade hur ett eventuellt motorswap skulle påverka priset på en vti, han hade lika gärna kunnat fråga om dc2 med, för det är också en bil som jag tror bara skulle förlora på ett budget k20-swap. och han fick typ det här svaret av malkolm: Modifierade och swappade bilar som är välbyggda kommer oxå att stå högt i kurs.
Är de dessutom reggade med annan motor så står dem mycket högt i kurs.
men sen kmr du och hattori och tror alla vti'er är b18-swappade lr påkostade med mer än nybilspriset och det är bara därför de kan kosta mycket ibland. men jag klandrar inte er för er okunskap om äldre hondor, ni tillhör ju båda ep3-generationen. dvs den som inte kunde stava till honda förräns ep3 lr ap1 började recenseras i teknikens värld.
ps:
PatrikGBG skrev:detta var nog ingen tråd för bilar som det lagts mer pengar på swap o turbos än nybilspris, utan vad en ORGbil kommer att vara värd.
hur vill du ha det? ska vi snacka orgbilar lr swappade? som sagt skribenten undrade bara hur ett swap skulle påverka det framtida priset för dessa bilar. negativt tror jag, så länge det inte är väldigt välgjort, även då tror jag inte det kan inbringa så mycket mer värde än orgbilen.PatrikGBG skrev:Hamedius de e ju bevisligen du som läser galet, de står ju om att swappade o byggda bilar kommer vara mer värda (enligt skribenten) så lugna dig lite, o läs igen innan du lossar.
och jag har inte lossat, jag undrar bara hur folk så ofta kan gå off topic lr missförstå saker o ting i forumsammanhang när allt står så tydligt svart på vitt. och hur det i det här fallet kom sig att en eg6 måste vara swappad osv
nä nä nä, tillåt du mej asgarva, du äger en ep3 och tror det är eg6'an som behöver diverse eftermonterade chassikomponenter för att bli bra? HA HA nog snarare ep3'an som behöver byta ut hela sitt chassi för att bli braHattori Honda skrev:Vidare är ju EP3:an en modell som faktiskt uppskattas på egna meriter istället för vad eftermarknaden kan tillföra den. Många äldre Hondor (t.ex. EG6) kan aldrig komma på tal i en sådan här diskussion eftersom de enbart handlar om hur bra den kan bli med diverse eftermonterade chassikomponenter och större motorer. MB6? Tillåt mig asgarva...
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
CRX i-VTEC -88
- pasen

- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 155 times
Om man ska disskutera swapade grejer så har de kanske i många fall ett högre pris för att folk vill ha swappat, en högre efterfrågan på effekt helt enkelt. Därför tror jag nya CTR kommer bli helt perfekt, inget swap kommer behövas!
Sen har väl kanske swappade bilar ofta ett högt värde för att de kanske ofta är välbehandlade. Men det gäller ju att verkligen undersöka hur swappet är gjort så man vet vad man betalar för.
Sen har väl kanske swappade bilar ofta ett högt värde för att de kanske ofta är välbehandlade. Men det gäller ju att verkligen undersöka hur swappet är gjort så man vet vad man betalar för.
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
Hur jag vill ha det?jag har sagt samma hela tiden...
måste det bli dålig stämning i tråden när du skriver hamed?
testa o var glad!
Olika åsikter är bra i ett samhälle...
Hattori kanske kan få tycka så?jag gillar inte ens ep3 den e svinful, men jag är inte arg på nån som tycker de motsatta.
mvh
ps."Modifierade och swappade bilar som är välbyggda kommer oxå att stå högt i kurs.
Är de dessutom reggade med annan motor så står dem mycket högt i kurs. "
denna mening är i mina ögon menad som att dessa bilar ej är org.dvs ointressanta!
du skrev"vem i tråden som tror att en fin eg6 inte kmr sjunka mer i värde har sagt att det gäller swappade bilar?? det är klart vi snackar originalbilar. och det är heller ingen som har sagt att de kmr få samlarvärde dvs öka i värde"
vart står det att det gäller swappade bilar?jo ovanför. så sorry! läs igen o skäll sen.
peace
måste det bli dålig stämning i tråden när du skriver hamed?
testa o var glad!
Olika åsikter är bra i ett samhälle...
Hattori kanske kan få tycka så?jag gillar inte ens ep3 den e svinful, men jag är inte arg på nån som tycker de motsatta.
mvh
ps."Modifierade och swappade bilar som är välbyggda kommer oxå att stå högt i kurs.
Är de dessutom reggade med annan motor så står dem mycket högt i kurs. "
denna mening är i mina ögon menad som att dessa bilar ej är org.dvs ointressanta!
du skrev"vem i tråden som tror att en fin eg6 inte kmr sjunka mer i värde har sagt att det gäller swappade bilar?? det är klart vi snackar originalbilar. och det är heller ingen som har sagt att de kmr få samlarvärde dvs öka i värde"
vart står det att det gäller swappade bilar?jo ovanför. så sorry! läs igen o skäll sen.
peace
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Don't underestimate the power of vill ha-faktor.
Med Malkolms logik så vill ingen ha tex en EP3 när den nya 300 kusars Typr R börjar bli lite till åren och kommer ner i pris. Det är en sanning för både honom och mig (jag skulle aldrig köpa gammalt junk när man kan köpa nytt, bättre till liknande pris), men inte nödvändigtvis den enda sanningen för det.
Exempel med första R1:an igen. Nu finns det ingen i riktigt bra skick på Blocket för tillfället. Men det händer att första årsmodellen går för 50 000 kronor i bra originalskick. Dessa är på väg upp eftersom folk helt enkelt gillar modellen, och minns hur cool den var när den kom. Detta trots att det såldes mängder av dem som nya.
http://www.blocket.se/helsingborg/Yamah ... ?ca=11&w=3
Senaste modellen (som kom 2009) går att få för under 75000 kr idag på Blocket (oprutat).
http://www.blocket.se/dalarna/Yamaha_YZ ... ?ca=11&w=3
Den senaste modellen är bättre på precis alla sätt (utom vikt), men det skiter många i, eftersom man vill hellre ha en cool -98.
Jag ser tjusningen i det eftersom det ÄR coolt med en fin gammel-R1:a, men skulle aldrig göra samma sak själv.
Med Malkolms logik så vill ingen ha tex en EP3 när den nya 300 kusars Typr R börjar bli lite till åren och kommer ner i pris. Det är en sanning för både honom och mig (jag skulle aldrig köpa gammalt junk när man kan köpa nytt, bättre till liknande pris), men inte nödvändigtvis den enda sanningen för det.
Exempel med första R1:an igen. Nu finns det ingen i riktigt bra skick på Blocket för tillfället. Men det händer att första årsmodellen går för 50 000 kronor i bra originalskick. Dessa är på väg upp eftersom folk helt enkelt gillar modellen, och minns hur cool den var när den kom. Detta trots att det såldes mängder av dem som nya.
Senaste modellen (som kom 2009) går att få för under 75000 kr idag på Blocket (oprutat).
Den senaste modellen är bättre på precis alla sätt (utom vikt), men det skiter många i, eftersom man vill hellre ha en cool -98.
Jag ser tjusningen i det eftersom det ÄR coolt med en fin gammel-R1:a, men skulle aldrig göra samma sak själv.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
anno
- Namn: Andreas Norberg
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Håller med angående R1:an! Håller själv koll på denna härliga cykel. Finns 2 stycken på blocket som rullat en del men har ändå varit nära att slå till!Steffo skrev:Don't underestimate the power of vill ha-faktor.
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
- JDM-Junior
- Bil: CW EP3
- Namn: Aldin Kuric
Synd att tråden skall förvandlas till pajkastning av så kallade "sanna" Honda-entusiaster, get over yourself. Sanna Honda-entusiaster klankar inte ner på varandra men det är ju klart, varje klubbforum ska ha sina lallare.
Puss
Puss
JDM - all day, every day
Håller med Aldin, poängen och frågan var vad ni TROR kommer öka eller behålla sitt värde. Alla tror olika och alla får säga sitt, utan att bli påhoppade. Ingen här kan VETA vad som kommer hända i framtiden. Vissa förstod detta i tråden och gav bra svar medan andra inte kan ha fattat frågan..
Jim Hansson, Tomelilla. 076-8477392
Jim's Tuning - CPL Racing, Xenocron Tuning Solutions & Tegiwa Imports.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
Chippning av OBD1/OBD0 ECU. Ring eller PM för frågor.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
patrikgbg, dålig stämning blev det för att du o hattori började snacka skit om sånt ni fått fel uppfattning om.
olika åsikter och tycka olika i all ära men är det att snacka skit och sen vägra erkänna att man hade fel?
hur svårt hade det vart att slå upp autoscout och sen skriva här: oj jag visste inte att det fanns så fräscha eg6'or som behållt värdet så bra utan att vara swappade??
hursomhelst, lönlöst att fortsätta detta. du vill inte erkänna att du yttrade dej utan nån vidare grund för det du skrev och jag är bara otrevlig och för dålig stämning med mej. Peace på dej med.
jdmjunior, jag tar din reply som menat mot mej men jag vet inte ens vad jag ska svara dej. kan du inte se hur och av vem den såkallade pajkastningen började så vet jag bara inte...
olika åsikter och tycka olika i all ära men är det att snacka skit och sen vägra erkänna att man hade fel?
hur svårt hade det vart att slå upp autoscout och sen skriva här: oj jag visste inte att det fanns så fräscha eg6'or som behållt värdet så bra utan att vara swappade??
hursomhelst, lönlöst att fortsätta detta. du vill inte erkänna att du yttrade dej utan nån vidare grund för det du skrev och jag är bara otrevlig och för dålig stämning med mej. Peace på dej med.
jdmjunior, jag tar din reply som menat mot mej men jag vet inte ens vad jag ska svara dej. kan du inte se hur och av vem den såkallade pajkastningen började så vet jag bara inte...
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
CRX i-VTEC -88
snälla du inte du också. försöker du leka peacemaker så lyckas du inte med sånna inlägg. och vilka är vissa som inte verkar ha förstått frågan i tråden? jag? läs mitt första och andra inlägg i tråden en gång till. tråden hade inte behövt bli till detta om inte patrikgbg fortsatt envisas med att stå på sig, och i det här fallet mot en som var lika envis haha men som sagt, försök inte leka peacemaker när du kmr med inlägg som innehåller vissa hit och vissa dit.Jim_H skrev:Håller med Aldin, poängen och frågan var vad ni TROR kommer öka eller behålla sitt värde. Alla tror olika och alla får säga sitt, utan att bli påhoppade. Ingen här kan VETA vad som kommer hända i framtiden. Vissa förstod detta i tråden och gav bra svar medan andra inte kan ha fattat frågan..
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
CRX i-VTEC -88
Nu får du sluta Hamed, varför hoppar du på mig nu? Du vet inte ens att jag menade dig?
Jim Hansson, Tomelilla. 076-8477392
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
!
Vet inte om det är pga silly season eller om beachkropp 2014 har inletts och många är hungriga, men trevligare ton av samtliga önskas! Det ska inte behövas åtgärder av moderatorer när det bara är vuxna människor inblandade. Ni får en chans till att prata kring bilar som ökar i värde och håll det sakligt.
Vet inte om det är pga silly season eller om beachkropp 2014 har inletts och många är hungriga, men trevligare ton av samtliga önskas! Det ska inte behövas åtgärder av moderatorer när det bara är vuxna människor inblandade. Ni får en chans till att prata kring bilar som ökar i värde och håll det sakligt.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- Daugaard

- Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
- Namn: Emil Daugaard
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 298 times
On topic:
Jag tror att en riktigt fin BA4 kan bli värd en slant om några år.
Den här lär kosta massor när den säljs.

http://www.garaget.org/?car=191143
Sjukt fint skick!
Jag tror att en riktigt fin BA4 kan bli värd en slant om några år.
Den här lär kosta massor när den säljs.

http://www.garaget.org/?car=191143
Sjukt fint skick!
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Jag tror inte det är många hondor som kommer öka nått vidare i värde...
Jag tog en chansning och investerade i bugg eftersom dom ofta används som synonym för valuta.
Jag köpte dom när dom kostade 50öre.
När man tog bort 50öringarna så steg värdet på dom med 100% till 1kr och idag har dom stigit med ytterligare 100% till 2kr (ibland kan man se dom ännu dyrare om det är en riktigt god smak)
När jag investera i buggen skratta alla åt mig men nu är många avundsjuka efter att mina tillgångar ökat med 400%
Jag tog en chansning och investerade i bugg eftersom dom ofta används som synonym för valuta.
Jag köpte dom när dom kostade 50öre.
När man tog bort 50öringarna så steg värdet på dom med 100% till 1kr och idag har dom stigit med ytterligare 100% till 2kr (ibland kan man se dom ännu dyrare om det är en riktigt god smak)
När jag investera i buggen skratta alla åt mig men nu är många avundsjuka efter att mina tillgångar ökat med 400%
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Bilar jag tror man ska/skulle investerat i.
-Bmw m3 e30
-Audi Ur quattro
-Porsche 911 fram till 1997 (luftkylda)
-Honda NSX
-Saab Sonett
-Lotus Cortina
-Ford Escort MK 2/3
-Vw bubbla
-Mini cooper S (dom äldre)
-Audi RS2
-BMW M535M
-BMW M5 toruring (fram till 1995)
-Citroen Paddan
-Dodge Charger
-Nissan SKyline R32
-Ford Mustang Mach 1 etc
-Lotus Exige MK1
-Lancia Delta Intergrale
-Mazda MX-5 Mk1
-Vw golf GTi Mk1 Mk2
-Alfa Romeo GTV6 (dom äldre)
-Äldre Alpina BMW
-Chevrolet Corvette Stingray
-Jaguar E-type
-Mercedes 190E 16v Cosworth / EVO
-Mercedes Pagoda
-Mercedes E500 PORSCHE
-Renault 5 Turbo
-Renault Clio V6 MK1
osv osv...
Detta är bilar jag kan spontant tänka på som jag tror, kan bli bra investeringar. Många av dessa bilar har dock redan klättrat högt i priserna.
-Bmw m3 e30
-Audi Ur quattro
-Porsche 911 fram till 1997 (luftkylda)
-Honda NSX
-Saab Sonett
-Lotus Cortina
-Ford Escort MK 2/3
-Vw bubbla
-Mini cooper S (dom äldre)
-Audi RS2
-BMW M535M
-BMW M5 toruring (fram till 1995)
-Citroen Paddan
-Dodge Charger
-Nissan SKyline R32
-Ford Mustang Mach 1 etc
-Lotus Exige MK1
-Lancia Delta Intergrale
-Mazda MX-5 Mk1
-Vw golf GTi Mk1 Mk2
-Alfa Romeo GTV6 (dom äldre)
-Äldre Alpina BMW
-Chevrolet Corvette Stingray
-Jaguar E-type
-Mercedes 190E 16v Cosworth / EVO
-Mercedes Pagoda
-Mercedes E500 PORSCHE
-Renault 5 Turbo
-Renault Clio V6 MK1
osv osv...
Detta är bilar jag kan spontant tänka på som jag tror, kan bli bra investeringar. Många av dessa bilar har dock redan klättrat högt i priserna.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91